کد خبر: ۷۰۸۴۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
رئیس جمهور گفته "تهیه و تامین واکسن چندان هموار و آسان نیست"

روحانی: ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر تا پایان تیر واکسن دریافت می‌کنند

رئیس جمهوری با بیان اینکه تهیه، تامین و ساخت واکسن اصلی‌ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت است، گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت، تا پایان تیرماه ۱۳میلیون نفر گروه پرخطر درکشور واکسینه خواهند شد. 
روحانی: ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر تا پایان تیر واکسن دریافت می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دویست و بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد. در ابتدای این جلسه پیرو تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تامین منابع لازم و اولویت بخشی در پرداخت‌های ضروری تهیه، تامین و خرید واکسن، دستگاه‌های مختلف گزارش‌های اقدامات انجام شده در این زمینه را ارایه کردند. 

تهیه و تامین واکسن از صندوق کوواکس و خرید و واردات واکسن مطابق توافقات انجام شده با برخی از کشورها، تسریع در پرداخت منابع تخصیص یافته و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها برای پیشبرد امور، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه برای تامین فوری واکسن بود. 

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت اجرای سند واکسیناسیون، گفت: اگرچه مسیر تهیه و تامین واکسن چندان هموار و آسان نیست اما به رغم محدودیت‌هایی که در این خصوص در جهان وجود دارد و همچنین به جهت محدودیت‌های تحریمی در زمینه اختصاص منابع ارزی آن، با عنایت به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده می‌توانیم امیدوار باشیم که تامین و واردات واکسن به یک روال قطعی با سرعت لازم برسد به گونه‌ای که هیچ ناهماهنگی و مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد. 

روحانی با اشاره به ماموریت و وظایف دستگاه‌های مختلف در این خصوص افزود: همان طور که دولت اعلام کرده است، تهیه، تامین و ساخت واکسن اصلی‌ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان بوده که البته در این زمینه وزارت امور خارجه نیز اهتمام ویژه و موثری در دستور کار خود قرار داده است. 

رئیس جمهور تاکید کرد: اولویت سیاستی دولت، ایجاد توان تولید داخلی در امر واکسن است، ولی از نظر زمانی تا رسیدن به نقطه تکافوی تامین داخلی، برای حفظ جان مردم نباید زمان را از دست داد و نیاز کشور باید از محل واردات واکسن تامین شود به همین منظور وزارت بهداشت همزمان با واردات، برای خرید واکسن تولید داخل از تولید کنندگان داخلی، قرارداد منعقد کرده و پرداخت‌های لازم را صورت می‌دهد. 

روحانی با تاکید بر الزام اجرای سند واکسیناسیون، گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان تا پایان تیرماه ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر در کشور، واکسینه خواهند شد و روند اجرای عملیات واکسیناسیون به نحوی انجام خواهد گرفت که تزریق روزانه واکسن در سایت مربوطه ثبت و بطور منظم افزایش یابد. 

در این جلسه، حمایت از خانوارها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ با ارائه بسته‌های حمایتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد با توجه به اینکه اصناف در طول یکسال گذشته با همه توان خود به میدان آمدند و با وجود زیان مالی گسترده، به ادامه حیات اقتصادی کشور کمک کردند، لازم است حمایت‌های جامع دولت از اصناف، خانواده‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده تا پایان شیوع کرونا ادامه یابد. 

روحانی پس از گزارش سازمان برنامه و بودجه از میزان حمایت‌های مختلف از جمله کسب و کارها و خانوارهای آسیب دیده از کرونا در سال گذشته و برنامه‌های حمایتی در سال جاری در این زمینه، گفت: آسیب گسترده پاندمی کووید ۱۹ به اقتصاد، مانند خود این بیماری امری فراگیر و جهانی بوده و هیچ کشوری از خسارت‌های آن مصون نمانده است اما فشار اقتصادی این بیماری به کشور و ملت ما بسیار بیشتر و مضاعف بوده چرا که ایران در شرایط سخت‌ترین و غیر انسانی‌ترین جنگ اقتصادی جهان، با این بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کرده است. 

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی با وجود کمترین میزان فروش نفت و دریافت ارز به سبب تحریم‌های سخت دشمن، دولت در سال گذشته با تمهیدات قانونی لازم، به کسب و کارها و خانوارهای آسیب دیده از کرونا و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان و تامین تجهیزات پزشکی و بدهی خود به گروه‌های مختلف از جمله پرستاران به صورت پرداخت مستقیم، تسهیلات بانکی و یا افزایش توان خرید کمک کرده است و تصمیمات لازم را برای تسهیل کار و امهال فرصت‌های مالیاتی و تامین اجتماعی را اتخاذ نموده است. 

روحانی افزود: برای سال ۱۴۰۰ هم، پیش بینی‌های لازم برای تامین واکسن و حمایت‌های مالی و بانکی انجام شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
2
اقدام فوری دولت برای خرید واکسن میتواند جلوی مرگ و میر کرونایی را بگیرد
اسدال..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
1
3
تاخیر واکسن چه تعداد تلفات انسانی را افزایش داده .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
1
5
تجربه چند دهه کانون فتنه را یک روزنامه میدانند .

برخی پروژه های بزگ را برای اینکه نشان دهد , من نبودم , تیتر نمی زند . اما کارشناسان رد پایش را شناسایی می کنند .
درست حدس زدید , کیهان
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
1
6
شاید اگر روزنامه کیهان مکرر در تیتر هایش در نسخه فارسی و انگلیسی , فتنه نمی کرد , اکنون. همه واکسن زده بودند .
و این همه. هزینه, ماتم وتلفات انسانی نداشتیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین