کد خبر: ۷۱۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

سفیر احتمالی آمریکا در اراضی اشغالی کیست؟

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، جو بایدن در آستانه معرفی "توماس نایدز"، معاون وزیر خارجه اسبق این کشور، به عنوان سفیر آمریکا در تل‌آویو بوده و انتظار می‌رود طی روزهای آینده این تصمیم را علنی کند.
سفیر احتمالی آمریکا در اراضی اشغالی کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ریاست جمهوری خود را شروع کرده تا کنون جایگاه سفیر این کشور در اراضی اشغالی خالی مانده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه آمریکایی آکسیوس با استناد به منابعی که معرفی نکرد نوشت، توماس نایدز، معاون وزیر خارجه اسبق در دولت باراک اوباما، محتمل ترین گزینه برای این سمت است.

همچنین طبق گزارش جوویش اینسایدر، آرون دیوید میلر، یک کارشناس ارشد بنیاد موقوفه صلح بین المللی کارنگی با تایید این گزینه اظهار کرد: او فردی بسیار باهوش و دارای روابط سیاسی خود و تجربه دولتی فراوان است.

نایدز از مدیران و همچنین معاون رئیس در شرکت مورگان استنلی است و در هیات‌های مدیران اجرایی چند نهاد مالی شامل گروه کردیت سوئیس و برسون-مارستلر خدمت کرده است.

نایدز در دولت باراک اوباما ناظر بر تایید یک وام چند میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر آن او یک تشکیلات شبکه را با چند مقام اسرائیلی ایجاد کرده است.

نایدز همچنین با سیاست‌های مرتبط با ارائه شهروندی به فلسطینی‌ها و فرزندان آنها که به دنبال تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ آواره شدند، مبارزه کرده است.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، او سیاست‌های اوباما علیه تلاش‌های کنگره آمریکا برای محدود کردن حمایت این کشور از نهادهای آنروا و یونسکو را به پیش برد.

همچنین گزارش شده که نایدز قبلا از سوی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا به عنوان کاندیدای رئیس دفتری در کاخ سفید در صورتی که او می‌توانست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پیروز شود، در نظر گرفته شده بود.

با این حال منابع به آکسیوس گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این میان برنامه دارد تا مایکل راتنی، دیپلمات ارشد آمریکایی را به منظور خدمت به عنوان سفیر موقت به قدس اعزام کند.

رانتی که انتظار ورودش به منطقه در اول ژوئن می‌رود قرار است تا زمان انتخاب سفیر نهایی به عنوان یک پشتیبان سطح بالا و با تجربه کار کند.

همچنین گزارش شده که سیندی مک کین، همسر بیوه جان مک کین، سناتور جمهوریخواه فوت کرده آمریکایی، قرار است به عنوان فرستاده دولت آمریکا به سازمان برنامه جهانی غذا خدمت کرده و در عین حال به عنوان یک نامزد سفیری در اسرائیل نیز مطرح است.

به نوشته واشنگتن پست، مایکل آدلر، یک حامی مالی مهم باید، که در ابتدا به دنبال سمت سفیری در اسرائیل بوده به عنوان گزینه سفیر آمریکا در بلژیک مطرح شده است.

رام امانوئل، شهردار سابق شیکاگو هم انتظار می‌رود به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن و همچنین دیوید کوهن، مدیر اجرایی شرکت کامکست نیز احتمالا به عنوان فرستاده آمریکا به کانادا خدمت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین