کد خبر: ۷۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

اعزام ۳ بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه فروند بمب افکن راهبردی مدل TU-۲۲-M-۳ در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.
اعزام ۳ بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه فروند بمب افکن راهبردی مدل TU-۲۲M۳ در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

این بیانیه افزود که اعزام این بمب افکن‌ها پس از توسعه باند فرودگاه نظامی این پایگاه نظامی و امکان فرود آمدن همه انواع جنگنده‌ها و بمب افکن‌های بزرگ در آن صورت گرفته است.

براساس این بیانیه این نخستین بار است که این بمب افکن‌های دوربرد در سوریه به کار گرفته می‌شود و قرار است از آنها در یک رزمایش بر فراز دریای مدیترانه استفاده و سپس به روسیه بازگردانده شود.

با توسعه پایگاه نظامی حمیمیم، روسیه می‌تواند از این پایگاه به عنوان نقطه اعزام بمب افکن‌های راهبردی به مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده کند. تا پیش از این، این بمب افکن‌ها فقط از خود روسیه امکان اعزام داشتند.

مسکو از پاییز ۲۰۱۵ که تصمیم به ورود به پرونده سوریه و حمایت از دولت مرکزی این کشور گرفت، فرودگاه متروکه حمیمیم را به دست گرفت و پس از قراردادی با دولت سوریه آن را به یک پایگاه عظمی نظامی تبدیل کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یک باند پرواز به طول ۴۶۰۰ متر و عرض ۱۰۰ متر در این پایگاه ساخته و تصمیم دارد یک باند دیگر نیز بسازد.

در تابستان سال گذشته وزارت دفاع روسیه از توافق با سوریه برای افزودن ۸ هکتار دیگر از زمین‌های اطراف به پایگاه حمیمیم و توسعه زیرساخت‌های این پایگاه برای ساخت بیمارستان برای سربازان سوریه‌ای خبر داد.

در حال حاضر ده‌ها جنگنده و بالگرد جنگی و دو سامانه دفاعی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ و موشک‌های پانتسر در پایگاه حمیمیم حضور دارد.

براساس گزارش‌های نظامی، بمب افکن TU-۲۲-M-۳ از بمب افکن‌های فراصوت است که با سرعت ۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و می‌تواند با حمل سه موشک هوا به زمین تا برد ۷ هزار کیلومتر پرواز کند.

این بمب افکن امکان حمل ۱۲ تن مواد منفجره دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین