کد خبر: ۷۱۰۳۸۸
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
خاموشی برنامه‌ریزی شده در ایران کلید خورد

قطع گسترده برق در ایران؛ تابستان گرم و خاموش در راه است

همزمان با گرم شدن هوا، برخی شهرهای ایران برای چندمین روز متوالی با قطع برق مواجه شده‌اند. گفته شده که این قطع برق بدون اطلاع قبلی بوده است. استخراج رمزارزها و استفاده از کولر دو دلیل عمده قطع برق اعلام شده است. از سویی دیگر به دنبال به هم خوردن تراز تولید و مصرف برق در کشور و قطع برق پراکنده هستیم و همین مساله احتمال انتشار جداول خاموشی را قوی‌تر کرده است.
قطع گسترده برق در ایران؛ تابستان گرم و خاموش در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

مصرف برق در روزهای اخیر رکورد زده و نبود نیروگاه‌های برق آبی موجب شده تا تامین برق کشور با مشکل مواجه شود؛ محمدحسن متولی‌زاده - مدیرعامل توانیر - درباره دلیل بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق گفته بود که خشکسالی و غیر ممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه های برق آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه های کشاورزی و در نهایت پدیده جدیدی به نام رمزارزها چهار دلیل اصلی افزایش شدید مصرف برق و بهم خوردن تراز تولید و مصرف به شمار می روند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد روز گذشته در ساعت ۲۲ و یک دقیقه میزان مصرف برق به ۵۰ هزار و ۵۳۷ مگاوات کاهش یافته است که گرچه نسبت به روزهای ماقبل روندکاهشی دارد اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از پنج هزارمگاواتی برخودار است.

در دو استان البرز و خراسان رضوی، جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده از امروز منتشر و در اختیار مردم قرار گرفت و انتشار و اعلام جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در بقیه استان‌ها، در انتظار تصمیم‌گیری است.

علی‌رغم اینکه هنوز فصل تابستان آغاز نشده، شاهد خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی در سراسر کشور هستیم، هرچند که افزایش مصرف برق و نبود نیروگاه های برق آبی موجب این مساله شده است.

قطعا برق یکی از نیاز های ضروری مردم است و قطع بدون اطلاع آن تبعات زیادی به دنبال دارد، هرچند که تا کنون دو استان کشور اقدام به انتشار جداول خاموشی کردند اما لازم است صنعت برق فکر اساسی در مورد این مساله داشته باشد و حداقل خاموشی بدون اطلاع قبلی را اعمال نکند.

البته پیگیری گویای این است که امروز جلسه تعیین تکلیف این مساله در حال برگزاری بوده اما تاکنون در مورد این مهم تصمیمی اتخاذ نشده است.

تاکنون در دو استان جداول خاموشی منتشر شده که برای اطلاع از خاموشی های استان البرز و استان خراسان رضوی می توانید به سایت شرکت های توزیع برق هر استان مراجعه کنید.

شرکت برق: ایراد فنی است!

سایت تجارت‌نیوز نیز در گزارشی نوشت: قطع گسترده برق در شهرهای ایران خبرساز شد و تعداد زیادی از کاربران فضای مجاری به آن واکنش نشان دادند. سخنگوی صنعت برق می‌گوید که ایراد فنی ایجاد شده است و در حال رفع این ایراد هستیم!

برق در برخی از نواحی تهران جیره‌بندی و قطع شده است. برخی مدعی شده‌اند که پنج‌شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در غرب تهران برق نداشته‌اند و ساکنان مناطق جنوبی شهر هم از قطع برق در ساعات ۱۵ تا ۱۷ گزارش داده‌اند. صبح امروز هم گزارشگهای متعدد دیگری از قطع برق به دست تجار‌ت‌نیوز رسید.

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره قطع برق توضیح می‌دهد: این خاموشی‌ها فقط در تهران رخ نداده و کل کشور این خاموشی‌ها را تجربه می‌کنند و البته فعلا برنامه مشخصی برای قطع برق وجود ندارد و نمی‌توان با اطمینان گفت که دقیقا چند ساعت دیگر برق دوباره متصل می‌شود. در تمامی تهران نقاط خاموش داریم و این مساله به زودی برطرف می‌شود. چرا که همکاران ما هم‌اکنون در حال پیگیری این مشکل هستند.

رجبی مشهدی، قبلا علت این حادثه را ماینینگ غیرمجاز و شروع فصل استفاده از کولرها دانسته بود و گفته بود به علت کمبود بارندگی‌ها تمام توان نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را نداریم و این موضوع احتمالا باعث مشکلاتی در تابستان شود.

افزایش ۱۶ درصدی تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها از امروز

همچنین پس از افزایش ۷ درصدی تعرفه آب و برق همه مشترکان از ابتدای اردیبهشت، از امروز (ابتدای خرداد) تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق ۱۶ درصد دیگر اضافه می شود.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۷ درباره میزان افزایش سالانه تعرفه آب و برق مصرفی بخش خانگی بر این اساس بود که ابتدای اردیبهشت هر سال تعرفه تمامی مشترکان آب و برق ۷ درصد افزایش یابد، همچنین در ابتدای خردادماه هر سال، ۱۶ درصد به تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف اضافه شود.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق در این باره به ایسنا گفت: افزایش تعرفه برای مشترکان پر مصرف از امروز اعمال می‌شود و ۵ میلیون مشترک پرمصرف از امروز مشمول این افزایش تعرفه شده‌اند و قبوض آن ها دچار تغییراتی شده است.

برای اطلاع از خاموشی به سامانه "برق من" مراجعه کنید

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان می توانند برای اطلاع از خاموشی شهر و یا منطقه خود به سامانه " برق من" و یا سایت شرکت‌های توزیع استان خودشان مراجعه کنند و امسال برنامه‌های خاموشی از این طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی درباره علت خاموشی های پراکنده در کشور اظهار کرد: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند. در صورتی که میزان مصرف از تولید تعیین شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان‌هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی در برخی مناطق می شوند.

وی با تاکید بر اینکه خاموشی‌ها از طریق سامانه "برق من" با آدرس https://ios.saapa.ir/auth/register اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: ممکن است امروز اطلاعات کافی از سوی شرکت توزیع تهران بزرگ و یا سایر استان‌ها در این رابطه در سامانه درج نشده باشد اما حتما اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، برخی شرکت‌ها ممکن است از طریق صفحات خودشان جداول خاموشی را بارگذاری کنند و اعمال محدودیت‌ها از این طریق اطلاع‌رسانی شود این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و مشترکان برای اطلاع از خاموشی‌ها می‌توانند به سامانه "برق من" و یا سایت شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و در واقع جداول خاموشی امسال از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: تقاضای ما از مشترکان این است که با مدیریت مصرف ما را در گذر از این شرایط همراهی کنند.

برق چهار سازمان دولتی پرمصرف قطع شد

همچنین برق چهار سازمان دولتی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف اعلام شده، با ابلاغ قبلی، قطع شد.

سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: برق این سازمان‌ها که پیشتر نیز نسبت به عدم رعایت سقف و الگوی تعیین شده اخطار دریافت کرده بودند، قطع شد. وزارت صمت، بانک ملت(مرکزی)، بنیاد تعاون و سازمان ثبت و اسناد کشور، چهار ساختمانی هستند که برق آنها امروز با هماهنگی و ابلاغ قبلی، قطع شد.

به گفته رجبی مشهدی، براساس ابلاغ صورت گرفته توسط وزارت نیرو، سازمان‌های دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند.بازرسی‌های روزانه توسط شرکت‌های توزیع به منظور اطمینان از صحت عملکرد سازمان‌های دولتی در موضوع مدیریت مصرف برق، انجام خواهد شد.

احتمال انتشار جداول خاموشی در کشور

بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده اند. برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات هستیم. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی عجیب و نیازمند مدیریت است.

از سوی دیگر امسال صنعت برق با پدیده جدیدتر استخراج رمز ارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز و جذابیت بیشتر آن از برق رایگان روبرو است. همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر برای استخراج رمز ارز از برق با بهای کم خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است، البته صنعت برق از برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها خبر داده و بر آن تاکید دارد اما قیمت سرسام آور ارزهای مجازی نمی تواند مانعی برای این مساله باشد.

مجموع این مسائل موجب شده تا کل کشور درگیر خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی شود هرچند که به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد که صنعت برق برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی ندارد اما اکنون به اعتقاد کارشناسان، قطعی های مکرر برق در سراسر کشور گویای الزام انتشار این جداول است. با توجه به اینکه قطع برق مشترکان بدون اطلاع قبلی عواقب زیادی دارد بهتر است صنعت برق انتشار جداول خاموشی را به عقب نیندازد و هرچه سریعتر جداول خاموشی منتشر شود. پیگیری ایسنا نیز نشان می دهد که اکنون جلساتی در صنعت برق پیرامون همین مساله در حال برگزاری است و احتمالا تا ساعاتی دیگر جداول خاموشی منتشر خواهد شد.

مراکز مجاز استخراج رمز ارز خاموش می‌شوند؟

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، روند روبه ازدیاد مصرف برق در امروز سبب شد تا سخنگوی صنعت برق اعلام کند: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه خاموش می‌شوند.

این امر نشان دهنده آن است که در روزهای آینده با مصارفی بسیار بیشتر روبرو خواهیم شد که همین امر اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده را ناگزیر خواهد ساخت.

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه خاموش می‌شوند.

«مصطفی رجبی مشهدی» روزشنبه در یک پیام تصویری افزود: هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند به ۳۰۰ مگاوات می رسد که با هدف حفظ تعادل و پایداری شبکه برق این مراکز قطع می‌شود. براساس بارهای شناسایی شده و برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر بیش از دو هزار مگاوات برق در مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصال های نادرست و افزایش تقاطعه ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوط برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند سریعتر نسبت خاموش کردن اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف برق منزل آنها قطع خواهد شد.هموطنان برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمز ارز می پردازند وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند. پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمز ارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه شده، انجام می‌شود.

پیشتر مدیرعامل توانیر گفت: استخراج کنندگان قانونی رمزارز این روزها با هماهنگی نسبت به خاموش کردن دستگاه های خود اقدام می کنند اما تعدادی هم هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند. این مراکز و افراد به دلیل مصرف غیرمجاز برق علاوه بر افزایش میزان مصرف برق در کشور خسارت به شبکه های برق و مردم وارد می کنند.

متولی زاده ادامه داد: تلاش براین است این مراکز فعالیت خود را قانونی کنند اما اگر به روند غیر مجاز ادامه دهند باشناسایی ضمن برخورد قانونی نسبت به جمع آوری دستگاه های آنان اقدام شده و نیز خساراتی که وارد کرده اند از آنان دریافت خواهد شد.

۴.۵ درصد کل بیت کوین دنیا در ایران استخراج می‌شود

گفتنی است که مطالعات جدید نشان می‌دهند حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین دنیا در ایران انجام می‌شود. بنابراین ایران می‌تواند صدها میلیون دلار از ارزهای مجازی درامد داشته باشد و از آن برای کاهش تاثیر تحریم‌ها استفاده کند.

گزارش شرکت تحقیقات بلاکچین الیپتیک نشان می‌دهد تولید بیت کوین ایران با سطح فعلی استخراج آن، سالانه یک میلیارد دلار برای این کشور درآمد دارد.

براساس گزارش رویترز، شرکت الیپتیک بر اساس اطلاعات به دست آمده از استخراج کنندگان بیت کوین توسط مرکز آلترنیتیو فایننس تا آوریل 2020 و همچنین ارقام منتشر شده توسط نیروگاه برق وابسته به وزارت نیروی ایران تخمین می‌زند حدود 600 مگاوات برق در ایران توسط استخراج کنندگان بیت کوین مصرف شده است.

بیت کوین و سایر ارزهای طی مجازی فرآیندی با عنوان استخراج یا ماینینگ ایجاد می‌شوند که طی آن کامپیوترهای پرقدرت با یکدیگر جهت حل مسائل ریاضی پیچیده رقابت می‌کنند. این فرایند مصرف انرژی بالایی دارد و به برق تولید شده توسط سوخت های فسیلی که ایران منابع بالایی از آن را دارد وابسته است.

بانک مرکزی ایران تجارت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را که در خارج از کشور استخراج شده باشند ممنوع کرده است.

در گزارش شرکت الیپتیک آمده است: «ایران به این نتیجه رسیده که استخراج بیت کوین فرصتی جذاب برای اقتصاد تحریم شده این کشور است که با مشکل کمبود پول نقد مواجه است ولی ذخایر بالای نفت و گاز طبیعی در اختیار دارد».

تاثیر خشکسالی بر قطع برق

همچنین پیشتر مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفته بود که با کاهش آب موجود در سدهای برق‌آبی، با کمبود ۳۰ تا ۳۵ درصدی برای تامین برق مواجه شویم و همین مساله مدیریت مصرف را جدی‌تر می‌کند.

«سید حسن رضوی» تاکید کرده بود که امسال با کاهش بارش روبه‌رو شده ایم و این امر مسایل را پیچیده‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: امسال گرچه در اثر کاهش بارش‌ها کارها سخت‌تر می‌شود، اما بروز گسترده بحران دور از انتظار است و با اعمال مدیریت بهتر می‌توان از این دوران عبور کرد.

البته وی، نیروگاه‌های برق‌آبی را متاثر از وضعیت بارش‌ها دانست و گفت: امسال بیش از ۴۵ درصد کاهش بارش روی داده است.

محاسبه هزینه برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷، ۲.۵ برابر حد معمول است

همچنین مدیرکل روابط بین الملل توانیر گفت: از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است.

به گزارش توانیر، ابوذر صالحی مدیرکل روابط بین الملل توانیر، با اشاره به ساعات اوج مصرف گفت: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد. با توجه به گرمای زودرس هوا ما از ساعت ۱۲ ظهر هم دچار کمبود برق خواهیم شد، ولی برای رفاه حال مشترکان ما از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و … استفاده نکنند؛ چراکه در این ساعات صنایع، چاه‌های کشاورزی و اداره‌ها در حال استفاده از برق هستند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر تصریح کرد: مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است، ولی در ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود.

صالحی گفت: مشترکان در این ساعت‌ها از به کارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت‌های انتهایی شب یا صبح‌ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه‌های خود را کاهش دهند. مردم می‌توانند از نور روز به جای نور لامپ‌ها بیشتر استفاده و لامپ‌های اضافه را به خصوص در این ساعت‌ها خاموش کنند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در پایان استفاده از دور کُند کولرهای آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی دمای آسایش را از راهکارهای دیگر در مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج مصرف برشمرد.

مصرف برق در اردیبهشت ماه با کم سابقه‌ترین رشد در ۱۰ سال اخیر و بالاترین میزان در روز بیست و نهم آن با مصرف ۳۵ هزار و ۷۵۹مگاوات سپری شد. مصرف برق در این ماه در مقایسه با اردیبهشت سال ۹۹، جهشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
2
94
ادعای مدیریت جهان را هم دارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
آن انرژی هسته ای صلح آمیز دقیقا کجا کاربرد دارد. کمبود دارو داریم ، کمبود برق داریم. آیا این همه هزینه برای انرزی هسته ای عمل درستی بوده است. چرا کشور نتیجه این هزینه را نباید استفاده کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
ايا مزارع بيت كويين چيني تان در اين جدول خاموشي جايي دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
جهاني اندر شكم ايشان نهفته ست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
برق مجاني يعني همين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
74
پس اين صنعت هسته اي به چه دردي خورده تا حالا ؟ برق هسته اي كه هنوز درست و حسابي نداريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
7
51
دلیل کمبود و قطع برق فقط و فقط ماینرها هستند که مصرف بسیار بالائی دارند. متاسفانه برخی ابتکارها برای ملت گران تمام میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اگر واقعا دلیل ذکر شده علت قطع شدن برق است مگر اینها مجوز تولید نمی گیرند؟ مگر مجوز دهندگان برق موجود را لحاظ نمی کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
70
فقط میتونم بگم خاک ... وزارت نیرو با این سایت برق من (برق عن)
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
2
71
با این وضعیت به فکر از بین بردن کشورهای دیگه هم هستیم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
همون كشور خودمون رو از بين ببريم كافيه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
2
69
نیروگاه بوشهر را وارد مدار کنید بالاخره بعد از ۴۰ سال یک کیلو وات برق ازش بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
تكنولوژي ٥٠سال قبل نيروگاه چرنوبيل؟؟
نه داداش
خاموشي به از الودگي و نشت راديو اكتيو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
62
در راستای خدمات 42 ساله چگونه است که از تامین برق شهرهای خود عاجز هستید و نیروگاه اتمی بوشهرپس از چندبن میلیاردهزینه هنور قادر به تامین برق خود نمی باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
40
پس نیروگاه بوشهر تون کجاست؟ ۴۲ ساله دارین پول میدین به روسها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
25
چانگ چین چونگ ۱کم بیت کوین نکوین لطفا.ملت بیچاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
23
اول :به جای قطع برق منازل مردم و صنایع نیم بند و ادارات موجود این ماینرهای لعنتی را جمع کنید.
دوم: بهتر است به فکر تولید نیرو از دیگر منابع موجود در کشور باشید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
24
از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و … استفاده نکنند
واقعا از این جمله مضحک تر تو عمرم نشنیدم آقای مسول مردم تو ظهر تابستان اگر کولر استفاده نکنند کی باید استفاده کنند
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
23
محاسبه هزینه برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷، ۲.۵ برابر حد معمول است.
هدف چیز دیگه است باز هم گرانی برق
عزیز من چرا غیر مستقیم میگی برق را میخوام گران کنم خودت می دانی که بچه شیر خوار مردم در این ساعت احتیاج به کولر دارد .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
30
دلمان را برای برق هسته ای خوش کرده بودیم
اینهمه هزینه به ملت تحمیل کردید
چی شد،،!..؟
کی چه کار میکند در این مملکت ،،!..؟
آهای آقایون کاندیداها که همه رییس
بوده وهستید چه بلایی به سر
ملت وکشور آوردید و حالا هم رییس
جمهور میخواهید میشوید که چه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
23
بایدبه حال این مردم تاسف خوردپس انرژی هسته ای که این همه بدبختی کشیدیم کوکجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
در این 8 سال دولت تحت لوای شما، با آن همه شعار و دبدبه و کبکبه، ن تنها هسته ای را داد رفت تا الان نتوانیم از آن تولید برق کنیم، بلکه حتی در صنعت برق هم تحولی ایجاد نکرد تا الان دچار کمبود برق نباشیم.
حالا ملت عزیز ایران، یادتان هست در دولت قبل برق داشتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
20
چرا مزارع بادی در منجیل لوشان نیشابور زابل گردنه حیران سراب اردبیل نیر توسعه پیدا نمیکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
24
آخه هنوز وارد خشکسالی نشدیم و تابستان نشده که اینا دارن برق قطع میکنن!! معلوم نیست داستان چیه ؟!!
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
18
8
یکی دیگر از ثمرات پایبندی به معاهده پاریس و عدم توسعه نیروگاهها در دولت روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
شما به دوستانت بگو ماینرهاشون رو جمع کنند تا مشکل حل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
26
سلام این همه بیابان هست تو ایران چرا از انرژی خورشیدی استفاده نمی کنیم مزرعه پنل تولید برق بزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
3
23
مهم ارز دیجیتاله
خاموشی کیلویی چند بزار مردم چند ساعت برق نداشته باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
20
انرژی هسته ای حق مسلم ماست برق هم مال خودتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
22
استخراج رمزارزها و استفاده از کولر و صادرات به عراق و..
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
30
دلیل قطع برق هم مثل بقیه مشکلات دیگر فساد است . خود دولت به چینی ها جا و مکان داده تا ماینر نصب کند و با برق ارزان قیمت ایران رمز ارز استخراج کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
2
28
معلومه کولر گازی عراق روشن شد پول برق صادراتی رو هم به بهانه تحریم نمیدن
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
8
3
در این 8 سال دولت تحت لوای شما، با آن همه شعار و دبدبه و کبکبه، ن تنها هسته ای را داد رفت تا الان نتوانیم از آن تولید برق کنیم، بلکه حتی در صنعت برق هم تحولی ایجاد نکرد تا الان دچار کمبود برق نباشیم.
حالا ملت عزیز ایران، یادتان هست در دولت قبل برق داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دوستان کمونیست به استخراج رمز ارز رو آوردند
هیچ ارتباطی به به بهانه های الکی شما نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
13
فعلا برق مجانی به عراق را بی خیال شوید وبه فکر مردم خود باشید مثل تمام کشورها
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
11
حالاکه هر روز برق قطع میشه اقلا اعلام کنید که مردم تکلیف کارهای روزمره شان را بدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
16
برداران ساندیسی بیت کوین ماین میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
15
هر کاری از دستتان بر آمد بکنید فرو گذار هم نکنید هر روز یک اتفاق فرا گیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
20
من پیشنهاد میدم سال بعد "پرش با مانع مقاومت جانانه" نامگذاری بشه تا مشکلات حل بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
14
به نظرم سال بعد افزایش برق و جدا سازی الکترونها نامگذاری بشه تا دیگه قطعی برق نداشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
4
15
مشکل ما این نیست مشکل ما رفح حصر حجاب کنسرت هست
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
19
کدام کشور در جهان با این ثروت پیدا و پنهان دچار چنین معضلی است ، ممالک جنوب خلیج فارس که تا ۶۰ سال پیش در چادر زندگی می کردند و یا مردم ترکیه که تا قبل انقلاب کشور فقیری بود که حسرت زندگی نه زیاد مرفه ایرانیان داشتند ولی امروز فقط از صنعت گردشگری باندازه فروش نفت ایران در سال های بدون تحریم در امد دارند ولی مسئولین ما بجای هزینه کردن در جهت رفاه مردم بفکر ساختن موشک برای جنگ با جهانیان هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
20
سال به سال پس رفت به نحوی که الان چیزهای ابتدایی وپیش پاافتاده دردنیامثل خانه ویک یک درآمدومایحتاج اولیه زندگی وحالابرق برای مردم شده آمال وآرزو وحسرت بعداونوقت جهانگیری دزدولاریجانی متکبروشریک دزدورفیق قافله بازم میخوان میزقدرت راتصاحب کنند
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
14
همه چی رو پول می بینند
چطور می تونیم پولش کنیم
اما نه برای مردم برای ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
17
افتخاری وبرگ زرینی دیگر.
علی ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
10
۲۴ سال پیش تو این ساعت داشتم خوشحالی میکردم که آینده خودم و ملت خوب خواهد شد. ۲۴ سال بعد همین ساعت تو خاموشی چند ساعته نشستم و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
9
اهواز هوای بالای ۵۰درجه برق رفته واقعا الان ما چیکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
دعا كنيد
خداوند از اسمان برق نازل بفرمايد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
4
فقط هدف گرون کردن برقه و لا غیر . درامد هم زیاد میشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
12
چینی ها دست بردار دیگه نخواهند شد بعد از کشتار اویغورها یه جوری دارند مردم مسلمان کشور مظلوم ایران راهم به قتل میرسانند در ازای مزارع دلار ساز
ارز دیجیتال ،،! باقطعی برق بیمارستانها وبیمارهای خانگی ؟.!چرا نمیفهمید چرا رحم نمیشه به ملت چرا ،،!افشا نمیشه این قرارداد خائنانه تر از همه قردادهای ننگین طول تاریخ ایران ،!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
5
دولت در نتوانستنها به سیم آخر زده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
5
هزینه درگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
2
10
از برکات قرارداد ۲۵ ساله
حالا هنوز کجاش و دیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
10
سالهاست دچار درد و بلا و خشکی و تاریکی شدیم ! دریغ از ذره ای غیرت و تلاش برای رفع اینهمه مشکل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
1
11
با این امکانات و مدیریت قادر به تامین برق و آب برای 80 میلیون نفر جمعیت کنونی کشور نیستیم. بعد میخواهیم جمعیت را به 200 میلیون برسانیم. شغل و مسکن، عذا، حمل و نقل و مدرسه، هوای سالم و پیشکش، برق آب برای این 80 میلیون را فراهم کنید بعد به فکر مدیریت افزایش جمعیت باشید؟؟؟؟
قاسم
|
United States of America
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
8
سلام .قرار بود در همه چیز به خود کفایی برسیم .پس چی شد؟دنیای غرب با تولید انرژی های نو وکاهش سوخت های فسیلی در جهت حفظ محیط زیست مدل خوب نبودند؟آنها در همه چیز بر ما پیشی گرفتند.حافظ منابع نسل های آتی نیز هستند .روز قیامت ما باید پاسخگو باشیم در برابر اعمال خود وسهل انگاری ها .ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
8
پس این همه هزینه آبونمان که بابت پایداری شبکه از مشتریان می گیرند چه می شود.چرا صحبتی از صادرات برق نکرده است.چرا از عدم سرمایه گذاری در صنعت برق چیزی نمی گوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
6
پس این همه هزینه آبونمان که بابت پایداری شبکه از مشتریان می گیرند چه می شود.چرا صحبتی از صادرات برق نکرده است.چرا از عدم سرمایه گذاری در صنعت برق چیزی نمی گوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
8
0
مقاومت میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
درود بر بصيرت انقلابي شما.
ولي نگفتيد در برابر چي
و براي چي؟؟
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
1
10
من فقط دلم بر دشمنامون میسوزه بی چاره ها ما با اینهمه پیروزی مداوم ومکرر پیاپی وضعمون اینه خدا بداد دشمنامون برسه که بیش از 4 دهه است داریم شکستشون میدیم .
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
1
7
آقا پس چی شد این برق از انرژی هسته ای که حال و آینده ما رو بخاطرش به باد دادید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
7
برق برا ماینر مسولان و اقازاده هاشون و قطعی اون هم برا ما مردم بیچاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
7
قطع شدن برق برای شهرهای جنوبی بادمای ۵۰درجه یعنی فاجعه.
محمد
|
Canada
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
4
اونهائى که وسع شان مى رسه برن پانل خورشيدى بخرن و ديگه منت اداره برق را نکشند. اگر هم اضافه اومد بفروشند به همسايه بغلى٬ اينجورى مصرف هم کم ميشه بعدش شايد برق برا همه کافى باشه. بالاخره يه کارى بايد کرد چون که اين وضع تا ۵۰ سال ديگه ادامه داره اينها تا بخوان برق هسته اى بهتون بدن شما هفت تا کفن پوسوندى.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
6
داریم با سرعت نور به قهقرا میریم، اونوقت میان میگن پیشرفت هم کرده ایم
مدیونی اگه منتشر نکنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
3
0
از اینکه دولت محترم معاهده پاریس رو هم داره اجرا میکنه بی تاثیر نیست.چرا دقیقا ما باید همچین معاهده ای رو بپذیریم!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
توی عجز و ناتوانی دارید غلط میخورید و ادعای مدیریت جهانی دارید. نیروگاه های هسته ای جای برق چی تولید میکنن؟ برق به جای استفاده کشور خودمون داره به کجا باج داده میشه؟ چرا در منطقه کشور ما دچار قطعی برق هست حتی افغانستان قطعی برق نداره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
آقایان ادعای مدیریت جهان را دارند ولی:
با وجود اینهمه منابع طبیعی و ثروت از نفت و گاز و معادن که کشورهای دیگه حسرت یک هزارمش رو دارن، باید با گرانی بنزین و گاز، تورم و قطعی برق مواجه شویم! اینها به کدام‌کشور یا نهادی صادر میشن؟ واقعا اینجور مملکت داری کار هر کسی نیست!
میلیاردها دلار به روسها دادید تا نیروگاهی بسازن که فقط ۲ درصد برق کشور رو تولید میکنه آنهم به زور!
واقعا خداروشکر فقط مدیریت ایران دست شما افتاد نه بقیه ی جهان وگرنه اونهاهم مثل ما بیچاره میشدن
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
البته موقع انتخابات قطعی نداریم بعد از انتخابات درخدمت هستیم علی برکت الله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین