کد خبر: ۷۰۹۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

فنایی: مربی بعد از باخت نباید حرف بزند/نمی خواستم آن دربی معروف تکرار شود/کری خوانی باید مودبانه باشد

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظر من وقتی می‌برید باید کم صحبت کنید و وقتی هم شکست می‌خورید اصلاً حرف نزنید.
فنایی: مربی بعد از باخت نباید حرف بزند/نمی خواستم آن دربی معروف تکرار شود/کری خوانی باید مودبانه باشد
آفتاب‌‌نیوز :

داود فنایی درباره برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 95 پایتخت اظهار داشت: دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و بازی خیلی سختی است. استقلال هم حریف رودرروی ما بود و باید با تمرکز بالایی مقابل این تیم بازی می‌کردیم. خوشبختانه شرایط به شکلی پیش رفت که توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم تا هم در بازی سنتی دربی برنده شویم و هم به صدر جدول صعود کنیم.

وی درباره نزدیک‌تر شدن پرسپولیس به کسب پنجمین قهرمانی لیگ برتر با این برد توضیح داد: هشت بازی دیگر باقی مانده و باید در تمام این مسابقات هم تمام تمرکز خود را به کار بگیریم تا بتوانیم امتیازهای خوبی را به دست بیاوریم. دیدار با استقلال برای ما خیلی سخت و سنگین بود. تک تک بچه‌ها باوجود فشارهایی که روی پرسپولیس است از جان مایه گذاشتند.

* بازیکنان ما بار دیگر نشان دادند مرد روزهای سخت هستند

مربی دروازه‌بان های پرسپولیس تصریح کرد: هفته قبل بازی سخت و سنگینی مقابل سپاهان انجام دادیم ما بچه ها مقابل استقلال نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و در هر شرایطی برای کسب برد و موفقیت به زمین می‌روند. از تک تک آنها تشکر می‌کنم و هواداران هم باید به این بازیکنان افتخار کنند.

* نمی‌خواستم تجربه دربی معروف 2 بر 2 برای بازیکنان ما تکرار شود

فنایی درباره اعتراضات بیش از حد بازیکنان دو تیم در طول مسابقه و درگیری در دقایق پایانی گفت:‌ دربی همیشه شرایط خاصی را دارد اما بچه‌های ما اصلاً دنبال درگیری نبودند. دلیل مداخله خودم هم در آن درگیری این بود که نمی‌خواستم اتفاق خاصی بیفتد. تجربه آن دربی معروف 2 بر 2 را دارم که بازیکنان پرسپولیس احساساتی شده و با نفرات حریف دعوا کردند. آن درگیری‌ها سبب محرومیت بازیکنان پرسپولیس شد و نمی‌خواستم چنین اتفاقی برای بازیکنان ما تکرار شود.

* اتفاقات ناخوشایند پایان بازی بیشتر از طرف حریف رخ داد

وی اضافه کرد: به هر حال این مسائل همیشه در فوتبال وجود دارد. بازیکنان ما هم با توجه به تجربه‌ای که از دربی‌های قبل داشتند خیلی زود به این موضوع پایان دادند. پس از خطای محمد نادری بعضی اعضای نیمکت هر دو تیم داخل زمین آمدند. اتفاق ناخوشایندی بود که بیشتر از سمت تیم حریف رخ داد و بازیکنان ما را زدند این مسائل صورت خوشی ندارد.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس ادامه داد: بچه‌های ما کاری انجام ندادند که در ادامه اتفاقی برای آنها بیفتد. ما هم خیلی زود وارد شده و بازیکنان‌ را از نفرات استقلال جدا کردیم. به هر حال با توجه به فشارهای روحی و روانی که روی هر دو تیم وجود دارد، رقم خوردن این مسائل تا حدی طبیعی است.

* 8 بازی مهم دیگر پیش رو داریم

فنایی با اشاره به اهمیت بازی دربی اضافه کرد: خوشبختانه بچه‌ها نسبت به این حساسیت‌ها باتجربه عمل کرده و توانستند سه امتیاز مهم را در این بازی حساس کسب کنند. هشت بازی دیگر پیش‌رو داریم و امیدواریم در آن مسابقات هم نتیجه بگیریم تا به قهرمانی برسیم.

* بازیکنان ما برای دفاع تیمی از جان مایه گذاشتند

وی درباره اینکه آیا تمرینات ویژه‌اش با حامد لک سبب گل نخوردن وی در دربی 95 شد، توضیح داد: نقش خاصی نداشتم. وقتی تیم گل نمی‌خورد همه زحمت می‌کشند. باز هم تأکید می‌کنم تمام نفرات پرسپولیس در بازی با استقلال از جان مایه گذاشتند و از همان جلو دفاع تیمی انجام دادند. خوشبختانه حامد لک هم روز خوبی داشت و با صلابت بازی کرد.

* ثابت شد همیشه می‌توان به لک اعتماد کرد

مربی دروازه‌بان های پرسپولیس تصریح کرد: لک نشان داد هر موقع تمرکز داشته باشد می‌تواند خیلی خوب و بدون حاشیه کار کند. خوشحالم دروازه‌بان‌های خوبی مثل حامد لک، رادو و امیرمحمد یوسفی در پرسپولیس دارم که همگی توانمندی زیادی دارند. این دومین دربی حامد لک بود و از نظر داشتن تمرکز شرایط خیلی خوبی داشت. ثابت کرد دروازه‌بان باصلابتی است که همیشه می‌توان به وی اعتماد کرد.

* به هواداران مان بدهی داشتیم

فنایی درباره کسب اولین برد خود در دربی به عنوان مربی و اینکه آیا پیروزی در این مسابقه به عنوان بازیکن دلچسب‌تر است یا مربی، گفت: هر دو لذت‌بخش است. در سه بازی قبلی که به عنوان مربی در دربی بودم دو تساوی کسب کرده و یک بازی هم بازی پس از 2 بر 2 شدن در وقت اضافی و قانونی به ضربات پنالتی رفت که آن مسابقه را باختیم.

وی افزود: بعد از آن شکست فشار زیادی به پرسپولیس آمد و به هواداران‌مان بدهی داشتیم. خوشخبتانه با این برد اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رقم خورد. جای هواداران در ورزشگاه واقعاً خالی است واقعاً استقلال و پرسپولیس با هواداران خود زنده هستند. امیدوارم اتفاقی بیفتد تا آنها هم بتوانند وارد ورزشگاه شوند و به سمت و سویی برویم که مجوز ورود آنها به ورزشگاه‌ها همین امسال صادر شود. اکنون هواداران بیشتر در فضای مجازی کری می‌خوانند و باید خودشان را در این حالت کنترل کنند.

*در کل دنیا خیلی از سران مملکت‌ طرفدار یک تیم خاص هستند

مربی دروازه‌بان های پرسپولیس درباره اظهارات فرهاد مجیدی علیه محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری پس از مسابقه و حمایت باشگاه پرسپولیس از وزیر ارتباطات به عنوان یک هوادار سرخ‌پوش عنوان کرد:‌ در کل دنیا خیلی از سران مملکت‌ها مثل رئیس جمهور، وزرا و ... طرفدار یک تیم هستند. من هم اعتقاد دارم این کری‌خوانی‌ها با بی‌احترامی همراه نباشد خوب است.

* قانون مربیگری این است که مربی بعد از باخت اصلا حرف نزند

فنایی افزود: هر مربی هم باید بعد از باخت خودش را کنترل کند تا بتواند درست حرف بزند. به نظر من وقتی می‌برید باید کم صحبت کنید و وقتی هم شکست می‌خورید اصلاً حرف نزنید. این قانون مربیگری است. آیا هواداران استقلال برای ما کری نخواندند؟ خیلی وقت‌ها این کری‌خوانی‌ها به فحاشی و اهانت کشیده شده اما باید نسبت به این موارد عکس‌العمل مناسبی داشت.

* برای کری‌خوانی باید منطقی تر و باادب تر باشیم

وی ادامه داد: فرهاد مجیدی در تیم ملی جوانان و بزرگسالان هم‌بازی من بوده و برایش مانند تک تک استقلالی‌ها احترام خاصی قائل هستم. حتی زمانی که خودم بازی می‌کردم هیچگاه برای هواداران رقیب در دربی کری نخواندم. فکر می‌کنم کری‌ها باید منطقی‌تر باشد و مقداری با ادب‌تر باشیم.

* ما مربیان باید حرف‌های خود را کنترل شده بزنیم

فنایی اضافه کرد: کری هم برای هواداران است و آنها می‌توانند چنین کاری انجام بدهند اما هر چیزی قواعد خودش را دارد. کری خوانی هم باید در چارچوب قواعد و ادب باشد. فشار دربی به حدی بالا است که چنین اتفاقاتی هم رخ می‌دهد ما مربیان باید بتوانیم خودمان را کنترل کنیم و خیلی مواقع حرف‌ زدن‌مان کنترل شده باشد.

* برای ادامه نیافتن درگیری ها وارد زمین شدم

وی درباره تلاش‌های خود برای جدا کردن بازیکنان دو تیم پس از شروع درگیری توضیح داد: امروز به بازیکنان پرسپولیس گفتم احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی و خیلی از بازیکنان دو تیم در دربی سال 73 به دلیل درگیری محروم شدند. سال 79 هم به دلیل احساساتی شدن بازیکنان دو تیم درگیری رخ داد که آن هم سبب محرومیت‌هایی شد. دربی حساس است اما باید یاد بگیریم خودمان را کنترل کنیم من هم به این دلیل وارد زمین شدم که درگیری ادامه نیابد.

* غلامپور روی بازیکن خودشان هم چنین حرکتی انجام داده بود

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس درباره درگیری بهزاد غلامپور با یکی دو بازیکن سرخ‌پوش گفت: به عنوان یک پیشکسوت همیشه برای آقا بهزاد احترام قائل هستم اما امروز جایی خواندم که وی گفته بود فکر کردم فلانی می‌خواهد فرهاد مجیدی را بزند. در صورتی که اصلاً بازیکن‌مان نمی‌خواست چنین کاری کند باز هم می‌گویم باید خودم را کنترل کنیم. غلامپور در گذشته روی بازیکن خودشان چنین کاری را کرده بود اما باید همه ما به عنوان مربی در این لحظات پرتنش به بازیکنان آرامش بدهیم تا تشنج به وجود نیاید.

*سعی کردم برخی بازیکنان استقلال را هم که شاگرد خودم بودند آرام کنم

فنایی اضافه کرد: اگر روز گذشته تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت قطعاً این اتفاقات به روی سکوها کشیده می‌شد. سال‌ها قبل همیشه پیش از شروع دربی توصیه می‌کردند اقدامات تحریک آمیزی انجام ندهید. باز هم می‌گویم شانس آوردیم در ورزشگاه تماشاگری نبود. من هم می‌دانم فشار روی بازیکنان و مربیان استقلال بوده اما سعی کردیم بچه‌های خودمان و حتی نفرات حریف را آرام کنیم. تعدادی از بازیکنان استقلال در تیم‌های پایه و تیم‌های لیگ برتری دیگر شاگرد خودم بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین