کد خبر: ۷۱۲۹۳۶
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
چرا نمی‌گویید دولت کشور را از شمول فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرد

انتقاد شدید روحانی از صداوسیما و نامزدهای اصولگرا: در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بسیار بدی شد

رئیس جمهور با بیان این که در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد گفت: در این مدت به نظام ، مردم و کارگزاران نظام ظلم های بسیار بدی شد.
انتقاد شدید روحانی از صداوسیما و نامزدهای اصولگرا: در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بسیار بدی شد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به این که ایام مهم انتخابات برای مردم در پیش رو است اظهار کرد: انتخابات همیشه به طور طبیعی و برخی از مواقع غیر طبیعی حواشی و مسائلی را به همراه دارد. اما اساس انقلاب ما برای این بود که یک نظام اسلامی سر کار باشد که بخش مهم آن اخلاق است. نظام اسلامی برای این درست شد که اخلاق حاکم شود، اما متاسفانه در این روزها این بخش صدمه جدی دیده است.

وی افزود: آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و این است که حقیقت ها را تحریف نکنیم. حقیقت که هیچ حداقل واقعیت هایی که روی زمین اجرا و عمل شده را تحریف نکنید. اگر خدای نکرده واقعیت ها بر عکس و ناصحیح گفته شود و اذهان مردم را به گونه ای مشوش کند که نسبت به اصل نظام مشوش شوند اخلاق زیر پا گذاشته شده است. انتخابات مهم است اما اخلاق از انتخابات مهمتر است.

رئیس جمهور با بیان این که مردم سالاری بخش دیگری از ماجرای انتخابات است تاکید کرد: توجه و نگاه به مردم و جدی گرفتن مردم بسیار مهم است. ما که نمی توانیم با افکار عمومی مردم و حضور مردم شوخی کنیم. ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم. در همه مراحل انتخابات از روز ثبت نام تا روزی که آراء خوانده و اعلام می شود و تا روز تنفیذ و تحلیف باید مردم سالاری حاکم باشد و همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد. وقتی می گوییم مردم یعنی مردم باید احساس امید کنند تا از نظام و کشور دفاع کنند. مردم باید ببینند نظام برای آنها ارزش واقعی قائل است.

وی اضافه کرد: در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد یک مورد آن را مقام معظم رهبری درباره احراز نشدن صلاحیت ها اشاره فرمودند. که ایشان هم دستور دادند باید جبران شود. حالا این که جبران شد یا نه مساله دوم است. اما به هر حال جفاهای فراوانی شد که بدترین جفا جفای به خود نظام است. اگر بناست تمام ۴۲ سال گذشته زیر سوال برود و همش بگوییم نقض قانون، فساد ، زیر پا گذاشتن حقوق، اجرا نکردن مصالح مردم، و اقدامات بر خلاف مصلحت کشور و جامعه صورت گرفته پس چرا اصلا انقلاب کرده ایم.

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: حالا اگر از دوره امام که حکومت شکل خاصی داشت و رئیس جمهور و نخست وزیر یک سری وظایفی داشتند بگذریم بعد از اصلاح قانون اساسی که همه اختیارات اجرایی در اختیار رئیس جمهور قرار داده شد ما چند دوره انتخابات داشته ایم و این جوری که می گوییم انگار همش ایراد داشته است پس انقلاب چیست؟

روحانی افزود: از یک طرف دارد به نظام ظلم می شود و از یک طرف دارد به مردم ظلم می شود. اینکه می گویید هیچ کاری در ۸ سال گذشته نشده دارید به مردم ظلم می کنید. کشاورزی ، صنعت ، بخش زیادی از زیر ساختها و فضای مجازی در دست مردم است. وقتی می گویید کاری نشده یعنی ملت کاری نکرده است، چرا به ملت توهین می کنید.

رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: ۴ میلیون کشاورز، ۴ میلیون کاسب و ۱۵ میلیون کارگر در این مدت کارهای خوبی کردند. اما می گویید همه این ها بد بوده است در حالی که بخش مهمی از کار کشور در اختیار همین کشاورزان و کاسبان و کارگران است. از طرفی ظلم و جفا به کارگزاران نظام صورت گرفت. دولت که یک نفر نیست صدها هزار نفر در سراسر کشور به عنوان مدیر ، کارشناس و کارمند همه با هم میلیون ها نفر هستند که در کنار هم می شوند دولت. وقتی ما توهین می کنیم در واقع به میلیون ها نفر توهین می شود. بر چه مبنایی توهین می کنید لااقل باید آمارتان درست باشد. وقتی آمار از مبالغ داخل بانکها می دهید می بینیم که آمارتان از کل نقدینگی کشور بیشتر است و این آمار دروغ است.

وی ادامه داد: وقتی می گویید رشد اقتصادی صفر بوده این دروغ است ما که نمی توانیم دروغ بگوییم شاید حقیقت را قلب کنیم اما واقعیت ها را که نمی توان به هم زد. آیا ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی که ما در سال ۹۹ افتتاح کردیم را می شود منکر شد. آیا هزاران کیلومتر جاده و راه آهن و صدها طرح مهم افتتاح نشد؟ بعد می گویید هیچ کاری نشده است. بر چه مبنایی این حرفها را می گویید.

وی با بیان این که البته در این انتخابات مشخص شد خوبی هایی هم بوده است تصریح کرد: مثلا معلوم شد بعضی از دستگاهها در کشور خیلی هم خوب هستند قوه قضاییه، قوه مقننه و نیروهای مسلح الحمدلله بی ایراد هستند و فقط یک جا ایراد دارد که آن هم دولت است که ان شاء الله این دولت هم تغییر می کند پس الحمدلله کلا همه چیز خوب می شود. چون بقیه اش که درست است دیگر .

وی در ادامه یادآور شد: در این انتخابات مشخص شد اگر در کشور ایرادی وجود دارد این ایراد فقط مال دستگاه اجرا است! یعنی دستگاه قانون گذار و مجمع تشخیص و قوه قضاییه ایراد ندارد! هیچ جا ایراد ندارد؟ خب الحمدلله خیلی خوب شد که لااقل در این انتخابات فهمیدیم همه جای کشور خیلی خوب ، خیلی سالم و بی نقص و بی ایراد است و فقط اشکال در این دولت است که این هم ان شاء الله در این انتخابات عوض می شود. حالا انتخابات هم نباشد به هر حال دوره ما تمام می شود و به هر صورت دولت بعدی می آید و ان شاء الله کل کشور درست می شود.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین بیان کرد: از طرفی ما چیزهای بهتری هم در این روزها می شنویم مثلا چقدر خانمها در این چند روز خوب شده اند! به به باید به حقوق خانمها احترام بگذاریم، چه شد که در این مدت خانمها نبودند و فقط این روزها خانم ها پیدا شده اند؟ و خیلی مورد احترام هستند؟ از طرفی می بینیم اقوام و اقلیت ها چقدر خوب شده اند و شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شده اند! الحمدالله این روزها چه چیزهای خوبی می بینیم.

وی با تاکید بر این که با شعور مردم بازی نکنید عنوان کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و ملتی است که می داند که چه گذشته است و می داند که چه کسانی بوده اند. این هایی که امروز می خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند اگر در ایران نبودند و از کره مریخ آمده بودند خب خیلی خوب بود. اما همه این ها بوده اند و همه شان هم در بخش هایی مسئولیت داشتند. خب اگر همه چیز خراب است برای آنها هیچ ایراد و اشکالی نبوده است؟ ما باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد و مردم بدانند که ما داریم به راستی و درستی با آنها حرف می زنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه می خواهم راجع به قلب و تحریف واقعیت نکته مهمی بگویم تاکید کرد: به هر حال راجع به اقتصاد صحبت شد اما در چه فضایی صحبت شد؟ یعنی ما در دوره صلحیم یا جنگ؟ این باید اول روشن شود که آیا ما در جنگ هستیم یا نیستیم. گویی اصلا جنگی وجود ندارد. ترامپی نبوده، اصلا ترامپ ظلم و کار بدی نکرده، هر چه مشکل است مال دولت است. آمریکا که کاری نکرده است. نه در سوال و نه در جواب چنین چیزی نبود و این مسئله بسیار عجیب و شگفت آور است.

وی در ادامه با یادآوری شرایطی که دولت آغاز به کار کرد، گفت: ما دولت را در سال ۹۲ در شرایطی آغاز کردیم که در تحریم و فشار بودیم. تحریم از سال ۹۱ شروع شده بود و ما در ۹۲ و ۹۳ در تحریم کار کردیم. از طرفی رکود تورمی هم بود که بعد از جنگ این اولین بار بود دولتی را با چنین شرایطی تحویل می گرفتیم. در سال ۹۱ رشد اقتصادی منفی ۷.۷ و تورم بیش از ۳۰ درصد بود پس ما در شرایط عادی دولت را تحویل نگرفتیم و هم تحریم بود و هم مشکلات دیگر.

روحانی اضافه کرد: ما چه کار کردیم؟ سال ۹۳ چه شد؟ سال ۹۳ تورم از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد رسیده است و این اتفاق شده یا نشده است؟ اینها دیگر آمار است آیا در عرض یکسال این کار شده یا نشده؟ رشد اقتصادی در سال های ۹۱ و ۹۲ منفی بود اما در همان سه ماهه اول ۹۳ رشد اقتصادی ما مثبت شد و ما در آخر سال ۹۳ رشد ۳.۲ درصدی داریم پس هم تورم را مهار کردیم و از ۳۵ درصد آوردیم به ۱۵ درصد و هم رشد منفی اقتصادی را به ۳.۲ درصد رساندیم. در واقع یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد. ما وقتی شروع به مهار تورم کردیم همه گفتند از آنطرف با مسئله رشد چه می کنید؟ اما آن هم مثبت شد.

روحانی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۳ با معضل جدیدی روبرو شدیم خاطرنشان کرد: در آن موقع قیمت نفت که در سال های قبل بین ۸۰ تا ۱۳۰ دلار و متوسط آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار بود یک مرتبه ۳۰ دلار شد که این تکانه شدیدی بود و اگر دولت قوی نبود همین تکانه می توانست کشور را از پا در بیاورد. ما به گونه ای حرکت کردیم که وقتی از تکانه شدید سال ۹۴ صحبت می کنیم بعضی ها می گویند مگر چه بوده است؟

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه طبق آمار و ارقام در چهار سال اول این دولت یک دوران طلایی در اقتصاد ۵۰ سال گذشته ایران رخ داد بیان کرد: تورم ما در این چهار سال به طور متوسط حدود ۱۱ درصد بوده و در دو سال تورم تک رقمی بوده و از طرفی رشد اقتصادی ما به طور متوسط در آن چهار سال ۴.۷ دهم درصد بوده است. از سوی دیگر از شش ماهه اول سال ۹۳ تا پایان سال ۹۶ هر سه ماه نسبت به سال قبل حدود ۷۰۰ هزار شغل خالص داشته ایم. شما ۵۰ سال اقتصاد اخیر ایران را ورق بزنید و ببینید آیا این چهار سال طلایی که تورم تک رقمی شد و رشد اقتصادی و اشتغال ما بالا رفت و حتی تراز صادرات غیر نفتی ما با واردات در یکی دو سال مساوی شد بوده است یا نه؟ چرا این واقعیت ها را نمی گویید؟

روحانی اضافه کرد: این چهار سالی بود که دولت در شرایط نسبتا مناسب بود. ما در سال ۹۲ و ۹۳ تحریم بودیم و از دیماه ۹۴ تحریم برداشته شد. یعنی در آخر سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تحریم نبودیم و در سال ۹۵ رشد اقتصادی ۱۲.۶ درصد رخ داد که در جهان اول بوده است و در تاریخ خودمان هم رشد اقتصادی دو رقمی زیاد نبوده، ما در سال ۹۶ هم شرایط مناسبی داشتیم اما از سال ۹۷ وارد یک جنگ اقتصادی شدیم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: آدم هایی که افتخار می کنند و می گویند ما در جنگ حضور داشته ایم و مسئولیت داشته ایم باید بهتر از بقیه بفهمند که ما در سال ۹۷ وارد یک جنگ بی نظیر و کم نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار که دشمن ترین آمریکایی ها با کمک رژیم صهیونیستی و تندروها علیه ما به راه انداختند. ترکیب پمپئو، بولتن و ترامپ یک ترکیب عجیب و غریب است. چرا که بدترین آدم ها روی کار آمدند و دیدید صهیونیست ها چقدر از این موضوع خوشحال بودند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از اهداف مهم آنها این بود که جمهوری اسلامی ایران را زمین بزنند و این موضوع را صراحتا اعلام کردند که کاری می کنیم جمهوری اسلامی دیگر نباشد و حتی گفتند در ماه های ابتدایی این کار را خواهیم کرد. اما من اینجا باید در برابر مردم تواضع کنم. این بی انصافی است که نسبت به مردم و درباره صبر و مقاومت مردم چیزی گفته نشود. این ملت یک تنه یکپارچه و متحد در برابر آمریکا و هم پیمانانش و یا کسانی که به ما کمک نکردند ایستادگی کرد و کشور را نگه داشت. ما نگذاشتیم در کشور قحطی به وجود بیاید و نگذاشتیم جنگ بشود.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به اینکه من قول دادم که نمی گذارم در دولت دوازدهم جنگ بشود، اظهار کرد: من به این قولم عمل کردم و حالا نمی خواهم توضیح بدهم که اگر دیگران بودند چه می شد؟ ما نگذاشتیم ترامپ در هیچ مجمع جهانی موفق شود. بعضی ها می گویند موفقیت اخلاقی به چه دردی می خورد و ما پول می خواهیم. آیا انقلاب این بود که اخلاق به درد نمی خورد. از طرفی ما موفقیت سیاسی و حقوقی هم داشتیم. چرا موفقیت سیاسی در شورای امنیت و موفقیت حقوقی در دادگاه لاهه را نمی گویید. چرا موفقیت حقوقدان ها و دیپلمات های ما را نمی گویید. مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند. آیا فقط یک عده خاصی انقلابی هستند. آیا نمی دانید اینها از کجا آمده اند.

وی همچنین عنوان کرد: عیبی ندارد به شخص من فحش زیاد داده اند و باز هم بدهند من استثناء هستم، اما این همه وزراء، معاونین، استانداران و فرمانداران در همه جا تلاش کردند. ما سه سال مقاومت کردیم. چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چه چیزتان بود؟ آقای صدا و سیما که سوال طراحی کردید، چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چرا مشکلات را نگفتید؟ حالا بعد از اینکه سیل اعتراضات مردم آمد در مناظره دوم دو کلمه هم درباره اینها گفتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها را به مردم بگویید، اظهار کرد: در این میان تنها جنگ اقتصادی نبود، بلکه ما با یک معضل جدید که در ۱۰۰ سال گذشته بی نظیر بود یعنی کرونا مواجه شدیم. حالا سیل و زلزله به کنار در کرونا ۱.۱ میلیون نفر بیکار شدند و کرونا زندگی مردم و اقتصاد ما را به هم زد. در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ صادرات ۴۴ درصد کاهش یافت و صادرات و واردات تعطیل شد. آیا شما نمی دانید که در این یک سال گذشته قیمت مواد غذایی در دنیا چند درصد افزوده شده است. طبق آمار فائو این اقلام ۴۰ درصد در جهان گران شده است. آیا اینها را می دانید یا نه؟ اگر ندانید که خیلی جای تعجب است و اگر بدانید و نگویید هم باز جای تعجب است.

وی در ادامه تاکید کرد: قصد همه ما این است که خادم مردم باشیم اما واقعیت ها را انکار می کنیم و از این کرونا جنگ اقتصادی و مشکلات مختلف چیزی نمی گوییم. ما پس از سال ۹۷ در سال ۹۸ داشتیم نسبت به آمار مناسب پیش می رفتیم اما در آخر سال ۹۸ با کرونا مواجه شدیم. لااقل از آنهایی که برای مردم جان دادند و پرستاران و پزشکان و مدافعین سلامت و آنها که شبانه روز برای واکسن تلاش می کنند تشکر کنید، حال نمی خواهد از دولت تشکر کنید.

بر اساس این گزارش، روحانی اظهار کرد: دولت در این هشت سال در مسائل مختلف تحولات بزرگی ایجاد کرد. یکی از این تحولات این بود که هیچ کسی امروز جرات نمی کند بگوید که با فیلترینگ موافق است. کسانی که سینه به سینه من ایستادند و پرونده سازی ها کردند که فلان چیز باید فیلتر شود حالا امروز مخالف فیلترینگ شده اند! امروز همه الحمدلله با تحریم مخالفند و می گویند باید به برجام برگردیم.

وی خاطرنشان کرد: این حرف ها و تخریب ها نمی تواند روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را تضعیف و تخریب کند. ما باید راه خود را ادامه دهیم و وزرا و مسئولان وظیفه دارند به دروغ ها و تحریف ها پاسخ بدهند. حالا صداوسیما می خواهد پخش کند می خواهد پخش نکند. به هر حال تاریخ پخش خواهد کرد چرا که تاریخ سعه صدر دارد و مثل صداوسیما نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
1
41
مردم خوب می فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
آقای روحانی حق عضویت ایران در سازمان ملل را پرداخت کن بقیه کارها پیشکش!!!!!
احمددهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
48
29
زنده باد روحانی و دولتش تاریخ قضاوت خواهد کرد بنده صد در صد موافق صحبتهای جناب روحانی هستم
پاسخ ها
kmp
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
من هم با خيلي از حرفهاش موافقم ولي مردم را درست درك نميكنه مردم را در اوج فشار تنها گذاشتند و حاضر به افزايش مبالغ يارانه يا كاهش نرخ ارز حتي بعد احياي برجام هم نيستند! با مشت بسته نميشه از مردم دست حمايت داشت بزرگترين ايراد روحاني خساست در خدمت مادي به مردم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اینارو واقعا نوشتی؟!!!
خدا ازش نگذره
ا آینده باید چی رو قضاوت کنه؟! قیمت دلار؟ قیمت مرغ؟ قیمت گوشت؟ قیمت خونه؟ قیمت ماشین؟ چی رو؟ چرا ازظالم حمایت میکنی؟!!! فقط یه کار خوبش تو8سال رو نام ببر، تا کی میخواید حزبی وجناحی نگاه کنین؟!!!! بابا مارو بدبخت کرد
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
خدا شفات بده.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
25
13
آقای خاتمی از دکتر همتی حمایت کن
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
همین خاتمی بود که رانت زمان هاشمی را بوسیله حسن تَکرار کرد
kmp
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
حقيقتا بگم : بخاطر خساست روحاني و اينكه دستش در حمايت مادي از مردم باز نميشه هم همتي هم مهرعليزاده را فكر ميكنم با خود به زير خواهد كشيد مردم ايران خسيس را دوست ندارند و از اينجور مسئولها حمايت نميكنند! جنبه معنوي را همه مدنظر قرار نميدن. والله از صدق دل گفتم نظر مخالف حزبي ندادم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
میشه چهار مورد از عملکرد مثبت آقای همتی رو بگید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
8
27
الان ما رشد ۱۵درصدی داریم!!!تورم ۱۵درصد هست؟؟؟عجب رویی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
دزدی بزرگ از طریق بازار سرمایه سوزی سهام
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
31
21
زنده باد روحانی دشمنان کینه توزت روزی رسوا خواهند شد بدونه شک حق پیروز است
پاسخ ها
kmp
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دشمنانش كينه توز نيستند آنها هم ايراني اند با همه مخالفتشان خيلي هاشون انتقاد برحق ميكنند روحاني انتقاد پذير نيست مثلا يارانه را به كالا ميده به كدملي نميده! هيچ ارتباط فيزيكي با مردم نداره رسانه ها نظرش را كامل سانسور ميكنند و بهش نميرسانند مثل همين آفتاب و اصلي ترين ضعفش اينه كه از لحاظ مادي دستش باز نميشه و متاسفانه با احترام شديد خسيسه نميخواد خدمت مادي و كمك درست حسابي مادي به مردم كنه هيچ انتقادي هم نمي پذيرند تازه ميخوان بعد احياي برجام نگذارن دلار زير 11 بياد ! اينهمه مردم را منتظر نگه داشتند و مردم فشار كشيدن مردم دردشون را به كي بگن حالا ميخواي مخالفانش با توجه به آنهمه ايراد و انتقادناپذيري بهش طمع و فرصت طلبي نكنند؟! روحاني قدر راي مردم را ندانست مردم بخاطر روحاني پاي صندوقها ماندند هنوز روحاني حاضر به تغيير نظر مادي و بودجه ايش نيست ! واقعا درده در عالم رفاقت اينهمه وفاداري مردم و شخص روحاني تنها و بي رفيق!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
7
21
آقای روحانی: وقتی میگویند مرگ بر رییس جمهور و شما هم به وعده خود عمل نکردید و چپ و راست سخنان غیر عملی تحویل مردم میدهید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
4
12
واقعا این کاندیداهایی که از کره مریخ تازگی پا به این کشور گذاشته اند پیش وجدان خودشان از اخلاق و حرفهایشان باید شرمنده باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
7
انتقاد شما مقبول نمی افتد پاسخگو باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
10
14
اگه چوب رای چرخ دولت روحانی نمی گذاشتند و تحریم های ترامپ نبود امروز شرایط به این شکل نبود .
داود
|
Singapore
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
8
9
ظاهرا جناب حسن روحانی از اینکه بعضی از این کاندیداها زدن رو دستش و از شعارهای ایشان در انتخابات گذشته که مطرح مینمودند در این دوره از انتخابات استفاده میکنند بشدت عصبانی هستند و حق دارند چون اینها حق استادی جناب روحانی را به جا نیاوردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
6
13
آقای روحانی خیلی زودتر از اینها باید حقایق را با مردم درمیان میگذاشتی، هرچند که الان هم فقط بخشی را بیان میکنی و مسببین وضع موجود را به مردم معرفی ننیکنی
kmp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
9
آقاي روحاني
شما لطفا در مدت باقيمانده دو كار بكن
1- افزايش يارانه موقتي فقرا را تثبيت و دائمي كن
2- قيمت ارز را به زير 5000 بيار
اگر از مردم حمايت نكني و پشتشان را خالي كنه ديگه از هيچكسي گلايه نكن
طبق اظهار ديروز آقاي ربيعي (ارز11 الي 17 هزاري ) ، شما حتي بعد احياي برجام راضي نيستيد نرخ ارز را به زير 14 هم برگردانيد!
در حاليكه مردم از شما انتظار ارز زير 5000 را دارند! كه دست خود شماست.
مگر اينكه هواي كاسبان تحريم و دلالان محتكر را داشته باشيد
سرور گرامي . شما فقط بخاطر مردم تصميم بگير و هواي معيشت مردمو داشته باش همه نمك پرورند همه پشت سرت دعا ميكنند . وقتي دستت را مي بيندي و براي مثال به جاي دادن يارانه به گرفتن ماليات افتخار كني! ديگه انتظار دعاي مردم را نداشته باش (آفتاب خواهش ميكنم طبق معمول نظر منو كوتاه و سانسور هم نكن ) با دعاي موفقيت
kmp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
2
10
آقاي روحاني حق با شماست
شما انتقاد داريد كه چرا از زحمات قطعنامه اي شما حمايت نشد
مردم هم ناراحتند كه چرا به معيشت شان رسيدگي نشد
مثل ( تقسيم درست يارانه نقدي به كد ملي به جاي اختصاص يارانه به خود كالا)
و نرخ بسيار بالاي ارز كه باتوجه به سخنان ديروز آقاي ربيعي (ارز 11 الي 17 هزاري آنهم بعد احياي برجام) كه حاضر به پايين آوردن آن نيستيد! همه هم ميدانند دست خود شماست!
وقتي صداي بالاي 80000000 ايراني در خصوص ((((معيشت و گراني )))) را نمي شنويد ، انتظار داريد همه از چند قطعنامه شما حمايت كنند؟!! جاي تاسفه واقعاً !! خيلي تاسفه ! اينهمه بي مهري به مردم سابقه نداشته ! اين همان جواب بي مهري شما به مردم است اين همان اعمال خود شماست كه به شكلي ديگر براي شما سرور گرامي نمايان مي شود اين دست فلك و تقدير است آقاي روحاني ! صدا و سيما نيست ! بي مهري خود شما به خودتان برگشته ! در مدت كم باقيمانده صداي مردم را بشنويد والله يك روز هم دير نيست ! خدمت كنيد فقرا و ضعفاء در فشارند! يا علي مدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
4
13
من یک شخص بی طرف هستم فقط یک موضوع لمس کرده خود را مینویسم در 4 سال اول روحانی مبغلغی در بانک به صورت سپرده داشتم که در هر لحظه از کل 4 سال مقرون به صرفه نبود سپرده خود را تبدیل به طلا و یا مسکن نمایم
اما در 4 سال دوم متاسفانه از سال دومش به بعد ورق برگشت و شانسی که اوردم اتفاقی سپرده را تبدیل به ملک کردم و اگر نکرده بودم کل زندگی مادی من به فنا می رفت
خواستم بگم کل کل کردن با دنیا مردم را بدبخت خواهد کرد و این موضوع با تعویض ریس جمهور تغییری نمیکند
امروز نگاه من اینست که دنیا با روش فعلی ایران مشکل جدی دارد و هر روزمان بد تر از دیروز خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
10
مردم دنبال وعده های شما بودند,,,
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
10
جناب روحانی صبر بیش از اندازه گناه است این همه به دولت حمله شد سکوت کردی حالا که سخنانت را پخش نمی کنند دفاع می کنی
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
7
باسلام و ادب.
برخی امورنیازبه تحلیل داره درسته. ولی وضعیت اسفبار چندسال اخیر که خوب بدیهی و نیازی به اثبات نداره.
جناب روحانی خواشا مردم را ببینید به حواشی نروید
من انتقاد برخی نامزدها به دولت شماراقبول دارم بلکه باید شدیدتر انتقادکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
4
سلام به دوستان آفتاب
ظلم وجفا را خود روحانی در حق مردم کرده.
در دوران روحانی، مردم هزینه هاشون 10برابرشده
حقوقشون 4برابرشده
این 6برابر عقب افتادگی باعث وبانیش شخص روحانی وتیم دولتش است.
الان باید در باره اینها توضیح بدهید در باره وعدهاتون که گفتید ما نیایم دلار میشه 5هزار تومان !!!! چرا تا 32 هزار تومن رفت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
5
جالب است با آن که اکثر کاربران میدانند دولت از نظر مالی به موجب کارشکنی ها چقدر در مضیقه مالی قرار دارد با این حال تقاضای دریافت کمکهای مالی بیشتر از طرف دولت را دارند .
اسدی
|
United States of America
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
6
آقای روحانی عملکرد و رفتارت در مناظرات و تبلیغات انتخابات قبل یادمون هست که چقدر حرفهای حاشیه ای و کلیدواژه های ساختگی رو تکرار کردی
خواهشا دم از اخلاق و انصاف در مناظرات نزن
مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
3
3
با سلام به آفتاب آگاهی :
ملت ایران به عقل ودرایت وانصاف مشهورند .انسان باید منصفانه قضاوت کند.هر دولتی وحکومتی هر چند که افراد بزرگی مانند امام علی(ع) امام حسن (ع) وبلا تشبیه امیر کبیر و مصدق هم که رئیس آن باشند، وقتی فشار بین المللی و داخلی بخواهند او را زمین بزنند. نمی تواند دوام بیاورد.
کسب توافق با قدرت های بزرگ- عضو شورای امنیت ودور کردن ایران از وضعیت لیبی و عراق ، و وادار کردن آنان به پذیرش حق غنی سازی ایران کار کوچکی نبود. دولتی که در وضعیت تحریم داخلی و خارجی است، حتی نمی تواند پولش را از عراق بگیرد (پول برق وگاز) چگونه می تواند از مشکلات مردم گره گشایی کند؟ در عجبم از کسانی که می گویند تحریم ها فقط دو درصد تاثیر داشته و عامل همه بدبختی را فقط روحانی می دانند. «ما اکثر العبر و اقل الاعتبار» ( امام علی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
آقای مسعودی حق مطلب را به خوبی ادا کردید . ممنون از تحلیلتان . واقعیت هم همین است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
1
3
درزمان انتخاب خود نه به کسی ظلم شد،نه به کسی جفا شد ،نه به کسی توهین شد ،همه چیز گل وبلبل،هشدار که روزی باید در بارگاه خداوند باریتعالی پاسخگو باشب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
3
3
واقعا دنیا کرده ، یادته یه زمانی چجور دولت احمدی نژاد رو تخریب میکردین توی مناظرات ، تازه اینا خیلی محترمانه دارن باهاتون برخورد میکنن
جاثلیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
1
روحانی مظلوم بودوپرافتخار ابرمرد بوده تسلیم ترامپ پومپیو نتانیاهو بولتون نشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین