کد خبر: ۷۰۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

درگذشت یک نویسنده و مترجم به دلیل کرونا

شهرام تقی زاده انصاری؛ نویسنده، پژوهشگر و مترجم حوزه فلسفه، فیزیک و تاریخ علم و از شاگردان با سابقه علامه محمد تقی جعفری در پی ابتلا به بیماری کرونا در سن ۷۶ سالگی در گذشت.
درگذشت یک نویسنده و مترجم به دلیل کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام تقی زاده انصاری در سال ۱۳۲۴ شمسی در نظنز متولد شد و پس از اخذ دیپلم ریاضی و پایان تحصیلات دوره کارشناسی فیزیک در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک و فلسفه به آلمان رفت.

او بعد از بازگشت به ایران فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را در حوزه‌های فیزیک و فلسفه، تاریخ علم در اسلام، اسلام شناسی در آلمان، علم و دین و فلسفه علم ادامه داد و در این مسیر با نهادهای مختلف علمی وفرهنگی کشور از جمله موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری، موسسه پژوهشی میراث مکتوب، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دائرۀ المعارف تشیّع و بنیاد ایران‌شناسی همکاری داشت.

او از همکاران خانه کتاب، عضو سرای اهل قلم و در رسته نویسندگان، عضو صندوق اعتباری هنر بود.

ترجمه، تحقیق و پژوهش‌های مختلف درباره آثار و افکار علامه محمدتقی جعفری، جستارهایی در فلسفه غرب، انیشتین و مذهب، حافظ و گوته، فروریختن بنای علم؛ نگاهی به اندیشه‌های توماس کوهن، سهم ایران در علوم قرون وسطی، مجموعه ۲ جلدی نگاهی به نطنز، ترجمه «بسم الله الرحمن الرحیم» اثر آنماری شیمل و… از جمله آثار این نویسنده و مترجم تازه درگذشته است.

انصاری همچنین نویسنده ۵۰ مدخل در دائرۀ المعارف‌ها و مولف و مترجم بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله درحوزه‌های اسلام شناسی، ایران‌شناسی و تاریخ علم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین