کد خبر: ۷۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۰
نامه مهم آیت الله صانعی به حجت الاسلام سید حسن خمینی

این برخوردها هزینه‌هایی است كه برای جدیت در راه امام باید بپردازید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله حسن صانعی در واكنش به اهانت‌های اخیر یك سایت اینترنتی به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در نامه‌ای خطاب به وی عنوان كرد: «این برخوردها با شخصیت‌هایی چون جنابعالی برای اولین بار و آخرین بار نیست و هزینه‌هایی است كه برای جدیت در راه امام و تثبیت و ترویج اندیشه‌های آن بزرگوار باید پرداخت كنیم».

در این نامه آمده است:

بسمه‌تعالی
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید حسن آقا خمینی دامت افاضاته، یادگار گرامی و نوه عزیز حضرت امام (س)!

پس از سلام

اكنون كه جنابعالی و كیان امام و روحانیت به جرم بیان اندیشه‌های تابناك امام در خصوص ضرورت عدم دخالت نیروهای مسلح و نظامی در مسائل سیاسی و انتخابات از ناحیه‌ معدودی از افراد و جریان‌های منحرف و مشكوك مورد اهانت و توهین قرار گرفته‌اید نكاتی را متذكر می‌شوم.

1-اینجانب در یكی از روزهای پیش از انقلاب به مناسبتی خدمت امام عرض كردم: زیر بار هیچكس جز شخص حضرتعالی نمی‌روم امام فرمودند شما زیر بار من هم نرو.

2-امام فرمودند: در ایامی به من نسبت شرك و كفر دادند. من دقایقی با خود فكر كردم كه آیا من مشرك و كافر بالله هستم؟ دیدم من مشرك و كافر بالله نیستم؛ لذا هر چه توانستند از مذمت و بدگویی كوتاهی نكردند و بحمدالله در نفسیات من كوچك‌ترین اثر سوئی نگذاشت.

3-روزهای اول مبارزه معمولا صبح زود به منزل امام می‌رفتم. در یكی از روزها تصادفا اعلامیه‌ای كه به درب منزل امام الصاق شده بود توجه مرا جلب كرد، دقایقی به متن اعلامیه توجه و بسیار متاثر و ناراحت شدم از اینكه آنچه در شان خودشان بود نوشته بودند. اعلامیه را به دست ایشان دادم. امام پس از مطالعه آن با روحیه‌ای آرام نكات سه گانه‌ای به این شرح فرمودند:

اول: من صبح زود كه برای قدم زدن از خانه بیرون رفتم اطلاعیه‌ای را دیدم و اعتنایی نكردم.

دوم: تا به حال دیده‌اید كه به افراد مرده و بی‌اثر ناسزا بگویند؟ حتما ندیده‌ای. علتش آن است كه سال‌هاست از دنیا رفته و منشا اثری نیست. لكن كسانی كه منشا اثر باشند، چه زنده یا مرده مورد توهین و اهانت قرار می‌گیرند. چرا به نبی‌اكرم (ص) و ائمه معصومین (ع) ناسزا می‌گویند. چون اندیشه‌های آنان زنده و منشا آثار واقعی است.

سوم: تا باب توهین برای این مبارزه الهی باز نشود مبارزه پیشرفت نخواهد كرد و ما به اهداف خود نمی‌رسیم این قبیل اعلامیه نباید ما را متاثر كند؛ بلكه باید موجب خشنودی ما شود.

لذا امام بزرگوار به دنبال بدگویی و سخنان سخیف و توهین‌آمیز حاكمان ظلم و ایادی آنان با اتكال به خدا و روشنگری و صدور بیانیه و استدلال و منطق و پشتیبانی ملت شریف توانست بنیاد سلطنت را متزلزل و نابود و پرونده سیاه آن را برای همیشه مدفون سازد.

در یك زمان دیگری نیز فرمودند: چون دشمنان جرات توهین به من را ندارند به احمد و نزدیكان من اهانت می‌كنند، احمد ناسزاها را تحمل كند و خدا را شاكر باشد.

چند مرتبه ابتدا به ساكن از وضع آتیه من و مرحوم والد رضوان‌الله علیه كه همگان می‌دانند چه ایثارها و فداكاری‌ها و لیاقت‌هایی را از خود نشان داده است مطالبی را عنوان كردند كه نشانگر چنین روزهایی بود. در حال حاضر نیز كسانی كه این زمزمه‌ها را در بعضی از سایت‌ها ساز كرده‌اند در پوشش انقلاب بر بیت امام و فرزندان ایشان حمله می‌كنند كه تماما از ضدیت با اسلام ناب و انقلاب اسلامی نشات می‌گیرد و این برخوردها با شخصیت‌هایی چون جنابعالی برای اولین بار و آخرین بار نیست و هزینه‌هایی است كه برای جدیت در راه امام و تثبیت و ترویج اندیشه‌های آن بزرگوار باید پرداخت كنید و این مطلبی است كه حضرت امام مرتبا به اینجانب و عم بزرگوار شهیدتان و مرحوم والد نیز می‌فرمودند و توصیه می‌كردند و از قبل آماده‌باش می‌دادند.

توصیه اینجانب به جنابعالی به عنوان دوست دیرین مرحوم والد این است كه همیشه این آیه را تكرار كنید تا مفهوم متعالی آن در روح شما ملكه شود «الا بذكرالله تطمئن القلوب.»

بگو عاشقم بهر قهر و بر لطفش به جد ..... بوالعجب من عاشق این هر دو ضد

عاشقم بر قهر و بر لذات او.......... مات اویم مات اویم مات او

خادم كوچك امام (س)

حسن صانعی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۶/۱۱/۲۷
0
0
زماني كه كودك بودم در ايام ماه محرم مي شنيدم كه امام حسين

در روز عاشورا بارها به معرفي خود پرداخت كه اي قوم ظالم ايا ميدانيد در مقابل فرزند علي و فاطمه صف آراسته ايد. آيا من همو نيستم كه جد بزرگوارم پيشاني مرا مي بوسيدو.......
آن زمان درك اين مفاهيم براي من سخت بود كه آيا مي شود سپاه يزيد فرزند زهرا را نشناسند.و چه زشت و كريه زمانه همان
دوران را به تجربه برايم تكرار كرد. و حال چه خوب مفهمم كه.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین