کد خبر: ۷۱۳۰۸۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کارهای کودکانه و احمقانه‌ای انجام دادند؛ اگر این‌ها نبود شرایط بهتری داشتیم

روحانی: خدا نیامرزدشان؛ با حمله به مراکز دیپلماتیک روابط ما را با همسایگان به هم زدند

حسن روحانی، رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی گفت: خدا نیامرزد کسانی را که نگذاشتند با برخی همسایگان روابط خوب داشته باشیم. یک کارهای کودکانه و احمقانه‌ای انجام دادند؛ به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر این‌ها نبود شرایط بهتری داشتیم.
روحانی: خدا نیامرزدشان؛ با حمله به مراکز دیپلماتیک روابط ما را با همسایگان به هم زدند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در استان های ایلام، هرمزگان و کرمانشاه در هفتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این دولت برای توسعه کشور از جمله روستاها، اظهار داشت: متاسفانه این روزها در اظهار نظرها کسی از تلاش دولت برای آبادانی کشور و روستاها که کارهای بسیار بزرگی در زمینه آب، برق، گاز، راه، زیر ساخت های دیجیتال و همچنین اشتغال روستایی انجام گرفته، سخنی نمی گوید.

روحانی تاکید کرد: در افتتاح های پنج شنبه که از ابتدای سال ۹۹ آغاز و امروز هفتاد و یکمین افتتاح را در کشور شاهد بودیم، هدف اصلی این بود که به دنبا بگوییم نه جنگ اقتصادی می تواند ما را از تلاش برای آبادانی و توسعه کشور بازدارد و نه کرونا می تواند روند حرکت ما را متوقف کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر این خبیث (ترامپ) نبود، در طول این سالها ۱۴ هزار میلیارد دلار دیگر می توانست در زمینه آب و برق هزینه هزینه شود و افتتاح طرح های ملی در این حوزه امروز دو چندان می بود.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان امروز خود با ادای احترام به حضرت فاطمه معصومه (ع) و تبریک ولادت ایشان و روز دختر به همه دختران باهوش، عفیف، پاکدامن و پرتلاش کشور، گفت: آنچه که خداوند برای مقام زن و دختران مقرر کرده است به بهترین وجه در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرد.

روحانی با بیان اینکه البته هنوز کار زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در ایران انجام بگیرد، گفت: یکی از افتخارات این دولت این است که از ابتدای دولت تصمیم گرفتیم ۳۰ درصد مدیریت کشور در اختیار زنان باشد زیرا معتقدیم این حق زنان ما است و به آنها احترام می‌کنیم البته نه فقط در ایام انتخابات. همیشه در طول تاریخ وظیفه داریم به خانم‌ها احترام کنیم آنها شخصیت‌های برازنده جامعه ما هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح مستمر طرح‌های عمرانی در هر هفته از آغاز سال ۹۹ و در اوج دوران تحریم‌ها، اهمیت زیاد و پیامی معنادار داشته است، گفت: اجرای بخش بزرگی از آنچه تحت عنوان طرح مناطق گرمسیری در دست اجرا بود و نیز انتقال آب از جنوب کشور به استان‌های شرقی و شمال شرقی که بخشی از آن در ۲ استان به ثمر رسیده و انتقال آب به ۲ استان دیگر که در دست اجراست، ریل‌گذاری مناسبی برای ادامه مسیر توسعه کشور در دولت آینده خواهد بود.

روحانی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تولید برق، افزود: افتخار بنده این است که این طرح‌ها را در زمانی که توأمان با فشارهای ناشی از تحریم و کرونا مواجه بودیم، اجرا کرده‌ایم. در دولت تدبیر و امید وعده افتتاح ۵۷ سد را داده بودیم که امروز پنجاه و ششمین سد افتتاح شد و مقایسه این آمار با مجموع ۱۹ سدی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ساخته شده بود نشان‌دهنده عظمت و بزرگی کاری است که انجام داده‌ایم.

رئیس جمهور اظهار داشت: درحالی که تا سال ۹۲ فقط یک میلیون نفر از روستائیان کشور به آب سالم و پایدار دسترسی داشتند، امروز این تعداد به ۱۰ میلیون نفر رسیده و هر هفته ۳۰ روستای جدید از آب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند. همچنین در حالی که تقریباً هیچ روستایی به اینترنت پرسرعت متصل نبود، امروز قریب به اتفاق روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و اگر این دولت هیچ کار دیگری جز ارایه این خدمات به روستائیان انجام نداده باشد باز هم خدمات بزرگی ارایه کرده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تأکید این دولت همواره بر تعامل سازنده بوده است، تصریح کرد: درست است که باید با تلاش و تکیه بر توانمندی‌های داخلی کشور را بسازیم، اما نمی‌توانیم در انزوا و بدون تعامل با جهان زندگی کنیم و در این میان ارتباط با همسایگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خدا نیامرزد کسانی را که با برخی اقدامات احمقانه و بچه‌گانه مثل حمله به اماکن دیپلماتیک اجازه ندادند روابط ایران با برخی همسایگان به خوبی انجام گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: با این حال در دولت تدبیر و امید روابط با همسایگان از جمله روسیه به شکل مناسبی گسترش پیدا کرده و امروز در عرصه‌های مختلف با این کشور روابط مطلوبی داریم و از سوی دیگر با روسیه و چین در مذاکرات وین برای عبور از تحریم‌ها هماهنگی و رایزنی تنگاتنگی داریم.

روحانی تاکید کرد: همانطور که در سال ۹۴ تحریم را شکاندیم باز هم در سال ۱۴۰۰ تحریم را می‌شکنیم، مردم بدانند که در قدم‌های آخر شکست تحریم هستیم و آمریکا ناچار است تحریم‌ها را بردارد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل هر چیز احترام خودم را نسبت به حضرت فاطمه معصومه (ع) که حوزه علمیه و فراگیری علم و دانش، امروز در کنار مضجع شریف این بزرگوار انجام می‌گیرد، اعلام می‌کنم. خود بنده هم افتخار می‌کنم که طلبه این حوزه بودم و سالیان طولانی در حوزه علمیه قم بودم و از این حوزه بسیار عظیم بهره گرفتم و استفاده کردم. مرکز بسیار عظیمی که به اعتقاد من اگر حضرت فاطمه معصومه(ع) به ایران نیامده بود و در این منطقه برای مدت کوتاهی زندگی نکرده بود و قبر شریف‌اش در اینجا نبود، شاید امروز شاهد این حرکت عظیم و بزرگ علمی نبودیم.

همچنین تبریک می‌گویم روز دختر را که همزمان است با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) در روز شنبه که روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) است. دختران بسیار باهوش کشور ایران، عفیف، پاکدامن و پرتلاش که امروز می‌بینیم در همه مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی، هیأت‌های علمی و مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‌ها، در همه مراکز می‌بینیم، دوشادوش مردان، دوشادوش پسران در علم و دانش، تحقیق، کار، تلاش و زندگی را ادامه می‌دهند.

امروز آنچه که خداوند مقرر کرده بود برای مقام زنان و دختران ما، به نظرم به بهترین وجه در جمهوری اسلامی ایران الحمدالله تحقق پیدا کرده است. البته هنوز کار زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در ایران انجام بگیرد.

یکی از افتخارات این دولت این است که از ابتدای دولت تصمیم گرفتیم که ۳۰ درصد مدیریت در اختیار زنان باشد. البته آغاز دولت یازدهم ۵ درصد بود. ۳۰ درصد گام بسیار بلندی بود و امروز به ۲۵ درصد رسیدیم و ان‌شاء الله در دولت بعدی آن چند درصد هم انجام می‌گیرد.

این حق زنان ما است و به آن احترام می‌گذاریم. نه در ایام انتخابات، ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌کنند. همیشه در طول تاریخ وظیفه داریم به خانم‌ها احترام کنیم. آنها شخصیت‌های برازنده جامعه ما هستند. از لحاظ دیدگاه انسانی و مقام و منزلت، زن و مرد با هم تفاوتی ندارند. اینها در کنار هم هستند و زنانی هستند که می‌توانند حتی در علم و دانش پیشتاز باشند. الان شاگرد اول‌هایی می‌بینیم در کنکور یا در دانشگاه‌ها که از دختران و زنان ما هستند. همه جا خانم‌ها و دختران استعداد و لیاقت دارند و برای آنها آرزوی موفقیت بیشتری می‌کنم.

افتتاح‌ها، امروز یک گوش‌ شنوایی هم نیاز دارد که بشنود این افتتاح‌ها در دوران تحریم و کرونا چه ارزشی دارد. گوش‌ها ان‌شاءالله همه شنوا است و می‌بینند که از آغاز سال ۹۹ در شدت تحریم و شدت کرونا، افتتاح پنج‌شنبه‌ها را شروع کردیم و امروز هفتاد و یکمین افتتاح ماست که انجام می‌گیرد.

فقط در افتتاح امروز حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح یا علمیات اجرایی‌اش شروع می‌شود که کار بسیار عظیم و بزرگی است. نیروگاه بسیار عظیم ۱۴۰۰ مگاواتی که بودجه‌اش تأمین، طرح‌اش کامل و امروز اجرای آن در سیریک آغاز شده، یکی از کارهای مهمی‌ است که علاوه بر یک پروژه عمرانی، ریل‌گذاری برای دولت بعدی هم هست.

طرح ما در منطقه گرمسیری غرب کشور که این طرح قسمت اعظم‌اش تمام و انجام شده و مقدار کمی باقی مانده است، این هم ریل‌گذاری برای دولت بعدی است. آبرسانی به شرق کشور که به ۲ استان رسیده و استان‌های دیگر هم جزو برنامه است نیز جزو ریل‌های بعدی است. راه‌آهن و بقیه مسایل، اتوبان‌ها، طرح‌های مختلف، سدها، نیروگاه‌ها، اینها همه طرح‌هایی است که طراحی شده است.

الان یک چیزی حدود ۱۹ هزار مگاوات نیروگاه برق طراحی شده و اجرا می‌شود که اینها افتتاح‌هایش در دولت‌های بعدی خواهد بود. البته آن دولت هم طرح‌هایی را شروع می‌کند برای دولت‌های بعدی. این حرکت ادامه دارد. منتها افتخاری که می‌کنم بر این مبناست که در زمان تحریم و کرونا خداوند این توفیق را به ملت و مدیران و کارگران و مهندسین ما داد که هر هفته افتتاح‌های بزرگ انجام دهیم. دولتی که در ترحیم و کرونا بوده است. همین آمار سدهایی که به اتمام رساندیم و افتتاح کردیم مقایسه کنید با دولت‌های قبل، خیلی ساده و آسان است.

پنجاه و ششمین سد را امروز افتتاح کردیم. اینکه در طول ۸ سال ۵۶ سد افتتاح شده و کل سدهایی که در رژیم گذشته تا پیروزی انقلاب افتتاح شده، ۱۹ سد بوده، این نشان می‌دهد که کار عظیم و بزرگی در کشور انجام می‌گیرد.

همانطوری که وزیر محترم نیرو گفتند به طور متوسط هر ۵۰ روز یک سد افتتاح می‌کنیم، هر ۲ ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح می‌کنیم و هر یک ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح می‌کنیم. این کار، کار عظیمی است.

در روستاهای ما هم کار بزرگی انجام گرفته است. متأسفانه این روزها هیچ‌کس از تلاش دولت در آبادانی روستاها حرف نمی‌زند. در روستاها کار عظیمی انجام گرفت. یعنی برق‌کشی، گازکشی، جاده‌سازی، مراکز بهداشتی، آموزشی، اشتغال در روستاها، در همین ۲ سال اخیر کار بزرگی برای اشتغال روستایی انجام گرفت. اینکه در هر هفته‌ای ۳۰ روستا به آب‌های سالم و پایدار در کشور وصل می‌شود، کار عظیم و بزرگی است.

طبق آماری که اعلام شد، تا سال ۹۲ یک میلیون نفر از آب سالم پایدار در روستاها استفاده می‌کردند، در این ۸ سال این یک میلیون نفر شده ۱۰ میلیون نفر، یعنی ۱۰ برابر شده و ۹ میلیون اضافه شده است.

اصلاً بگوییم این دولت همین کار را کرده است. در آب و برق و تلاشی که در روستاها انجام داده، این اقدام بزرگی است. در ارتباطات و فضای مجازی روستاهای ما، اصلاً متصل نبودند و همه اینها در این دولت انجام گرفته است.

امروز روستاهای ما به فضای مجازی متصل هستند و این انقلاب دیجیتالی که در کشور در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد. الحمدالله همه هم امروز طرفدار این شدند و این خیلی خوب است. خدا را شکر می‌کنیم که همه طرفدار فضای ارتباطات و فضای مجازی شدند.

امروز کسب و کار مردم، ارتباطات مردم، مشاغلی که مردم دارند، تحقیقاتی که باید انجام بگیرد، در این دوره کرونا، دانش‌آموزان تحصیلات‌شان از طریق شبکه‌ای بود که در این فضا بود، شبکه شاد بود و الا دچار مشکل بزرگ برای دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز می‌شدیم.

همه این کارها انجام گرفته برای اینکه به دنیا بگوییم که نه جنگ اقتصادی می‌تواند ما را از تلاش و فعالیت و آبادانی ایران عزیز باز دارد و نه کرونا می‌تواند ما را باز دارد. البته هر دوی اینها کار و حرکت ما را کند کرده است. برای اینکه مردم عزیز بدانند، اگر این خبیث، یعنی ترامپ نبود، در طول این ۴ سال اخیر، ۱۴ میلیارد دلار دیگر در آب و برق سرمایه‌گذاری می‌شد.

۱۴ میلیارد را این قفل کرد. این خبیثی که علیه ملت ایران این همه تلاش کرد، باعث شد طرح‌های بسیار زیادی که بانک‌های خارجی همه آماده بودند که این پول را بدهند و این طرح‌ها اجرا شود، برای نیروگاه، سد، برای طرح‌های تصفیه‌خانه، اینها متوقف شد.

درست است در زمان جنگ اقتصادی این افتتاح‌ها انجام می‌گیرد، ولی اگر جنگ اقتصادی نبود، این افتتاح‌ها ۲ چندان بود و مردم می‌دیدند چه کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

بنابراین تشکر می‌کنم از اینکه این کار عظیم و بزرگ ادامه پیدا می‌کند و امروز این کار بزرگ را در زمینه افتتاح سد و هم مناطق گرمسیری و هم نیروگاه عظیم هنگام و همچنین نیروگاه بزرگی که در سیریک بود، دیدیم.

نکته آخر اینکه همیشه تأکید کردیم بر تعامل سازنده، گفتیم راه‌حل این است. در داخل تولید و تلاش کنیم، اما با انزوا نباید زندگی کنیم. باید با همه کشورهایی که دوستدار ایران هستند در تعامل باشیم. مخصوصاً با همسایگان‌مان باید در تماس نزدیک باشیم.

خدا نیامرزد آنهایی که نگذاشتند روابط بین ایران و برخی از همسایه‌ها به خوبی انجام بگیرد. کارهای کودکانه و احمقانه انجام دادند، به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر اینها نبود امروز شرایط بهتری داشتیم. یکی از همسایگانی که الحمدالله روابط‌مان را در این ۸ سال توسعه دادیم با دولت روسیه بوده که همسایه شمالی ما است و در دریای خزر همسایه هستیم. در طرح‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فناوری‌های پیشرفته و در زمینه هسته‌ای، نیروگاه هسته‌ای تلاش‌ها و همکاری‌های خوبی داشتیم. در سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های بسیار خوبی داریم. همین امروز در وین بین ایران و روسیه و چین یک هماهنگی و رایزنی تنگاتنگی وجود دارد برای اینکه از دوران تحریم عبور کنیم و همانطور که بارها تأکید کردم این دولت یکبار تحریم را در سال ۹۴ شکانده است، در سال ۱۴۰۰ هم یکبار دیگر تحریم را خواهد شکاند. این وظیفه و اراده ما است و این کار را خواهیم کرد.

شکاندن این تحریم در ۱۴۰۰ در قدم‌های آخر است. مردم بسیار عزیز و خوب بدانند این تحریم برداشته خواهد شد. آمریکا ناچار است این تحریم را بردارد و پای میز مذاکره آمده است. اکثر مسایلی که داشتیم حل و فصل شده است. چند مسأله باقی مانده که آنها هم حل و فصل خواهد شد و ان‌شاءالله تحریم شکسته خواهد شد و مردم می‌توانند شرایط بهتری را در زندگی خودشان شاهد باشند.

ان‌شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
34
5
رابطه با همسایه میخایم چیکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
آن ها با هاشمی رفسنجانی لج بودند در واقع به ایشان حسادت می کردندو هزینه اش را ملت پرداخت می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
این چند ماه آخر حرف دل مردمی که بهت رای دادنو بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
50
30
عجب. هشت سال کشور را معطل نگه داشته الان رو به فرافکنی اورده. معیشت مردم را به گروگان گرفتی. اقتصاد کشور را فلج کردی. فقط برو!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
8 سال فقط ذکرتون غرب بود و حالا یادتون افتاد همسایه دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
54
یعنی شما رییس جمهور شدی که در این حد واکنش نشون بدی؟ اثر شما در همین حد هست که بگی خدانیامرزه فلان و فلان را ؟ خب اگه قدرت رییس جمهور در این حد است چه لزومی داشت شما اصلا بخوای رییس جمهور بشی؟ یه آدم عادی هم که در همین حد میتونه واکنش نشون بده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
شما اینجوری بگی بهتره:شما رئیس جمهور شدی مشکلات رو حل کنی نه اینکه یکبار تقصیر رو بندازی گردن ترامپ، کرونا، اونایی که به سفارت حمله کردن و...
این حرفا اگه دوره قبلی خریدار داشت، الان دیگه مفتم گرونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
2
43
خداوند خودش حق ملت مظلوم ایران را بگیرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
8
28
رئیس جمهور فقط حرف می زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
26
18
از همتی حمایت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
13
رییس حمهور ایران مانند ریس سازمان ملل فقط اظهار نگرانی می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
16
7
روابط ما قبل از حمله به سفارت به هم خورده بود اگر آقای روحانی اگر شما به وظیفه خود عمل کرده بودی مردم خشمگین حمله نمی کردند و ثانیا عربستان قبل از حمله به سفارت شمشیر را از رو بسته بود بن سلمان عربده کشی می کرد به خاطر ضعف شما لطفا روز روشن تاریخ را تحریف نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
شماها با این همه غیرت چرا از دیوار کشوری مثلا مثل چین بخاطر نسل کشی مسلمانان بالا نمیروید. حد اقل یک تظاهرات 5 نفری برگزار کنید. اینکه عده ای خشمگین به هر دلیلی سفارت های دیگران را اشغال و ملت هزینه آن را بدهند فقط هرج و مرج محض است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
14
کاری به غرب شرق نیست تمام دنیا باید روابط داشته باشیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
7
11
کی تقصیر گردن این و اون انداختن رو تموم میکنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
مخالفت با برجام و تصویب FATF و قطع نقل و انتقالات بانکهای ما با بانکهای دنیا خسارت جدی به اقتصاد ایران وارد آورده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
6
تازه از خواب بیدار شدی این حرفا برای الان نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
1
4
آقای روحانی بر خلاف بسیاری که صرفا نیمه خالی لیوان را میبنند و قیمت دلار، من معتقدم عملکرد شما در جلوگیری از ونزوئلا شدن ایران و تورمهای میلیون درصدی قابل دفاع است. در نظر نگرفتن بی سابقه ترین تحریمهایی که کل درآمد ایران را به 5 میلیارد دلار رسانده کمال بی انصافی است. با این حال نفرین کردن مثل مردمی که کاری از دستشان بر نمی آید و گفتن اینکه ترامپ ده ها بار تقاضای ملاقات و مذاکره کرده وشما رد کرده اید، من و امثال من که به شما رای داده اند را شدیدا دلسرد میکند. ما از شما انتظار پیش بینی و جلوگیری از این مشکلات و عمل قوی در صورت وقوع داشتیم نه نفرین پس از این همه سال.
عین الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
2
از نگاه دیپلماسی و منافع ایران ,
دیوار پیمای سفارت و سنگ اندازی اف ا تی اف
کوچکترین جزا نسبت به خسارات جانی مالی عزتی
محاکمه علنی انها واجرا عدالت است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین