کد خبر: ۷۱۳۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کاندیدها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند

امام جمعه تبریز: کاهش مشارکت مردم در انتخابات به معنی دلسرد شدن آنها از نظام نیست

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: شکل گیری شخصیت هر انسانی در بستر فرهنگی که در آن به دنیا آمده و زندگی می‌کند.
امام جمعه تبریز: کاهش مشارکت مردم در انتخابات به معنی دلسرد شدن آنها از نظام نیست
آفتاب‌‌نیوز :

آل هاشم  با بیان اینکه تحولات فرهنگی زیربنای تحول در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: حضرت امام (ره) در ارتباط با فرهنگ می‌فرمایند فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است. با فرهنگ فاسد نمی‌توان انسان سالم تربیت کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر ملت‌ها بخواهند از دام کشورهای سلطه گر نجات یابند باید فرهنگ آن جامعه را اصلاح کنند. فرهنگ اساس استقلال یک جامعه است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند حاضرم جانم را در راه اصلاح فرهنگ جامعه بدهم.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت فرهنگی گفت: پیشنهاد می‌کنم گروه‌های جهادی در کنار پخش بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی هم در اختیار مردم قرار دهند. هر مسئولی که در جایگاه فرهنگی باشد و نتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد بدترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.

آل هاشم ابراز داشت: تا زمانی که نتوانیم واقعیت‌های فرهنگی جامعه را کنترل کنیم نخواهیم توانست به آرمان‌هایمان در عرصه فرهنگی دست یابیم.بدون شناخت اولویت‌های فرهنگی و تمرکز به آن اولویت‌ها، نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

نماینده ولی فقیه در خصوص اهمیت زنان و خانواده نیز گفت: یکی از اولویت‌های فرهنگی استان تضعیف نقش زن در نظام خانواده است به طوری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی شاهد تضعیف و تحریف نقش زن در نهاد خانواده و جامعه هستیم. نهاد خانواده در قرآن محل اصلی رشد و تربیت کودکان یاد شده است.

آل هاشم با اشاره به رعایت تقوای انتخاباتی نیز گفت: رعایت تقوای انتخابات یعنی معرفی خود، نه نفی دیگران. کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام و خود را معرفی کنند و نباید دیگر کاندیداها را تخریب کنند.

وی با اشاره به دهه کرامت گفت: ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را تبریک می گویم. حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع)، الگوی عفت و نماد ولایت مداری است و به این دلیل سالروز ولادت ایشان آغاز دهه کرامت نام گذاری شده است.

وی سپس با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی افزود: جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و خدمات زیادی را به کشور انجام داد. نیروهای جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ ۸ ساله گاهی جلوتر از رزمندگان در خط مقدم در خاکریز سازی فعالیت می‌کردند. این جهادگران از طرف امام خمینی (ره) سنگر سازان بی سنگر نام گرفتند.

وی با اشاره به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: دانشگاهیان، طلاب و نخبگان باید منادیان اخلاق سیاسی و انتخاباتی باشند و زمینه برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز گفت: وقتی مردم ببینند کاندیدها و طرفداران آنها با اخلاق تبلیغ می‌کنند، نسبت به شرکت در انتخابات تشویق خواهند شد. کاندیدها باید از اختلاف افکنی، نفاق ورزی، تهمت و دروغ دوری کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما مشارکت حداقلی را راهبرد خود در تخریب و تضعیف نظام اسلامی می‌دانند و از هیچ تلاشی در کاهش مشارکت مضایقه نمی‌کنند. کاندیدها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند و افراد انقلابی با اخلاق و متانت به فرافکنی‌ها پاسخ دهند.

وی افزود: کاهش مشارکت مردم در انتخابات به معنی دلسرد شدن آنها از نظام نیست بلکه از عملکرد مسئولین ناراضی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
12
ناراضی ایم کلا، حتی از حذفهای آفتاب نیوز،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین