کد خبر: ۷۱۱۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

وزیر صمت: اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران واگذار می‌شود

وزیر صمت از آمادگی وزارت صمت برای واگذاری تمام اختیارات خود در حوزه مرزنشینی به استانداران خبر داد و گفت: آذربایجان غربی پایلوت برای شروع و اجرای این تصمیم است.
وزیر صمت: اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران واگذار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رزم حسینی امروز ۷ خرداد در جلسه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیرانشهر که با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در این تصمیم تمامی اختیارات وزارتخانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی می باشد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجموعه همکار در این راستا تمام تلاش خود را در جهت روان‌سازی و تسهیل امور انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آن بخشی از امورات مربوطه که مرتبط به وزارت صمت است استاندار با جدیت تمام پیگیری نماید.

رزم حسینی مرزهای پیرانشهر و سردشت را از مرزهای اقتصادی کشور دانست و گفت: می خواهیم با کشورهای همسایه غربی صادرات گسترده‌ تری داشته باشیم، کالاهای ایرانی برای این کشورها جذاب است و این مرزها در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه خلق پول در سردشت و پیرانشهر به علت همین مبادلات مرزی بسیار بالاست، تصریح کرد: از این ظرفیت باید استفاده بهینه گردد و خلق پول تبدیل به تولید و اشتغال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این منطقه خبر داد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه با ظرفیت جامع تجارت گفت: یکپارچگی امور در این سامانه باید محقق شود و دستگاهها موازی کاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرهای مرزی در تامین امنیت ملی خدمات ارزنده‌ای داشته اند، گفت: امنیت مرزها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین از جمله پیرانشهر و سردشت است.


وزیر صمت در پایان تاکید کرد: شهدای گرانقدرمان برای حفظ و تمامیت ارضی کشور جانفشانی نمودند و ما نیز باید در کنار این فداکاریها اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تامین نماییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین