کد خبر: ۷۰۸۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا:

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا: دوران طلایی پزشکی رو به افول است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه با خروج افراد باهوش از کشور در آینده نه چندان دور با بحران جدی مواجه می شویم، اعلام کرد: سرمایه ژنتیکی ما در حوزه علوم پزشکی به اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا اضافه می شود.
هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا: دوران طلایی پزشکی رو به افول است!
آفتاب‌‌نیوز :

رشید حیدری مقدم یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در شورای اداری استان همدان که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، اعلام کرد: اگر بخواهیم بحث اپیدمی کرونا در دنیا را به شکل گسترده نگاه کنیم، کرونا بشر را به خدا برگرداند و همه دنیا یکسان تحت تأثیر قرار گرفت، حوزه سلامت به وسیله یک متر اندازه گیری شد و در تاریخ این کشور خواهد ماند.

ویبا بیان اینکه سه پلن برای مدیریت کرونا در استان داشتیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم، اظهار کرد: در پیک اول ۴۲۵ نفر، در پیک دوم ۶۳۰ نفر، در پیمک سوم ۱۲۵۰ و در پیک چهارم ۱۷۵۰ نفر بستری شدند بنابراین می طلبد استراتژی ما برای هر موج تغییر کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه همدان مرجعیت پزشکی غرب را دارد بین ۱۸ تا ۲۵ درصد بیماران استان از استان های همجوار هستند، خاطرنشان کرد: حتی به یک بیمار در بیمارستان ها هم نبوده که ارائه خدمت نداشته باشیم. قبل از طرح تحول نظام سلامت ۷۰ تخت در استان داشتیم اما بعد اجرای از طرح ۱۴۰ تخت و اکنون این تعداد به ۲۹۰ تخت رسیده است.

حیدری مقدم در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر از افراد پرخطر استان را واکسینه کردیم و پایلوت فاز سه واکسن پاستور هستیم، تصریح کرد: در خرداد و تیرماه واکسیناسیون وسیعی خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه با خروج افراد باهوش از کشور در آینده نه چندان دور با بحران جدی مواجه می شویم، مطرح کرد: این موضوع در هفته پژوهش سال ۹۳ اعلام شد و مسئولان خوششان نیامد و گفتند توهم علمی است اما واقعیت است و سرمایه ژنتیکی ما به اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا اضافه می شود بنابراین اگر ابزاری که داریم تغییر ندهیم در علوم پزشکی، دوران طلایی ما افول می کند چراکه در کشور ۳۰ درصد افراد در برخی رشته ها فقط پذیرش شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین