کد خبر: ۷۰۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
نگاهی به باورهای غلط زنان باردار؛

در دوران بارداری از آن ور بام نیفتید

کارشناس ارشد مامایی گفت: یک باور غلط در دوران بارداری این است که بانوی باردار فکر می‌کند باید غذای زیادی بخورد تا نوزاد درشتی داشته باشد اما واقعیت این است که به اصطلاح معروف اگر از آن ور بام بیفتیم؛ چاقی به سراغمان می‌آید.
در دوران بارداری از آن ور بام نیفتید
آفتاب‌‌نیوز :

سمیه یوسفی در مورد تغذیه در دوران بارداری، اظهار کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند یک مادر باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورد.

وی افزود: حقیقت این است که جنین آنقدر غذا نیاز ندارد که مادر بخواهد آن اندازه غذا بخورد؛ بنابراین مادر باردار باید به اندازه میل و نیاز خود غذا مصرف کند.

این متخصص مامایی بیان کرد: باور غلط دیگر این است که مادر باردار فکر می‌کند می‌تواند با مصرف یک سری مواد غذایی خاص، تغییراتی در نوزادش ایجاد کند به طور مثال چشم کودک رنگی شود؛ در حالی که این یک موضوع ۱۰۰ درصد وراثتی است.

یوسفی ادامه داد: برخی از مادران فکر می‌کنند اگر در دوران بارداری بسیار به خود برسند و به طور مثال دائما غذاهایی چون جگر مصرف کنند کودک سالم‌تری خواهند داشت؛ در حالی که مصرف زیاد جگر به دلیل ویتامین A زیادی که دارد برای بدن مادر سم است؛ بنابراین تاکید زیادی روی مصرف آن در دوران حاملگی نداریم.

وی ادامه داد: نکته دیگر که به عنوان باور غلط مطرح است این است که بانوی باردار فکر می‌کند باید غذای زیادی بخورد تا نوزاد درشتی داشته باشد اما واقعیت این است که به اصطلاح معروف اگر از آن ور بام بیفتیم؛ چاقی به سراغمان می‌آید.

وی بیان کرد: مادر چاق دچار بیماری‌هایی چون فشارخون و دیابت حاملگی می‌شود و مادران چاق اگر در دوران بارداری وزن خود را کنترل نکرده و به پرخوری ادامه دهند ممکن است کودکان کم وزنی را به دنیا آورند.

این کارشناس ارشد مامایی با اشاره به اینکه برخی مادران از خوردن مقدار مطلوب آب در شبانه روز خودداری می‌کنند، اظهار کرد: تامین آب بدن مادر برای سلامت جنین و مادر در بارداری بسیار حیاتی است به خصوص در سه ماهه دوم بارداری که افت حجم خون و افت حجم مایعات بدن شایع بوده و ای عوامل خود را با سردرد، سرگیجه و احساس خستگی و کسالت و یا سیاهی رفتن چشم‌ها هنگام بلند شدن نشان می‌دهد.

یوسفی ادامه داد: مصرف مکمل آهن و مولتی ویتامین چنانچه مادر به آن احتیاج داشته باشد از هفته شانزدهم به بعد نباید فراموش شود.

وی یادآور شد: مادران می‌توانند با بهره‌گیری از اصول درست تغذیه و مشاوره با یک ماما، بارداری خوبی را پشت سر گذاشته و سلامت فرزند خود را تضمین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین