کد خبر: ۷۱۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

کرملین: نشست سران می‌تواند روابط روسیه و آمریکا را از وضعیت اسفناک کنونی خارج کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، دیدار احتمالی پوتین و بایدن در حال بررسی است و سخنگوی کرملین نیز معتقد است: مکان این نشست مهم نیست، بلکه خود برگزاری آن اهمیت دارد و پوتین شخصاً در این باره تصمیم خواهد گرفت.
کرملین: نشست سران می‌تواند روابط روسیه و آمریکا را از وضعیت اسفناک کنونی خارج کند
آفتاب‌‌نیوز :

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، یکشنبه، در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد کرد که مقامات مسکو نگرش مثبتی نسبت به نظریه برگزاری یک نشست سران بین "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده دارند.

لاوروف در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «چنین پیشنهادی از سوی رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده و این مسئله در حال بررسی است. ما دیدگاه خود در این باره را قبلاً بیان کرده‌ایم و بطور کلی نظر مثبتی نسبت به آن داریم.»

وی در این خصوص که گویا این نشست سران قرار است در سوئیس برگزار شود، یادآور شد: «من هرگز درباره شایعات تفسیری نمی‌کنم. شما فکر می‌کنید اگر مطلبی در یک مقاله مطرح شود، نمی‌تواند شایعه باشد؟ چنین اتفاقی بسیار پیش می‌آید.»

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز در گفت‌وگو با برنامه «مسکو.کرملین.پوتین» توضیح داد، انتخاب مکان دقیق انجام نخستین دیدار حضوری بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا بیشتر یک تصمیم گیری فنی است و مسئله مهم‌تر خود برگزاری این نشست است. به عقیده وی، مذاکرات رو در روی رهبران دو کشور از آن جهت بسیار اهمیت دارد تا روابط روسیه و آمریکا از این وضعیت اسفناک کنونی خارج شود.

پسکوف ادامه داد: «در حال حاضر شرایط برگزاری نشست سران پوتین-بایدن در حال بررسی است. وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا نیز در جریان مذاکرات چند روز قبل خود در این باره گفتگو کردند. البته تصمیم گیری نهایی توسط شخص ولادیمیر پوتین گرفته خواهد شد. به محض اینکه وی تصمیم خود را مشخص کرد، این مسئله اعلام خواهد شد.»

نیروهای راهبردی روسیه، تضمین کننده ثبات و عامل بازدارنده قدرتمندی هستند

به گفته وی، مسائل مربوط به ثبات راهبردی، بخش غیرقابل تفکیک مذاکرات بین مقامات روسی و آمریکایی در تمامی سطوح است و قطعاً در دیدار رهبران دو کشور نیز مطرح خواهد شد.

سخنگوی کرملین تأکید کرد که روسیه مدرن‌ترین نیروهای راهبردی در جهان را دارد و دقیقاً این نیروها تضمین کننده ثبات در جهان بوده یا به اصطلاح، عامل بازدارنده بسیار قدرتمندی محسوب می‌شوند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال دیگری نیز گفت: «مقامات اوکراینی دائماً می‌گویند که مایلند درباره کریمه گفتگو کنند. ولادیمیر پوتین آمادگی دارد تا درباره همکاری‌های مرزی با همتای اوکراینی خود مذاکره کند، برای اینکه روسیه دارای همکاری‌های فرامرزی با برخی کشورهای خارجی است. ولی اگر ولادیمیر زلنسکی بخواهد در خصوص کریمه، یا هر منطقه دیگری از خاک روسیه صحبت کند، این مسئله هرگز موضوع مذاکرات با سایر کشورها قرار نخواهد گرفت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین