کد خبر: ۷۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

بازگشت رگبار و صاعقه به آسمان ایران/ کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
بازگشت رگبار و صاعقه به آسمان ایران/ کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور مگفت: امروز در غرب و شمال غرب و مناطقی از جنوب غرب کشور، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران، همچنین در گیلان، مازندران و شرق گلستان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر این شرایط را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز مربوط می‌شود به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان که احتمال بارش تگرگ هم برای این استان‌ها وجود دارد. فردا به تدریج از میزان بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشور کاسته می‌شود. اما در سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق کشور و همچنین استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا شدت این بارش‌ها در استان مازندران خواهد بود افزود: ضمن اینکه کاهش نسبی دما را در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه نیز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که احتمال خیزش گرد و خاک هم برای این مناطق وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: اما روز پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز و همچنین در شمال شرق کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. امروز در جنوب غرب کشور و طی امروز و فردا در مناطقی از استان تهران احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. دریای خزر از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه، شرق دریای عمان تا پایان هفته و آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز نیمه ابری است که در بعضی از ساعت‌ها افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق را خواهد داشت. حداکثر دمای تهران سی و دو درجه بالای صفر و حداقل دما بیست و یک درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین