کد خبر: ۷۱۲۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان این که در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد گفت: یک مورد آن را مقام معظم رهبری درباره احراز نشدن صلاحیت ها اشاره فرمودند. که ایشان هم دستور دادند باید جبران شود. حالا این که جبران شد یا نه مساله دوم است. اما به هر حال جفاهای فراوانی شد که بدترین جفا جفای به خود نظام است. اگر بناست تمام ۴۲ سال گذشته زیر سوال برود و همش بگوییم نقض قانون، فساد ، زیر پا گذاشتن حقوق، اجرا نکردن مصالح مردم، و اقدامات بر خلاف مصلحت کشور و جامعه صورت گرفته پس چرا اصلا انقلاب کرده ایم.

رییس جمهور همچنین با تاکید بر این که نباید با شعور مردم بازی کنید، عنوان کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و ملتی است که می داند که چه گذشته است و می داند که چه کسانی بوده اند. این هایی که امروز می خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند اگر در ایران نبودند و از کره مریخ آمده بودند خب خیلی خوب بود. اما همه این ها بوده اند و همه شان هم در بخش هایی مسئولیت داشتند. خب اگر همه چیز خراب است برای آنها هیچ ایراد و اشکالی نبوده است؟ ما باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد و مردم بدانند که ما داریم به راستی و درستی با آنها حرف می زنیم.

هدف اصلی در مناظرات زدن دولت است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به مطالب مطرح شده در مناظرات انتخاباتی گفت: به نظر هدف اصلی در مناظرات زدن دولت است، روحانی یک دهم نامزدهای فعلی ریاست جمهوری وعده نداد.

وی هم‌چنین در واکنش به ارسال پرونده رییس جمهور به قوه قضاییه از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت هیچ مصوبه ای برای ۲۰۳۰ و اقدامی در این رابطه ندارد و به نظر مجلس یکی پس از دیگری دارد پرونده درست میکند.

تشریح علل کمبود برق توسط وزیر نیرو

رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره علل قطع برق توضیحاتی ارائه داد و افزود: ما امسال با وجود آنکه پیش بینی هایی داشتیم با چند وضعیت روبرو شدیم. یکی گرمای زودرس بود به گونه ای که فروردین ماه پنج درجه افزایش دما داشت که این به معنای استفاده زودتر از وسایل سرمایشی است که بار قابل ملاحظه ای را نیاز دارد.از طرفی خشکسالی سال ۹۹_۱۴۰۰ موجب کاهش قابل ملاحظه‌ای در تولید برق آبی شد و ظرفیت دستگاه های برق آبی نصب شده ما ۱۲ هزار مگاوات است و وقتی همه سدها پر باشند، حدود۱۰ هزار مگاوات می‌توانیم برق تولید کنیم.

آغاز واکسیناسیون معلمان از مرداد/افزایش احتمال بازگشایی مدارس از مهرماه

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری شود،‌ افزود: تعهدی که ایجاد شده این است که معلمان توسط وزارت بهداشت در مرداد ماه واکسینه شوند و قطعاً با این کار احتمال بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش می‌یابد. برای افراد زیر ۱۸ سال در دنیا هنوز واکسن توصیه نشده است که اگر این نظر تغییر کند برای آن هم برنامه خواهیم داشت.

سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ نیامده است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت مطلقا و به هیچ وجه برای سند ۲۰۳۰ حکم، بودجه‌ و اعتباری را نیاورده است، اظهار کرد: دولت تعهدی را نیز در این باره نپذیرفته است. در قانون بودجه ۱۴۰۰ مطلقا به موضوع سند ۲۰۳۰ پرداخته نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین