کد خبر: ۷۰۹۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

آناتولی: نتانیاهو از بایدن ۳ روز برای پایان جنگ غزه مهلت خواسته است

خبرگزاری آناتولی ترکیه از منابع آگاه نقل کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگن اعلام کرده طی سه روز تجاوزات خود به غزه را متوقف می‌کند.
آناتولی: نتانیاهو از بایدن ۳ روز برای پایان جنگ غزه مهلت خواسته است
آفتاب‌‌نیوز :

آناتولی به نقل از این منابع نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اعلام کرده که به وی مهلت دو تا سه روزه بدهد تا حملات به نوار غزه را متوقف کند.

آناتولی نوشت که منابع غربی این تصمیم نتانیاهو را به اطلاع این خبرگزاری رسانده‌اند، اما این منابع را مشخص نکرد.

در گزارش‌ها اعلام شده است که آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی به صورت جمعی و جداگانه در تلاش هستند تا به ساختار و چارچوبی برای آتش بس میان اشغالگر و مقاومت فلسطین در غزه دست یابند.

منابع غربی که نخواستند نامشان فاش شود، تصریح کردند که آمریکایی‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه از نتانیاهو خواستند که به تجاوز خود به غزه پایان دهد، اما او پاسخ داد که به دو الی سه روز زمان نیاز دارد تا ارتش اسرائیل حمله به مواضع در نوار غزه را تکمیل کند.

این منابع نتوانستند تاکید کنند که آیا این امر بدین معنا است که تجاوزات اسرائیل به غزه در روز چهارشنبه یا پنجشنبه متوقف می‌شود یا خیر.

خبرنگار سیاسی پایگاه عبری واللا بامداد امروز (سه شنبه) به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از مسئولان اسرائیلی گفت که آنها نیازمند ۲۴ إلی ۴۸ ساعت هستند تا عملیات در غزه را تکمیل کنند سپس حملات را متوقف خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این است که زمان عملیات رو به تمام شدن است.

بایدن دوشنبه شب تماس تلفنی با نتانیاهو برقرار کرد.

اما منابع آگاه از جزئیات تماس‌های آتش بس اعلام کردند که نتانیاهو با ارائه هرگونه تعهدی در ازای آتش بس مخالف است.

از سوی دیگر، هیات پخش اسرائیل امروز از منابع اسرائیلی آگاه از تماس‌های جاری نقل کرد که نشانه‌های مثبتی درمورد احتمال پایان یافتن عملیات نظامی در نوار غزه، در حال آشکار شدن است.

آن منابع عنوان داشتند که تماس‌های اولیه‌ای در حال حاضر برای تحقق این هدف در جریان است اما دفتر نخست وزیر این مساله را تکذیب می‌کند.

این درحالی است که یووال اشتاینتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمال پایان یافتن عملیات نظامی در نوار غزه طی روزهای آتی بعید است.

طی دو روز گذشته، تلاش‌های بین المللی و عربی برای دست یابی به آتش بس میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و اشغالگر اسرائیلی شکست خورد. فلسطینی‌ها اصرار دارند که پرونده قدس اشغالی از هیچ مذاکرات آتش بسی در غزه به حاشیه رانده نشود.

پیشتر یکی از رهبران حماس اعلام کرد، میانجی‌گری مصر و قطر برای دستیابی به آتش بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دو دلیل اصلی شکست خورد.

این رهبر حماس که خواست نامش فاش نشود، به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت، دلیل نخست، پافشاری حماس بر این مساله بود که هرگونه آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس باید پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز این رژیم در مسجدالاقصی و تهدید به تخلیه محله الشیخ جراح را شامل شود و رژیم صهیونیستی این شروط را تا الان نپذیرفته است.

وی افزود، دلیل دوم پافشاری رژیم صهیونیستی بر این مساله بود که ابتدا باید حماس حداقل سه ساعت قبل از اقدام این رژیم آتش بس را اجرایی کند که حماس این شرط را رد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین