کد خبر: ۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۲
علی لاریجانی:

جریان اصولگرایی قبیله‌ای نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری، حوزه اصولگرایی را بسیار وسیع دانسته و افراد پایبند به اسلام، قانون اساسی،‌ آرمان‌های انقلاب و ... را در حوزه اصولگرایی دانسته‌اند. از همین رو می‌توانیم بگوئیم جریان اصولگرایی قبیله‌ای نیست.

علی لاریجانی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم كه در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت: هر سال در كشور ما شاهد برگزاری انتخابات هستیم و این یك نماد قدرت برای دموكراسی است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات مجلس هشتم از دو لحاظ دارای اهمیت است و دشمنان به این انتخابات چشم دوخته‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: دشمنان قصد دارند در برگزاری این انتخابات به نتیجه برسند و ببینند كه آیا فشارهایی كه به ایران وارد می‌آورند، موثر و بر اراده ملی مردم اثر گذاربوده است یا نه.

وی گفت: اگر مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای داشته باشند و پیام سیاسی انتخابات محكم باشد، دشمنان در می‌یابند كه توان حل مشكلات اقتصادی در كشور وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به مشكلات معیشتی مردم، اشتغال، تورم و ... اظهار داشت: ما اگر به مسائل داخلی كشور و حل مشكات توجه داشته باشیم، می‌توانیم مشكلات را حل كنیم. وضعیت فعلی ما امیدوار كننده است و در صورت برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی مجلس و دولت، سرنوشت خوبی در انتظار كشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند پیگیری‌ پرونده هسته‌ای ایران در طول سال‌های گذشته اشاره كرد و یاد‌آور شد: در مسئله هسته‌ای، مسیر ایستادگی و مقاومت هوشمندانه دنبال شد و ما دیدیم كه این مقاومت به سرانجام رسید و دولت در مسئله هسته‌ای مسیر درستی را دنبال كرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ارائه گزارش جدید البرادعی كه به احتمال زیاد، فردا جمعه درباره پرونده هسته‌ای ایران ارائه می‌شود، گفت: رسانه‌های خارجی به دنبال آن هستند كه گزارش مثبت البرادعی را تخریب كنند. طبق توافق، ما كارهایی را كه آژانس می‌خواسته انجام داده و آژانس نیز به این مسئله واقف است.

وی ادامه داد: در جریان پرونده هسته‌ای، ایران اسلامی به دانش‌ هسته‌ای كه یك دستاورد مهم است دست‌یافت و این برای ما بسیار مهم است.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره حمله نظامی آمریكا به ایران نیز گفت: شواهد موجود حاكی از این است كه احتمال حمله نظامی امریكا وجود ندارد و البته ما نیز باید همواره آمادگی خود را حفظ كنیم.

وی تصریح كرد: آمریكا می‌داند حمله نظامی به ایران دست كردن در لانه زنبور است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، درباره كاندیداتوری خود از قم اظهار كرد: وقتی مشاهده كردم كه مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به من حسن‌ نظر دارند، احساس كردم كه بی‌ادبی است كه این دعوت را اجابت نكنم.

وی تصریح كرد: در صورت اینكه نماینده مردم قم در مجلس شوم، دفتر فعالی را در شهر قم راه‌اندازی می‌كنم و به صورت منظم با مجموعه نخبگان این شهر جلساتی را برگزار كرده و از نظرات آنان بهره‌ می‌برم. 

لاریجانی تاكید كرد: شهر قم باید به عنوان یك شهر نمونه اسلامی تبدیل شوند و البته برای انجام این مهم باید تئوری جامع داشته باشیم.

وی با اشاره به مشكلات متعدد شهر قم اظهار كرد:‌ قم مركز تفكر شیعه در دنیا است و به همین دلیل باید گام‌های مهمی در این شهر برداشته شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حوزه اصولگرایی را بسیار وسیع دانسته و هركس را كه به اسلام، قانون اساسی،‌ آرمان‌های انقلاب و ... پایبند باشد را در حوزه اصولگرایی می‌دانند و از همین رو می‌توانیم بگوئیم جریان اصولگرایی قبیله‌ای نیست.

لاریجانی گفت: ما باید به قم در سطح ملی بنگریم و این اختلاف نظرها را جدی نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل مطرح شده در كشور در زمینه هتك حرمت بیت امام (ره) گفت:‌ تا وقتی در كشور ولایت فقیه و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای وجود داشته باشد، هیچ‌وقت آرمان‌های امام به فراموشی سپرده نمی‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، رهبر معظم انقلاب را بهترین علمدار اندیشه‌های امام خمینی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین