کد خبر: ۷۰۹۳۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

چرا ایرانی‎ها در ترکیه خانه می‌خرند؟

عضو و دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز دلایل افزایش تمایل ایرانی‎ها به خرید مسکن در ترکیه را تشریح کرد.
چرا ایرانی‎ها در ترکیه خانه می‌خرند؟
آفتاب‌‌نیوز :

عضو و دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: خرید ملک توسط ایرانی‌ها چندان ربطی به اصل موضوع ندارد، منظور این است که ایرانی‌ها با هدف داشتن خانه ای در ترکیه دست به خرید نزده‌اند بلکه هدف اصلی‌شان از این اقدام، دریافت پاسپورت ترکیه و حق شهروندی در این کشور است.

وی در توضیح این مطلب افزود: مزایایی که پاسپورت ترکیه‌ای در جهان و منطقه دارد سبب شده است برخی احساس کنند می‌توانند از این مزیت‌ها بهره ببرند البته درباره مزایای پاسپورت ترکیه تا حدی بزرگنمایی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت ترکیه برنامه مسنجمی برای جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه ملک تدارک دیده است، گفت: نباید بیش از حد خوشبین یا بدبین بود. ترکیه این برنامه را تنها برای سرمایه‌گذاران ایرانی تدارک ندیده است، بلکه از تمامی کشورها، حتی از اروپا و روسیه، افرادی اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده‌اند. آمارها نیز نشان می‌دهد حجم فروش ملک به خارجی‌ها در ۵ سال گذشته از ۲۲۰ هزار واحد عبور کرده استو در میان این سرمای‌ گذاران خارجی اتباع عراقی، سوری، لیبیایی، افغان، تاجیک، آذربایجانی، روسی و اروپایی دیده می‌شوند.

رضا کامی، در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های خاص دولت ترکیه نیز توضیح داد و گفت: صنعت ساختمان‌سازی در ترکیه صنعتی بسیار مهم و اشتغال‌زاست و دولت ترکیه حمایت‌های ویژه‌ای را از این صنعت در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی این بخش برای ترکیه، خصوصا در دوران اخیر کرونا بسیار حیاتی و بااهمیت است، گفت: دولت ترکیه می‌داند که اگر دست از حمایت از این بخش بردارد، شرکت‌های متعددی با ورشکستگی روبرو می‌شوند و حجم بیکاری در این کشور افزایش خواهد یافت از این رو صنعتی سازی را در دستور کار قرار داده و با حمایت ویژه از این بخش تلاش دارد سرمایه‌های خارجی را از این طریق وارد کشورش کند. در این میان ایرانی‌ها نیز به واسطه اهمیت دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه‌ای، به خرید ملک رو آورده‌اند. به گفته وی استانبول، ازمیر و آنکارا محبوب‌ترین شهرها برای ایرانیان در حوزه خرید ملک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
هدف اصلی خرید خانه در خارج مصون نگهداشتن دارایی است
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
2
وقتی در کشور ایران عزیز ما قوانین دست و پاگیر زیادی وجوددارد که زندگی را برای ملت ایران بسیار سخت کرده و ارزش پول ایران روز به روز اربین رفته و میرود و از نظر شخصیتی مورد توهیتن کشورهای دیگر قرار میگیرند جشن و شادی کردن و آزادی زنان در ایران جرم هست وهزاران مشکلات دیگر وجود دارد که دولت خودش اقدامی جهت رفع مشکلات نمیکند ناچارند ازایران خارج و به کشوری دیگر کوچ کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین