کد خبر: ۷۱۲۹۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
آژانس اعلام کرده بود که ایران فعالیت‌ها در این سایت را در سال ۲۰۰۳ متوقف کرده بود

ادعای فاکس نیوز درباره وجود فعالیت‌های غیرعادی در سایت سنجریان جاجرود/عکس

یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی مدعی شد که طبق تصاویر ماهواره ای جدید، ایران در حال انجام فعالیت‌های غیرعادی در اطراف سایت سنجریان است.
ادعای فاکس نیوز درباره وجود فعالیت‌های غیرعادی در سایت سنجریان جاجرود/عکس
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری فاکس نیوز در آستانه برگزاری دور دیگری از مذاکرات وین برای احیای برجام در یک گزارش ادعاهای جدیدی مبنی بر وجود فعالیت عای غیرعادی در اطراف یک سایت در نزدیکی شهر جاجرود مطرح کرد.

فاکس نیوز مدعی شد که به تازگی به تصاویر جدید ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک و غیرعادی در اطراف سایت سنجریان در نزدیکی جاجرود در حال انجام است.

ادعای فاکس نیوز درباره وجود فعالیت‌های غیرعادی در سایت سنجریان جاجرود/عکس

در ادامه این گزارش ادعایی آمده است: این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت مکسار ارائه شده و در آزمایشگاه اینتل لب مورد تحلیل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که از ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۸ خودرو در این سایت حضور دارند و در این سایت حفاری صورت گرفته و یک جاده دسترسی جدید به این سایت ساخته شده است.

این ادعای بی اساس در حالی این روزها از سوی یک شبکه آمریکایی مطرح شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این اعلام کرده بود که ایران فعالیت ها در این سایت را در سال ۲۰۰۳ متوقف کرده بود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه در نشست شورای حکام مدعی شد که جمهوری اسلامی از پاسخ به پرسش‌های آژانس خودداری کرده و در حال پنهان کردن مواد اتمی است.

گروسی مدعی شد: پس از چندین ماه، ایران توضیحات لازم درباره وجود ذرات هسته‌ای در هیچ کدام از سه مکانی که آژانس بازدید تکمیلی انجام داد، ارائه نکرده است.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین در واکنش به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یک طرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است. این رویکرد می تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود. گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد.

وی افزود: این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی باشد؛ و همچنین متقاعد کننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی کند. تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و ابراز نگرانی های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت می باشد.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین همچنین تاکید کرد: آژانس باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد و باید موضعی شفاف در برابر تهدید هسته ای رژیم صهیونیستی اسرائیل و غیرقابل پذیرش بودن بیرون ماندن این رژیم از معاهده عدم اشاعه و مخالفت مداوم آن با قرار دادن تمامی فعالیت ها و تأسیسات هسته ای خود تحت پادمان آژانس، اتخاذ نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
1
از نظر افتاب همه رسانه های غربی دروغگو عن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
0
دوباره بهونه ها شروع شد، با یه عکس هوایی چی آخه ثابت میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین