کد خبر: ۷۱۰۴۶۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

شاخص بورس همچنان بر مدار نزول

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه، دوم خرداد ‌ماه) ۲۰ هزار و ۴۲۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار واحد رسید.
شاخص بورس همچنان بر مدار نزول
آفتاب‌‌نیوز :

برپایه معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۸۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۹۵۳ واحد کاهش به ۳۸۸ هزار و ۲۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۵۶ واحد افت به ۲۵۱ هزار و ۷۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۶۷۱ واحد و شاخص بازار دوم ۳۸ هزار و ۷۹۳ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۱۰ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۵۴ واحد، پتروشیمی بوعلی‌سینا (بوعلی) با ۳۹ واحد، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان (سیدکو) با ۳۵ واحد، لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) با ۲۰ واحد و فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) با ۱۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ هزار و ۷۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۴۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک‌هزار و ۲۰۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۲۰۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۰۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۳۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۹۳ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۵۶۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۲۹ واحد، تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس) و پالایش نفت تهران (شتران) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۶ میلیون و ۵۱۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۷۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۰۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۰۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲۶ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)‌، سیمان ساوه (ساوه)، نفت ایرانول (شرانل)، سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان) و تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)،‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، ‌پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
6
سکه جای سرمایه گذاری نیست ارز جای سرمایه گذاری نیست
ولی بورس جای سرمایه گذاریه ........بورس جای کلاهبرداریه بورس جای غارت کردن دارایی مردمه
بورس جایی است که سرمایه ات جلوی چشمات نابود میشه و کاری هم نمیتونی بکنی و هیچ مسئولی هم جوابگو نیست چون خودش داره ......
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
به خدا قسم من به بورس مشکوک بودم آدم بی احتیاطی نیستم همین صحبت های روحانیه ... باعث شد سرمایه بیارم بورس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
4
شما بفرمایید کی صعودی بوده
اونیکه که تو تلویزیون هر شب میگفت پول هاتون رو بیارید تو بورس الان کجاست
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
ساقط کردن بورس یک جنایت بزرگ درحق سرمایه گاران طبقه متوسطی بود که خواستند با خرید سهام شرکتهاوبانکها علاوه برسودحلال کمکی به چرخه اقتصاد و رشد وپیشرفت کشور کنندوپول خود را از انواع دلال بازی هایی که موجب رکود اقتصادی می گردید به چرخه تولید سوق دهندوبه دولت در مجموعه وظایفش کمک کنند.حال این سرمایه گزاران مانده اند وسهام بی ارزش وضرر ده که وبال گردنشان شده است وچاره ای ندارند که یا ضرر کنند واز بورس خارج شوند یا به امید واهی چشم براه رشد بازار بورس باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
به حق علی اون کسی که به ما اطمینان را داد که سرمایه گذاری کنید را نابود بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
ملت ایران توجه بفرمائید ! آن چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنیم که ...
حرف باد هواست
فریب خورده دولت در بورس ( مالباخته)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
اگه یک هفته بورس امریکا منفی بشه تماااام خبرگزاریها و صداوسیمای ایران پوشش خبری گسترده میدن
الان یکساله که هرروز بورس ایران منفیه و به یک لجن زار تمام عیار و جولانگاه دزدان سرگردنه تبدیل شده و پنجاه میلیون ایرانی بی نوا بدون هیچ فریادرسی هرروز دارن زجر ازدست رفتن دسترنج سالها زحمتشون را به جرم اعتماد بمیکشن و انگار نه انگار که اتفاقی در حال وقوع است .
راستی کی بود که میگفت بورس تب سنج اقتصاده؟؟؟؟
اگه بورس تب سنج اقتصاده پس آقایان مسئول بدونید که اقتصاد ایران با این تب تندش خیلی وقته که مرده و مردم بیچاره را نابود کرده
.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
ازموده را ازمودن خطا بوده و هست و خواهد بود.............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین