کد خبر: ۷۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

کشف بقایای انسان‌ها در خمره‌های بزرگ

باستان‌شناسان گورستان تاریخی در یکی از جزایر فرانسه کشف کرده‌اند که در آن بقایای انسان‌ها در داخل خمره‌های سفالین بزرگ دفن شده‌اند.
کشف بقایای انسان‌ها در خمره‌های بزرگ
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از لایوساینس، گورستان تاریخی شامل ۴۰ قبر در جزیره «کُرس» فرانسه درحالی کشف شده است که در آن بقایای انسان‌ها در خمره‌های بزرگ سفالین قرار داده شده بودند.

به گفته باستان‌شناسان هم کودکان و هم بزرگسالان در این گورستان دفن شده‌اند.

به نظر می‌رسد این گورستان در فاصله قرن سوم تا پنجم میلادی مورد استفاده قرار گرفته باشد. بسیاری از کسانی که در این گورستان دفن شده‌اند در داخل خمره‌های بزرگی که اغلب برای نگهداری از مواد غذایی استفاده می‌شده است قرار داده شده بودند.

با توجه به طراحی این خمره‌ها می‌توان دریافت این ظروف از آفریقای شمالی به این مکان منتقل شده‌اند.

باستان‌شناسان همچنین متوجه شدند برخی از این قبرها با کاشی‌های تراکوتایی پوشانده شده بودند. رومی‌ها اغلب از این کاشی‌ها برای پوشاندن سقف‌ ساختمان‌ها استفاده می‌کردند و البته در آن دوره این کاشی‌ها برای پوشاندن قبرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کسب اطلاعات درباره شهرهای باستانی احتمالی که در اطراف این گورستان وجود داشته‌اند تحقیقات بیشتری را می‌طلبد. در ماه‌های آینده باستان‌شناسان تحقیقات آزمایشگاهی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سن، جنسیت، بیماری و جراحت‌های انسان‌های دفن‌شده در این گورستان را آغاز خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین