کد خبر: ۷۱۲۱۱۸
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
هیچ کس و هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند

رئیس‌جمهور: تفنگ، زندان و زور نمی‌تواند راهگشا باشد

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه‌های مختلف گفت: افتتاح پروژه‌های زیر ساختی و توسعه ای در شرایط جنگ اقتصادی به دشمنان و بدخواهان که تصور می‌کردند با تحریم می‌توانند امور کشور را متوقف کنند، نشان داد که ملت ایران در سخت‌ترین شرایط هم برای توسعه و تولید در کشور تلاش خواهد کرد.
رئیس‌جمهور: تفنگ، زندان و زور نمی‌تواند راهگشا باشد
آفتاب‌‌نیوز :

رییس‌جمهوری با بیان اینکه همه پیام ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود، تاکید کرد: هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشد و جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» پیش از ظهر امروز در آیین برنامه‌ بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیار خوشحالم در شرایط جنگ اقتصادی هفتادمین پنج‌شنبه افتتاح را امروز شاهد بودیم و ان‌شاالله این پنج‌شنبه‌ها را تا آخرین پنجشنبه خدمت در این دولت ادامه خواهیم داد که روز عید غدیر خم خواهد بود.

وی ادامه داد: این افتتاح‌ها نشانه خوبی برای دشمنان و بدخواهان است. آنها فکر می‌کردند با تحریم‌ها می‌توانند همه چیز را متوقف کنند ولی ما خواستیم با این پنج‌شنبه‌های افتتاح به آنها بفهمانیم ملت ایران و مدیران کشور در سخت‌ترین شرایط کشور هم برای تولید و جهش آن تلاش‌هایشان ادامه خواهد داشت و به ثمر می‌رسانند.

رییس‌جمهوری با اشاره به افتتاح‌های امروز اظهار داشت: امروز بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و برای بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی شد. بیش از ۲۰ هزار هکتار زهکشی شد. این کار درآمد بخش کشاورزی را به دو برابر می‌رساند و بر محصولات کشاورزی افزوده می‌شود.

روحانی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: از سال ۶۸ تا به امروز، هر روز عشق مردم به امام خمینی(ره) بیشتر می‌شود؛ به خاطر کاری که ایشان برای ایران و منطقه کرد و شیوه ویژه ایشان برای اداره کل کشور انجام دادند. امام راحل مقام والایی در کشور بود که معمولا دستور کم می‌داد اما اندیشه علمی و دینی‌اش به طور مرتب برای مردم بیان و پخش می‌شد. این اندیشه موجب می‌شد راه جدید برای مسئولان اجرایی گشوده شود.

اگر مردم به راه و مسیر باور داشته باشند موفق می‌شویم

وی با بیان اینکه قبل از اینکه امام دستوری بدهد، با بیان اندیشه باور را ایجاد می‌کرد و این باور عمل را ایجاد می‌کرد، خاطرنشان کرد: اگر باور را در اندیشه مردم ایجاد کنیم و مردم به راه و مسیر باور داشته باشند، موفق می‌شویم. خیلی از کارها با دستور نمی‌توان انجام داد. خیلی از کارها برنامه‌ریزی، تحقیقات عملی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و علم روز می‌خواهد.

رییس‌ دولت دوازدهم افزود: وقتی بحث اینترنت اشیا مطرح می‌شود، وزارت ارتباطات خودش را به کشاورزی وصل می‌کند و این دانش‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و وضع یک مرغداری، یک دامداری، یک باغ و یک مزرعه و... را به ما اطلاع می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه امروز همه چیز باید مبتنی بر علم باشد، ابراز داشت: علم و دانش برای ما باور می‌سازد. اگر باور ساخت همه به میدان می‌آیند. امام باورها را افزایش می‌داد و با علم و دانش و اندیشه جدیدش، گره‌ها را می‌گشود و علاقه‌مندانش مسیر را طی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند، بیان کرد: ۱۵ خرداد نشان داد که یک رژیم تا دندان مسلح که متکی به آمریکا هم بود، خواست با اندیشه امام مبارزه کند اما شکست خورد. همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود. مردمی که به راه، باور، اندیشه و نهضت امام باور کرده بودند، در برابر گلوله، شکنجه، زندان و... ایستادگی کرده و نهضت را به پیروزی رسیدند.

به گفته رییس‌جمهوری، هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد. ان‌شاالله همه ما پیرو خط، راه و اندیشه امام باشیم و بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی کشور قرار بدهیم.

روحانی در ادامه در خصوص طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید، گفت: یکی ازمسائلی که در دولت یازدهم و دوازدهم بر آن تکیه کردیم مساله خاک و آب بود. باید از خاک مراقبت کنیم. خاک از بزرگترین نعمت‌های خدادادی است و فوق العاده ارزش دارد. تمام زندگی و محصولات و باغات همه به خاک بر می‌گردد و اگر خاک را درست حفظ نکنیم نمی‌تواند به ما بهره بدهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات زهکشی گفت: زهکشی برای این است که زمین شور را به زمین شیرین تبدیل کنیم همانطور که آب شور را دریا را به آب شیرین تبدیل می‌کنیم و در اختیار صنعت و کشاورزی قرار می‌دهیم، زمین هم همینطور است و با اقداماتی مثل زهکشی زمین را برای کشاورزی آماده می‌کنیم.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در احیای زمین کارهای بزرگی انجام داده است،‌گفت: در این مدت حدود ۶۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را با زهکشی و کانال کشی احیا کردیم. با اقداماتی که در منطقه خوزستان و ایلام انجام شد حدود ۳۰۰ هزار هکتار احیا شد. در منطقه غرب کشور و منطقه گلستان و سیستان و بلوچستان هم کارهای خوبی برای احیای زمین انجام شد.

روحانی با یادآوری اقدامات دولت برای احیای آب و خاک و پروژه ها و طرحهایی که در این زمینه در سراسر کشور اجرا شد،‌گفت: آب دریای عمان و خلیج فارس را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم. دولت ریل گذاری بزرگی انجام داد و آب شیرین را به سیرجان، کرمان، یزد و اردکان رساند که این طرح به اصفهان، خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان می‌رسد بنابراین اقدامات دولت هم برای آب و هم ریل گذاری برای آب بود.

وی گفت: امروز یکی از طرح‌های مهم ۲۰ هزارهکتار زمین در منطقه گرگان با زهکشی احیا شد که شاهد آن بودیم و امیدواریم ۳۰ هزارهکتار دیگر تا پایان این دولت به اتمام برسد. همانطور که قول دادند اگر ما هم کمک کنیم، کمک کنیم و در این دو ماه پایانی کار بزرگی را انجام دهیم.

رییس جمهوری با اشاره به توسعه کشت گلخانه در کشور گفت: کشورهایی که آب دارند دنبال گلخانه هستند. بنابراین ما با توجه به کم آبی حتما باید به دنبال گلخانه برویم. کشت گلخانه از ۸ هزار هکتار به ۲۳ هکتار رسیده است یعنی تقریبا ۳ برابر شده است که کار بزرگی است که در این دولت شده است.

روحانی در ادامه به مساله آبزیان و شیلات اشاره کرد و گفت: در بخش شیلات از ۸۸۵ هزار تن در سال ۹۲ امروز به یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن رسیدیم که رشد ۳۸ درصدی را در دولت یازدهم و دوازدهم داشته است. در مساله صادرات هم صادرات خوبی انجام گرفته است.

وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف گوشت سفید و آبزیان در ایران نسبت به اوایل انقلاب گفت: سرانه مصرف آبزیان در آغاز انقلاب یک کیلو بوده و این رقم الان به ۱۳ کیلو رسیده است که کار بسیار مهمی است که باید توسعه یابد.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: باید پرورش آبزیان را زیادتر کنیم و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز پایش کشاورزی، این اقدام را حائز اهمیت خواند و گفت: بسیار ارزشمند است که ما بتوانیم همه تحرکات کشاورزی را در سراسر کشور رصد کنیم. ۳۰۰ میلیون هکتار را در یک مرکز پایش رصد کنیم و از این طریق مشکلات را رفع کرده و موارد مورد نیازر ا تسهیل کنیم تا شاهد رشد بیشتر کشور در همه زمینه‌ها به خصوص بخش کشاورزی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
3
6
با دهها زبان می توان سخن گفت ولی برخی فقط یک زبان بلدند
فارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
9
7
کدوم ... این تیتر رو زده
... با تیترهای ساختار شون خباثت خودتون رو فقط نشون میدین
آفتاب موزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
1
10
گفتن این حرفها در روزهای آخر بیفایده و دیر است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
9
دوربینایی که برای کنترل ترافیک گذاشتین، چی؟ راه گشاست؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
1
14
مردم انتخابت کرده بودند که یک کاری بکنی. هیچ کاری که نکردی هیچ، فقط حرف و حرف. و حالا که وقتت داره تمام می شه، حرف زدنت هم بیشتر می شه. که مثلا تلافی کنی؟ نه آقای روحانی، مردم فراموش نمی کنن که به قولهات عمل نکردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
2
7
چرا نمیشه ؟! خوبم میشه ، یک اقتصاد دان چندوقت قبل گفت یک ناو امریکایی گروگان میگیریم وبرای آزادی هرکدوم میتونیم چندمیلیارد ازامریکا پول بگیرم
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
13
دیگه خیلی دیر شده برای این حرفها
دارای مصرف انتخاباتی!
ملت را تحویل گروه دلواپسها داری
میدی دستت درد نکنه
۲۴ میلیون رای ملت را سوزاندی ،،!
حیف اونهمه امید ملت که بر باد رفت،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
1
7
دیگه دیر شده
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
2
4
دوران شما هم تمام شد دکتر جان.
واقعا ناراحتم از اینکه همه میخان رییس جمهور کشور بره. بخدا.
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
5
تصور می‌کردند با تحریم می‌توانند امور کشور را متوقف کنند،
نشان داد که ملت ایران خسارات زیاد دیده .
نشان داد که دولت. انگاری ککش هم نگزیده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
3
11
اگر تفنگ راهگشا نیست دروغ هم راهگشا نیست و نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
1
4
تاریخ نظری بد جوری در باره شما قضاوت میکند
kmp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
3
لطفا شما نرخ دلار را بيار پايين.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
2
7
حالا که راهگشا شده وحداقل ۶۰ درصد
ملت را حذف کرده!
مقصر اصلی هم خودت هستی
که با دلواپسها ساختی وکوتاه آمدی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
بیش از 70 درصد
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
1
1
چقدرباتدبیرت راهگشای مشکلات مردم شدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
1
1
کم کاری یک طرف طلبکار بودن یک طرف دیگر این طلبکار بودنش درد آور است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
1
دولت روحانی به اندازه مجموع چند دولت در گذشته در راه توسعه و آبادانی کشور خدمت کرده است .انصاف داشته باشید و فقط دنبال سیاسی کاری نباشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین