کد خبر: ۷۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

کنایه‌های برجامی سعید جلیلی به روحانی

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ سه شنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.
کنایه‌های برجامی سعید جلیلی به روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ابتدای مناظره دوم در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تقویت اعتماد مردم به دولت خود دارید، گفت: اگر می خواهید اعتماد مردم جلب شود حتما باید رفتار مسئولان درست شود. فرهنگ سیاسی غلط در نظام اداری و اجرایی ما یکی از موانع کشور است که این به این جناح و آن جناح یا یک دولت مربوط نیست و موضوعی فراگیر است. کسانی چه از رقبا چه از دوستان ممکن است دچار این آسیب باشند. اگر فرهنگ سیاسی غلط را پاک نکنیم ظرفیت های کشور متوقف می ماند.

وی ادامه داد: اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار جلو رفتن کارها را داشت. زیرا کشور با نمایش اداره نمی شود. اگر مرتب به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید فرآیند کار را توضیح دهید که مثلا چقدر سفر رفته اید ولی اینها نتیجه نداشته باشد، موجب می شود کارها پیش نرود. اگر به جای کار ریشه ای، کارهای نمایشی انجام شد مشکلات باقی می ماند. اگر اقدامات مسئولان در زندگی مردم ملموس نباشد، معلوم می شود کار نمایشی بوده نه واقعی.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: تیری شلیک می کنید به هر جا اصابت کرد می گویید همانجا هدف بوده است، می گویید فلان توافق را کردیم تا تحریم ها برداشته شود اما وقتی تحریم ها دو برابر شد، می گویید جام اخلاق را بردیم. اگر تصمیم ها به موقع گرفته نشود، کشور معطل یکی دو تصمیم شود و چند شغله بین مسئولان رواج داشته باشد، کارها پیش نمی رود. اگر فرهنگ سیاسی اصلاح شود خیلی امور به راحتی شکل می گیرد، اما اگر این فرهنگ اشتباه به نسل بعد رفت، شرایط بدتر می شود.

***

جلیلی در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما فرهنگ سیاسی است که کار نمایشی و تعارفی را انجام می‌دهد، گفت: امروز درباره انتخاب رئیس‌جمهور حرف می‌زنیم. کسی که می‌خواهد ماشین دولت را راه بیندازد. این نوع مناظره‌ها و سوالات و پاسخ‌ها آیا می‌تواند به مردم کمک کند؟ بسیاری از موضوعاتی که مورد توجه مردم است، اصلا داخل بحث‌ها نمی‌آید. مثلا درباره آینده روستاییان تا الان از من سوال نشده است یا موضوعات مهم دیگر مثل بانوان، جوانان، ورزش و آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: نامزدها مجبوراً از فرصت سه یا پنج دقیقه‌ای خود استفاده کنند ولی این کمکی به مردم نمی‌کند. برای دستیابی به جهش کشور ما باید اولویت‌های خود را بدانیم. اینکه من برای مناظره دعوت کرده‌ام، برای این است که مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند. خواهش من از نامزدها این است که اگر موافق هستند مناظره بعدی این شکلی نباشد. نمی‌خواهیم که تست هوش بگیریم. همه باید نظرات خود را درباره مسائل کشور بگویند و بحث کنند.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: ۸۰ میلیون مخاطب ما هستند و آنها باید بدانند که کدام موضوع در اولویت است و حرف نامزدها را در مورد اولویت‌ها بشنوند و انتخاب کنند. اگر ما از انتخابات پرشور و حضور حداکثری صحبت می‌کنیم، باید به این موضوع توجه شود.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید کسی باشد که بتواند با اقتدار و قوت دولت را اداره کند. لازمه جهش کشور این است که رئیس‌جمهور بگوید چه برنامه‌هایی برای دستگاه‌های مختلف دارد و چه مطالباتی دارد و مردم هم از او پاسخگویی بخواهند. رئیس‌جمهور آن فرد نیست که اینجا چند حرف تند بزند.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین