کد خبر: ۷۰۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

نخست‌وزیرپاکستان:تهاجم اسراییل به مسجدالاقصی نقض قوانین جهانی است

عمران خان حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی و خشونت علیه فلسطینیان را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر با هنجارهای بشری و نقض قوانین بین المللی دانست.
نخست‌وزیرپاکستان:تهاجم اسراییل به مسجدالاقصی نقض قوانین جهانی است
آفتاب‌‌نیوز :

«عمران‌خان» که هم اکنون در عربستان بسر می‌برد، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حملات نیروهای اسرائیلی به قبله اول مسلمین مسجدالاقصی به ویژه در ماه مبارک رمضان که علیه هنجارهای بشردوستانه و نقض قوانین جهانی است را، محکوم می‌کنم.

وی تاکید کرد: پاکستان به حمایت خود از فلسطین ادامه می‌دهد و از جامعه جهانی خواستار اقدام فوری برای حفاظت از ملت فلسطین و تامین حقوق مشروع هستیم.

همزمان وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی پیامی گفت: ظلم و جور رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اخراج غیرقانونی آنان از سرزمین‌شان هیچ توجیه اخلاقی و سیاسی ندارد.

«شاه محمود قریشی» تاکید کرد: ما خشونت‌ها علیه ملت فلسطین را هرگز تحمل نمی‌کنیم. پاکستان در کنار فلسطین است و بر تحقق آرمان‌ و حقوق مشروع آنان تاکید می‌کند.

مقام‌های پاکستان از جمله رئیس جمهوری، وزیر امور مذهبی، رهبران سیاسی و روسای احزاب این‌کشور نیز جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه حمله به نمازگزاران بی دفاع در مسجدالاقصی را محکوم و سکوت جامعه جهانی در قبال تهاجم نیروهای اشغالگر اسرائیل را شرم آور عنوان کردند.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرکنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی بود.

همزمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد: ۹۰ شهروند فلسطینی در جریان درگیری‌های شنبه شب با نظامیان اشغالگر در اطراف باب العامود، باب الساهره، محله شیخ جراح، باب الاسباط، و حطه در قدس اشغالی زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین