کد خبر: ۷۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها:

قدیمی‌ترین زندانی استان تهران آزاد شد

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی ترین زندانی استان تهران خبرداد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیش از ۵ هزار مددجو مرخصی داده شد.
قدیمی‌ترین زندانی استان تهران آزاد شد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی فیروزجایی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر و همچنین عید سعید فطر، به استناد بخشنامه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ریاست محترم قوه قضاییه، جهت پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس منحوس کرونا در زندان های استان تهران، تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و اظهار داشت: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی ۷۵ تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار خیرین فراهم شد.

وی افزود: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سالیان متمادی به عنوان قدیمی ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به ۵ تن از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با سیزدهم ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین