کد خبر: ۷۰۹۲۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
این خبر به روزرسانی شده است

چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری؛ یاران سابق احمدی‌نژاد در صف| تاج‌زاده هم آمد

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.
چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری؛ یاران سابق احمدی‌نژاد در صف| تاج‌زاده هم آمد
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، ۸۱ نفر در سومین روز ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و تعداد ثبت‌نام کنندگان را به ۲۱۱ نفر رساندند.

بیشتر بخوانید:

روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نامی‌های متفاوت

وزارت کشور روز چهارم ثبت نام را با حضور شهروندان عادی آغاز کرد. داوطلبی با مدرک دکتری فقه و حقوق می‌گوید برای ساماندهی کشور آمده است و شهروند ۷۰ ساله دیگری در صورت ریاست جمهوری کاری خواهد کرد که کسی جرات فکر کردن به کار خلاف را نداشته باشد.

پوشش متفاوت یکی از داوطلبان حاضر و شباهت آن به لباس شخصیت «حاجی فیروز» سبب جلب توجه خبرنگاران شد و این شهروند هدف حضور و ثبت نام خود در انتخابات را افزایش سرانه شادی و نشاط در کشور اعلام کرد. داوطلب جوان دیگری که خود را کارمند جهاد کشاورزی معرفی کرد؛ پیش از ثبت نام دلیل مشکلات کنونی کشور را بی مشکل بودن جوانان اطراف مسئولان دانست.

علیرضا افشار به وزارت کشور رفت

«علیرضا افشار» فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج با حضور در وزارت کشور داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی درباره برنامه ها با شعار با مردم برای مردم به ستاد انتخابات مراجعه کرد، افزود: در حوزه اقتصادی طرحی برای اشتغال داریم. چون هرچه جلوتر برویم با کوچک سازی دولت، اتوماسیون شدن صنعتی و فضای مجازی افراد بیکار به جامعه اضافه می شوند بنابراین برنامه هایی برای اشتغال خرد داریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که اگر آقای رییسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود برنامه شما برای ماندن یا کنار رفتن چست، گفت: ان شاء الله در خدمت و کنار ایشان هستم.

فریدون عباسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

فریدون عباسی رییس سازمان انرژی روز جمعه در چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرده است گفت که به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مثلا از جناح اصلاح طلب یا اصولگرا وارد عرصه انتخابات شده است یا نه، ادامه داد: اینها دیگر تمام شده است.

عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا با آمدن آقای رییسی کنار می‌کشید یا نه گفت: مگر قرار است آقای رییسی بیاید؟ ‌چه ضرورتی دارد کنار بکشم؟ کنار کشیدن کلمه غلطی است. همه باهم همراهیم تا کشور را با مردم اداره کنیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم من همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی اینجانب را تایید کند و جزو افرادی باشم که به مردم معرفی شوم، فرصت دارم که حرف‌های خود را بزنم و معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

عباسی درباره احراز صلاحیت خود گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود. این به تشخیص شورای نگهبان براساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می کنم و نظرات‌شان را به گوش مردم می‌رسانم.

مصطفی تاجزاده داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«سید مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات به همراه همسرش وارد وزارت کشور شد و برای داوطلبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. نشست خبری پس از ثبت نام تاجزاده با حضور خبرنگاران و میکروفون‌های رسانه ها، متفاوت‌تر برگزار شد و تاج زاده بیانیه انتخاباتی خود را کنار انبوه لوگوهای رسانه های خبری خواند.

تاجزاده در بیانیه خود تاکید کرد: متعهد می شوم به حق حاکمیت ملت خیانت نکنم و همواره پاسدار حقوق و آزادی های قانونی شهروندان باشم و مصالح سیاسی را دستمایه و بهانه طفره رفتن از وظایف قانونی و اخلاقی خود قرار ندهم.

کدخدایی: امسال جشنواره ثبت نام نداشتیم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و بعد از بازدید از مراحل فرایند ثبت نام داوطلبان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد جشنواره ثبت نام نبودیم، گفت: بر اساس آمار ارائه شده، ثبت نام افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند، خیلی کم شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند حتما شرکت کنند تا مردم برای انتخاب گزینه های خود تنوع بیشتری در اختیار داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

وی همچنین درباره فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: شورای نگهبان طبق قانون پس از پایان ثبت نام ۵ روز فرصت اولیه دارد که نظر خود را اعلام کند و از روز یکشنبه بررسی‌ها شروع می شود. اگر بتوانیم در این پنج روز اعلام نظر می‌کنیم و اگر فرصت کم بود می‌توانیم درخواست تمدید مهلت بررسی را داشته باشیم.

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون پنج روز دیگر هم می تواند زمان بررسی را تمدید کند، گفت: بدین ترتیب شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز برای اعلام نظرات خود فرصت دارد.

شاهین محمد صادقی داوطلب انتخابات شد

امروز همچنین شاهین محمد صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

تا کنون ۳۰۴ نفر ثبت نام کرده‌اند

دبیر ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن ثبت نام ۳۰۴ نفر تا پایان روز چهارم نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین روز از مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: فردا به عنوان آخرین روز قانونی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح کار ثبت نام از داوطلبان را آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع زمان ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد، گفت: متقاضیان داوطلبی تنها ۱۰ ساعت در روز شنبه فرصت دارند تا با مراجعه به ستاد انتخابات کشور فرآیند ثبت نام خود را طی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: از کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند تقاضا دارم فردا در زمان مراجعه به ستاد انتخابات کشور پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و از آوردن همراه خودداری نمایند و حتما مواد و مفاد قانونی را مطالعه کنند و در صورتی که واحد شرایط اعلانی بودن جهت ثبت نام مراجعه نمایند.

***

اسامی برخی چهره‌های سیاسی که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند به این شرح است:

- امیر سرتیپ محمدحسن نامی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: ارتش عقبه من است. اصولگرا هستم، ولی مستقل آمده‌ام.

- سردار پاسدار سعید محمد؛ فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: از ناحیه هیچ جناحی هم مورد حمایت قرار نگرفتم و نمیخواهم هم که مورد حمایت آن‌ها قرار بگیرم.

- سردار حسین دهقان؛ وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است.

- صادق خلیلیان؛ وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم

- محمود احمدی نژاد؛ رییس جمهور دولت‌های نهم و دهم او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: با توجه به شرایط کشور و اصرار مردم ثبت نام کردم.

- امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم.

-محمد عباسی؛ وزیر ورزش دولت دهم. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم.

- رستم قاسمی؛ وزیر نفت دولت دهم. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: سعی دارم مشکلات معیشتی فوری مردم را در گام اول حل کنم.

- محمدرضا صباغیان؛ نماینده مردم مهریزدر مجلس یازدهم، او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: هدفم تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور است.

- محمود صادقی؛ عضو فراکسیون مجلس دهم و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها. او پس از ثبت نام خود تاکید کرد: کاندیدای مورد حمایت اصلاحات منحصرا اصلاح طلب خواهد بود

- علی مطهری؛ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی او پس از ثبت نام دیدگاه خود را اینگونه معرفی کرد: اظهارنظر تا بی نهایت آزاد است.

- رامین مهمانپرست؛ دیپلمات سخنگوی وزارت خارجه در دولت دهم توضیحاتی درباره طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی ارائه داد.

- محسن مهرعلیزاده عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و رییس سابق سازمان تربیت بدنی. او معتقد است: نیازمند دولتی با روح عملگرایانه برای حل مشکلات هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
3
1
ائتلافی به اسم : برای ایران
بین اصلاح طلبان ( ستاد دوباره ایران ) و لاریجانی تشکیل شود.
Nima
|
Canada
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
3
3
من از شعارها و اعلام مواضع تاجزاده حمایت می کنم که مسیر توسعه و آزادی را نشان می دهد.
کسانی که دم از رد صلاحیت او می زنند بدانند رای و نظر و عقیده امثال من را نادیده می گیرند. رفع حجاب اجباری، ارتباط و تعامل با جهان بجای دشمن خواندن امریکا، آزادی های سیاسی دلایل حمایت من از تاجزاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
بازم امثال شما ها اومدین که با شعار آزادی وارد میدان بشین ولی اقتصاد مردم رو گروگان بگیرین .
ناشناس
|
Austria
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
1
کارناوال شادی ثبت نام کاندیداها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
3
0
خچالت بکشید جرا متن تاجزاده را کامل نگذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
1
یه جوری تحلیل کردین انگار قراره رای داده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
همه دروغ همه بازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
1
0
فرد یا افراد اصلی ازقبل تعیین شده اند وهمه این ثبت نام کنندگان سیاهی لشکرند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین