کد خبر: ۷۱۱۳۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بی‌اخلاقی قرار نیست از عرصه سیاست و فعالیت‌های گروهی و حزبی رخت بربندد

ظریف قربانی اختلاف خاتمی و روحانی شد؟/عطریانفر: سراسر کذب است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی درباره خبر جعلی منتشر شده درباره محمد جواد ظریف و حسن روحانی توضیحاتی ارائه کرد.
ظریف قربانی اختلاف خاتمی و روحانی شد؟/عطریانفر: سراسر کذب است
آفتاب‌‌نیوز :

در یادداشت محمد عطریانفر در روزنامه سازندگی آمده است: متاسفانه بی‌اخلاقی سیاسی، ظاهرا قرار نیست از عرصه سیاست و فعالیت‌های گروهی و حزبی رخت بربندد و لایزال بیماران عرصه قدرت و بازی سیاست و شهوت تمامیت‌طلبی، همچنان بر طبل هیاهو می‌کوبند و با ابزار فتنه گری وشانتاژ، سیاه‌نمایی در سپهر سیاست را مبنای کسب منفعت و قدرت نابهنجار خود قرار می‌دهند.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی خبری سراسر کذب و ناشیانه تنظیم و منتشر شد که در آن ادعا شده بود، محمد عطریان‌فر در جلسه‌ای با ارائه تحلیلی از شرایط موجود اظهار داشته است، ظریف قربانی اختلاف سیاسی و تفاوت دیدگاه فیمابین آقایان سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی، دو رئیس‌جمهور اسبق ولاحق شده است، محتوای شایعه مجعول بر این پایه استوار بودکه چون آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور متمایل به حضور و توفیق آقای دکتر علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است و در مقابل آقای سیدمحمد خاتمی از آقای دکتر محمدجواد ظریف جانبداری می‌کند و احتمال داده می‌شود گفتمان‌ آقای ظریف در رقابت‌ها دست برتر رانسبت به آقای لاریجانی داشته باشد، لذا موضوع نوار مصاحبه تاریخ شفاهی آقای ظریف از طریق دفتر ریاست‌جمهوری در دستور کار انتشار قرار گرفته و در آستانه رقابت‌های انتخاباتی افشا شده است، تا به بهانه آن، امکان حضور ظریف را در رقابت‌ها از جبهه اصلاحات بگیرند و میدان حضور را برای آقای دکتر لاریجانی هموار سازند.

کسانی که دست به جعل اخبار بی‌بنیاد و سراسر توهم‌آلود و توطئه‌مند می‌زنند، گمان می‌برند شاید چندصباحی بتوانند فضای رسانه‌ای رقابت‌ها و گفت‌وگوی منطقی دو جریان سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهند، لکن آگاه نیستند که در کمترین فرصت دست آنها باز و حیله های آنها رسوا خواهد شد.

نکته مهم اینکه اینگونه شایعات در سطح عامه مردم هیچ تاثیر و نفوذ روانی انتخاباتی به نفع احدی نخواهد داشت و در حیطه فضای ذهنی نخبگان وبرگزیدگان جامعه متوسط هم به دلیل اینکه نوعا چهره‌های موثر، مناسبات داخلی حکومت و روابط فیمابین شخصیت‌های مطرح در رقابتها وپشتیبان های انها را به خوبی می‌شناسند لاجرم به سادگی و در کوتاه‌زمان، ترفند آنها به سنگ می‌خورد و اغواگری شان فاش می‌شود.

روابط حسنه و مناسبات دوستی و حرفه‌ای آقای دکتر محمدجواد ظریف با آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای دکتر محمود واعظی سابقه‌ای طولانی و ازعمری بالغ بر ۴۰ سال پیوند عمیق برخورداراست و همواره آنهادر یک جبهه سیاسی و از دیدگاه مشترک در اندیشه‌های مدیریتی، بالاخص در سیاست خارجی برخوردار بوده‌اند و اگر به فرض محال /که طبعا خلاف قانون است/قرار بر حمایت دفتر رئیس‌جمهور و یا شخص آقای رئیس‌جمهور از کسی برای دولت آینده بود، بی‌تردید مواضع آقای ظریف به دیدگاه‌های آقای روحانی و آقای واعظی و متقابلا این دو به آقای ظریف به مراتب از ارتباطات پیشین و دیدگاه‌های امروزین آقای دکتر علی لاریجانی به دولت مستقر بسی عمیق‌تر و همدلانه‌تر بوده و هست، کما اینکه ۸ سال همراهی و همکاری این شخصیت‌ها دستاوردهای مهمی را در حوزه دیپلماسی به خصوص موضوع برجام برای ملت به همراه آورده است.

این تکذیبیه که با کمی توضیح و تفصیل همراه شد با هدف مقابله با جنگ روانی کسانی است که به جای خدمت به جامعه و نظام ورهبری معظم، به دنبال آشفته کردن فضای آرام سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
1
4
شایعه منطقی که میگن همینه...
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
ولله اگه دکتر ظریف کاندیدا میشد72درصد ملت در انتخابات مشارکت داشتن.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
با ۷۰ درصدش کنار میام...
فقط بگو اون ۲ درصد رو چه جوری محاسبه کردی؟
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
7
1
آقاي عطريانفر، باختيد.
23 ميليون راي داشتيد. قدر دان نبوديد. از فرصت استفاده كرديد و حداكثر ضربه را زديد.
با راي تان «يتيم خانه ايران» درست كرديد.
الان محبوبيت شما و كانديداهاي شما به زير 7 درصد رسيده. قبول كنيد مردم مي فهمند.
دعا كنيد جمهوري اسلامي به سلامت باشد وگرنه مردم همانگونه با شما تسويه حساب مي كنند كه با ليبيايي ها با قذافي كردند.
«رحم اجاره ايي» شما ...
لاريجاني، ظريف يا هر كسي ديگري بايد تاوان سياستهاي خاتمي را مي داد. آنها زرنگي كردند كه نيامدند و آنها كه رد صلاحيت شدند شانس آوردند.
شما خط قرمزي بنام منافع ملي را به رسميت نمي شناسيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین