کد خبر: ۷۱۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نامزد‌های ریاست جمهوری در چهارمین گفتگو با شبکه‌های استانی چه گفتند؟

هفت نامزد احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از برگزاری آخرین مناظره خود، عصر امروز شنبه در چهارمین گفتگو با شبکه‌های استانی، برنامه‌های خود را برای یک دوره چهار ساله برای استان‌ها و کشور تشریح کردند.
نامزد‌های ریاست جمهوری در چهارمین گفتگو با شبکه‌های استانی چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نطق‌های تلویزیونی استانی خود، توجه به ظرفیت‌های استان‌ها در کنار برنامه ریزی برای حل مشکلات اقتصادی، رفع بیکاری، توسعه کشاورزی را مورد توجه قرار دادند و آن را یک ضرورت برای توسعه همه جانبه و حل مسائل همه کشور عنوان کردند.

گفت و گوی همتی با شبکه‌های استانی آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم یزد گفت: هر یک از استان‌های کشور ظرفیت‌های قوی برای پیشرفت دارند که باید بر اساس آن‌ها برای توسعه هر استان برنامه ریزی شود.

وی افزود: از برنامه‌های من تشکیل جلسه‌ای هر سه ماه یک بار با نخبگان هر استان است تا بر اساس نظر آن‌ها روند توسعه هر استان بررسی شود.

همتی ادامه داد: هر استان باید توسط نخبگان و بر مبنای شایسته سالاری اداره شود؛ وقتی افراد نخبه و توانمندی در هر استان وجود دارد معنا ندارد که افرادی از استان‌های دیگر برای اداره آن بیایند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید با نگاه توسعه متوازن، کشور را اداره کرد و با توجه به پتانسیل‌های کشور در زمینه جذب گردشگران خارجی باید بیشتر تلاش کرد.

همتی در گفت وگوی انتخاباتی با مردم سیستان وبلوچستان نیز گفت: تغییر ریل اقتصاد کشور و در واقع بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه از اولویت‌های من در دولت جدید است و من مطمئن هستم این کار شدنی است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشورمان شرایط مطلوبی نیست و من فکر کردم اگر ما این روندی که در بخش اقتصاد کشورمان ادامه دارد بخواهیم همین روش و همین شیوه را ادامه دهیم ممکن است شرایط بدتری را برای کشورمان داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقشار مختلف از مردم در تمام استان‌ها گرفتار بیکاری و معیشت هستند که رفاه و آسایش زندگی آنان تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوبی رسیده است.

همتی در گفتگو با مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه حاکم شدن سیاست بر اقتصاد به وضوح در همه جای کشور قابل مشاهده است، گفت: اداره کشور و توسعه اقتصادی با مشکلات زیادی رو به رو است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی نیاز به اقدام‌های جدی دارد، افزود: اقتصاد کشور نیازمند جهش در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم در تمام استان‌های گرفتار بیکاری و تامین معیشت هستند افزود: تغییر ریل اقتصادی کشور جز اولویت‌های اصلی بنده است.

همتی حاکم شدن سیاست بر اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: این نگاه در استان‌ها باعث شده از پتانسیل‌های آن‌ها به نحو احسن برای توسعه اقتصادی استفاده نشود.

وی داشتن نگرش اقتصادی در بین مسئولان را کم دانست و اضافه کرد: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است.

همتی همچنین در گفتگو با مردم خراسان جنوبی با تاکید براینکه استان‌ها باید بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شود گفت: استان‌ها باید توسط مردم استان، نخبگان و بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شود.

وی افزود: نباید اجازه دهیم یک عده باند‌هایی در تهران بتوانند از مرکز، استان‌ها را اداره کنند و مسایل قومی، فرهنگی و مذهبی در استان‌ها نباید مانع شود که افراد شایسته در اداره استان نقش داشته باشند.

وی افزود: معنا ندارد بخواهیم وقتی در یک استان افراد نخبه و توانا وجود دارد و مردم به آن‌ها اعتماد دارند بخواهیم از جای دیگری افرادی بفرستیم که آن استان را اداره کنند یا مسایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را پیگیری کنند.

گفتگو با مردم آذربایجان غربی نیز از دیگر برنامه‌های همتی بود و در نطق تلویزیونی خود گفت: اولویت اول ما این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی در استان‌ها حاکم باشد و نگاه سیاسی را از استان‌ها برداشته و با نگاه اقتصادی به آن بنگریم.

همتی افزود: در استان‌ها ما مشکل جدی داریم و یک راهبرد ملی برای توسعه استان‌ها را نداریم و هر استان ما یک مشکل از نظر قومی و آب و هوایی، نزدیکی به دریا و همسایگان غربی و شرقی و دریا‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: وقتی ما در شهری مثل تهران و شهر‌های بزرگ متمرکز شویم، شهر‌های دیگر به تدریج به حاشیه رفته و روستا‌ها و شهر‌های کوچک به تدریج خالی از سکنه می‌شود و به حاشیه شهر‌های بزرگ مهاجرت می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی با نگاه سیاسی می‌نگریم، مسایل را امنیتی می‌بینیم.

گفت و گوی رییسی با شبکه‌های استانی اصفهان، خراسان شمالی، قزوین و گیلان

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهم رییسی نیز در گفتگو با مردم خراسانی شمالی به رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با قدرت دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و با تمام توانایی و استفاده از ظرفیت کشور این کار را عزتمندانه دنبال می‌کنیم.

وی رفع اشتغال، مسکن و ازدواج را مهمترین وظیفه دولت بیان کرد و اظهارداشت: دولت باید با رفع مشکل اشتغال و مسکن زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کند و دولت ما در صورت انتخاب از سوی مردم اولویت خود را برای رفع مشکل مسکن و اشتغال قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: دولت ما مشکل مسکن و اشتغال را در کشور بر طرف می‌کند و ازدواج نیز باید از سوی جوانان صورت گیرد و شعل و مسکن شما جوانان با ماست و ازدواج نیز با شماست.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه مسکن ۵۰ درصد از هزینه ساخت واحد‌های مسکونی را تشکیل می‌دهد افزود: شهرستان‌های شیروان، فاروج، راز و جرگلان و بجنورد ارای زمین‌های زیادی برای ساخت مسکن هستند و تنها باید این زمین‌ها آزاد و تسهیلات لازم برای مسکن در اختیار این مناطق قرار گیرد تا مشکل مسکن در این استان برظرف شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی گیلان، توسعه یافتگی در این استان را نامتناسب عنوان کرد و گفت: برای توسعه یافتگی استان در تمامی بخش‌ها برنامه داریم.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینحه نام گیلان همواره با سرسبزی، خرمی، جنگل و دریا و نشاط است، اظهار داشت:، اما در زیر این سرسبزی و خرمی استان یک فقری وجود دارد که بسیار رنج آور است هم برای مردم گیلان و هم کسانی که از بیرون نظارگر باشد.

وی در ادامه افزود: این وضعیت در گیلان محصول یک بی عدالتی و تبعیض است، آیا شان این استان با کفایت و جایگاه پرتلاش گیلان است که مردان و زنان آنان نشان دادند که در طول تاریخ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش‌ها و وطن چگونه مردانه ایستادگی کردند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی اصفهان گفت: بستر‌های فسادزا در کشور باید از بین برود، اینکار ابتدا باید از بدنه دولت و عرصه‌های اجرایی آغاز شود، ما پایان فساد و رانت در کشور را اعلام و به آن اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رییسی، با بیان اینکه نمی‌توان به نگاه مردم بی‌اعتنا بود، افزود: بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت بسیار خطرناک است، اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی دولت‌هاست، باید با رفع مشکلات و تنگنا‌های فعلی، این اعتماد از دست رفته به مردم و جوانان برگردد.

وی ادامه داد: صدای مردم درآمده و سفره آنان کوچک شده است، اقشار مختلف مردم بدنبال شرایط موجود برافروخته شده‌اند، اما وضعیت فعلی قابل تغییر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از بی‌عدالتی رنج می‌بریم و در اجرای عدالت عقبیم، باید شرایط تغییر کند بطوری که مردم احساس اجرای عدالت کنند.

به گفته وی، اقداماتی که در ۲ سال اخیر در قوه قضاییه انجام شده است، همه با این هدف بوده که مردم درک کنند دستگاه قضا رفتار متفاوت‌تری نسبت به گذشته دارد.

رییسی تصریح کرد: اقدامات دولت باید به داوری مردم منتهی شود و آن‌ها احساس کنند که عدالت در جامعه ایجاد شده است.

این سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی قزوین گفت: وجود صنایع و واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال در استان قزوین قابل تحمل نیست و باید حتما فعال شوند.

رییسی بیان کرد: یکی از مسایل که مردم را نگران می‌کند اطلاع رسانی نکردن به مردم است، عدم شفافیت مردم را به دولت بی اعتماد می‌کند، ما در صورت رای آوردن حتما مساله شفافیت را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشاروزی استان قزوین باید کاملا دانش بینان شود، افزود: این کار می‌تواند صورت بگیرد، کشاورزی می‌شود کم هزینه‌تر و پرمحصول‌تر باشد، صنایع بسته بندی و تبدیلی می‌تواند ایجاد شود و زنجیره ارزش و ارزش افزوده می‌تواند در استان شکل بگیرد.

گفت و گوی مهرعلیزاده با شبکه‌های استانی آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه و همدان

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی کرمانشاه با بیان اینکه امروز کشور در موقعیت بسیار خطیری قرار گرفته است، گفت: مردم دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای خروج از مشکلات پیچیده‌ای که در کشور موجود است، بیابند.

محسن مهرعلیزاده افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که با نیت خیر خیلی از مسوولان متاسفانه دست ناپاک، اختلاس، دزدی، فساد، فشار بر مردم و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه‌های اجرایی خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی را برای مردم فراهم آورده اند که مردم امید به آینده ندارند.

وی اضافه کرد: بعضی از اقدامات مسوولان، کسانی که برای رسیدن به کرسی‌های مسوولیت به دنبال روش‌های ناصواب رفتند و کشور را به جایی رساندند که می‌توانست به قوی‌ترین و غنی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود، اما امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی همدان گفت: جمهوریت یعنی رای و نظر مردم در کشور حاکم باشد.

مهرعلیزاده افزود: عقل و دین باید در جامعه حاکم باشد و جمهوریت به معنای رای، نظر و فکر مردم است و اگر این نباشد افتاده ایم و از ایرانیت و اسلامیت خبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: بازگرداندن موقعیت و جایگاه تاریخی آذربایجان در توسعه و تجارت و سهم آن در حکمرانی در تراز ملی، لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی به ویژه مس و ایجاد صنایع پایین دستی مانند صنایع پایین دستی مس و اشتغالزایی از مهمترین اهداف پس از تشکیل دولت زندگی است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه من دولت کاربلد و متخصص تشکیل خواهم داد، گفت: در دولت من کسی به مردم زور نمی‌گوید و از تمامیت خواهی جلوگیری خواهم کرد.

مهرعلیزاده در برنامه «ایران سرای من» شبکه استانی سهند، با بیان اینکه دولت من، ادامه دولت اصلاحات و دولت سوم خاتمی است که پاسپورت ایرانیان در آن زمان در دنیا ارزش داشت، افزود: در آن دوران مردم در رفاه بودند، پول ملی ارزش داشت، تورم و گرانی کنترل شده بود و نشاط اجتماعی در جامعه حاکم بود.

وی با بیان اینکه تنش زدایی با ملت‌های دنیا و کشور‌های همسایه از افتخارات دولت اصلاحات است، اظهار داشت: من به عنوان معاون دولت اصلاحات و استاندار این دولت آمده ام تا همان راه را برای جوانان امروزی باز کنم.

وی ادامه داد: در دولت من باید با مردم شفاف بود و همه چیز در اختیار مردم باشد، فساد را ریشه کن و رانتخواری را از بین خواهم برد و باید قانون و مردم حاکم باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی چهارمحال و بختیاری هم گفت: شاید بتوان گفت برجام در عمر تاریخ ایران، قوی‌ترین معاهده جهانی بود که نظر ایران در آن اعمال و رسیدن به حق غنی‌سازی تاکید شد و آن‌را سازمان ملل به‌صورت مکتوب پذیرفت و چندین تحریم که به‌دنبال آن‌ها احتمال بروز جنگ وجود داشت را لغو کرد.

مهرعلیزاده افزود: تاریخ‌سازان بزرگ دنیا، خانواده‌‎های معظم شهدا، خانواده‌های معظم ایثارگران، آن‌هایی که با خون خود از مرز‌های پرگهر میهن و از مرز‌های عفت و شرافت و اعتقاد و مردم پاسداری کردند، از اینکه این افتخار نصیب من شد که در اختیار شما باشم باعث خوشحالی است.

وی ادامه داد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که با تکیه بر تجربیات گذشته خود قرار است راهی برای برون‌رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور شکل گرفته، پیدا کنند و کسی را انتخاب کنند که خدمتگزاری به تمام معنا در اختیار مردمش باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانب سمنان گفت: ملت ایران کشوری با عزت و بزرگ است و باید با بزرگواری خود نیز با دنیا برخورد کند.

مهرعلیزاده بیان کرد: یکی از اصیل ترین، قوی‌ترین و مقتدرترین امپراطوری‌های جهان مربوط به ایران بوده که باید به گونه‌ای حرکت کنیم که بزرگی و تاریخ چند هزار ساله کشور را به مردم دنیا نشان بدهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به ایرانی و مسلمان بودنمان افتخار می‌کنیم، افزود: من فرزند ایران هستم و در عمر خود برای ساختن ایرانی عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهال‌های راحتی، آرامش و آسایش مردم پرافتخار تلاش کردم.

گفت و گوی محسن رضایی با شبکه‌های استانی البرز، هرمزگان، قم و لرستان

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی هرمزگان گفت: در دولت اقدام و تحول از تهران نسخه واحد اقتصادی برای استان‌ها نوشته نخواهد شد، بلکه قطب‌های اقتصادی تشکل می‌دهیم.

محسن رضایی اظهارداشت:دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم؛ مناطق اقتصادی تشکیل می‌دهیم و به استان‌ها اختیارات و مسوولیت داده می‌شود.

وی ادامه داد: سپرده‌های مردم استان‌ها باید در بانک‌های همان استان سرمایه‌گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده‌ها به تهران منتقل و در تهران تبدیل به ارزشود و ازکشور خارج شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، اظهارداشت: قرار نیست تهران سپرده‌های مردم را استثمار کند، با این نوع استثمار سرمایه‌گذاری پایان می‌دهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی لرستان گفت: استان لرستان در بخش‌های مختلف گردشگری ظرفیت فراوانی دارد، آب عظیمی از سرچشمه‌های لرستان عبور می‌کند و به استان‌های جنوبی سرازیر می‌شود، اما خود این استان از نعمت آب بی‌بهره است.

محسن رضایی اظهار داشت: سند اقدام و تحول استان لرستان در قالب بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن، زیرساخت‌ها و ترانزیت همچنین راه آهن تدوین شده و در اولین اقدام به امضای مردم استان می‌رسد تا بر اساس آن مشکلات استان مرتفع شود.

وی گفت: تمامی مشکلات و مسائل خاص استان لرستان در قالب این سند به صورت برنامه چهار ساله تهیه شده است و مردم این استان در این زمینه مطالبه گر خواهند بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک پیام تصویری با مردم استان قم نیز در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های خود در دولت احتمالی آینده سخن گفت.

رضایی در این پیام تصویری خطاب به مردم استان قم با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: ایران، سرزمین اقوام، رویا‌های مالامال از شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان نواز و بنا‌های باشکوه و سابقه تمدنی چندهزار ساله حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در علام دارد.

رضایی ادامه داد: هنر امام (ره) این بود که به کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع و انسجام داد و همه را یکی کرد و با این انسجام بر قامت خود ایستادیم، ولی متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو سه دهه اخیر، باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم بشود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی به آن دست بدهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و برروی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو ایجاد کنیم. آری آغاز دولتی جدید با رویکردی نو.

رضایی همچنین در گفتگو با شبکه استانی البرز با اشاره به اتحاد و انسجام مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف دولت بنده این است که بار دیگر این وحدت ملی را در ایران اسلامی ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت و قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما ملت انجام و دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم.

رضایی ادامه داد: بدین طریق که ما مناطق اقتصادی درست می‌کنیم، به استان‌ها اختیارات و مسوولیت می‌دهیم، یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌های خود را در بانک‌ها گذاشته اند این سپرده‌ها همانجا باید سرمایه گذاری شود، نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و در تهران تبدیل به ارز و خارج شود.

گفت و گوی جلیلی با شبکه‌های استانی اردبیل، خراسان رضوی، فارس و گلستان

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی فارس گفت: امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم، در آستانه انتخاب برای چهار سال آینده که چگونه کشور اداره شود که ۲ نگاه می‌تواند برای این چهار سال وجود داشته باشد.

سعید جلیلی خطاب به مردم استان فارس افزود: یک نگاه اکتفا به حداقل‌ها و اداره روزمره کشور، به این معنا که ما نمیتوانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم و باید به حداقل‌ها اکتفا کنیم، این یک نگاه است، اما معتقدیم این یک نگاه غلط است و نگاه درستی نیست.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: فرصت‌هایی که امروز در کشور ما وجود دارد این فرصت را فراهم کرده که کشور در چهار سال آینده بتواند یک جهش در شان ملت ایران داشته باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی اردبیل نیز بیان کرد: برای پیشرفت و جهش ایران در عرصه‌های گوناگون استفاده از ظرفیت و توانمندی‌هایی که در استان‌هایی، چون اردبیل وجود دارد کافیست.

جلیلی افزود: اگر می‌خواهیم در چهار سال آینده یک پیشرفت چشمگیر و یک جهش در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم لازمه آن مشارکت مردم و شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه است.

او گفت: مردم هر منطقه باید از ظرفیت‌های موجود در آن منطقه برای جهش و پیشرفت منطقه و کشورشان استفاده کنند، جهش کشور بدون جهش روستا‌ها و شهر‌ها ممکن نیست وقتی می‌توانیم جهش داشته باشیم که هر روستا به مثابه سلول کشور جهش و از همه توانمندی‌های شهر‌ها استفاده بشود و می‌گوییم در چهار سال آینده شکوفایی و پیشرفت درخور ایران باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی خراسان رضوی گفت: کشور نیازمند جهشی بزرگ است و لازمه تحقق این جهش عظیم، جهادی بزرگ و همه‌جانبه است.

جلیلی ادامه داد: برای توسعه خراسان رضوی و برای پیشرفت مشهد برنامه جدی و موثری دارم.

وی با اشاره به فرصت‌های بی بدیل کشاورزی در خراسان رضوی گفت: بازاریابی و کمک به ایجاد بازار‌های صادراتی وظیفه دولت است و تنها در این مسیر است که شاهد رشد مشهد خواهیم بود.

گفت و گوی قاضی زاده هاشمی با شبکه‌های استانی بوشهر، زنجان، کرمان و مرکزی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی بوشهر گفت: بازبینی روش اداره کشور و تولد مدل حکمرانی جدید از هدف‌های دولت سلام به شمار می‌رود.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی افزود: تلاش شده در دولت سلام امور به مردم واگذار شود و از توان کارشناسان و نخبگان استان‌ها برای اداره امور منطقه و استان استفاده شود.

وی بیان کرد: در دولت سلام فرزندان شما نه اینکه از دور دستی بر آتش داشته باشیم تقریبا اطلاعات کافی هم از استان بوشهر جمع آوری کرده اند و شهرستان به شهرستان فرصتها، تهدیدها، نیاز‌ها احصا و مورد توجه این دولت بوده است، ما نه تنها برای کل کشور برنامه ریزی می‌کنیم بلکه برای هر استان و شهرستان برنامه داریم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ما جمعی از جوانان این کشور سالهاست به دنبال این هستیم که مشکل اصلی و برخی مشکلاتی که در کشور به صورت مزمن درآمده و قابل حل نیست ناشی از چیست؟ افزود: معضلاتی هم در کلیت و هم مناطق پیرامونی کشور وجود دارد از جمله عدم کفایت درآمد معیشت، مساله اشتغال و بیکاری و سایر مسائل دیگر از جمله دغدغه‌های ذهنی ما است.

وی گفت: چند سالی است که با جمعی از جوانان با تجربه و اندیشمند به خصوص وقتی بحث گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و موضوع ایجاد تمدن اسلامی - ایرانی مطرح شد و ماموریت به جوانان سپرده شد وارد عمل شدیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی زنجان گفت: ما دنبال انقلاب در روش اداره کشور هستیم، اگر مردم تصمیم بگیرند به نسل نو و تازه نفس‌ها رأی بدهند، حتما اتفاقات خوب و مفیدی می‌افتد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: مردم استان زنجان مردمی متدین، امام حسینی و انقلابی هستند، ولی به دلیل شیوع کرونا که می‌شد بهتر از این مدیریت شود، توفیق خدمت رسیدن حضوری و چهره به چهره با مردم عزیز، سلب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان به مشکلات ساکن بودن در شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: من مشکلات شهرستانی بودن را درک می‌کنم، چون خودم از یک شهرستان درجه سه هستم، برای هرکاری از جمله پی گیری درمان و تحصیل نیاز به تردد از شهرستان‌ها وجود دارد، متاسفانه خیلی از خدماتی که باید در شهرستان‌ها باشد، امکان دسترسی به آن‌ها میسر نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: درستش این است که اگر می‌خواهیم کشور رشد کند و آباد شود، باید کاری کنیم تا همه مردم در موطن و سرزمین خودشان بمانند و خدمات لازم را دریافت کنند. اکنون همه چیز را در تهران و برخی کلان شهر‌ها جمع کردیم، تهران پایتخت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و تفریحی شده و نتیجه این وضعیت خالی از سکنه شدن یک بخش دیگری از کشور است که مسائل مختلفی را ایجاد می‌کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی مرکزی گفت: برقراری عدالت و در کنار مردم بودن وظیفه اصلی یک دولت اسلامی و انقلابی است.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی افرود: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم عزیزمان متاسفانه در جریان کرونا فوت کردند و برای مردم سوال ایجاد می‌کند که صدا و سیما آمار کشور‌هایی که وضعیت مناسبی در کرونا دارند را نشان نمی‌دهد، اما در باب کشور‌هایی با وضعیت غیر مناسب، پوشش دارد.

وی ادامه داد: خیلی از کشور‌ها از جمله چین پیش از واکسیناسیون با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کمتر از پنج هزار نفر کشته داده است و به هر حال الان فصل انتخابات است و به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ما و شما از هم دورمانده ایم.

فاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: نکته کلیدی این است که به علت ساختار‌ها و روش‌هایی که عدم توازن ایجاد می‌کرده در طی این صد ساله اخیر، کشورمان دچار یک تبعیض گسترده شده مراکز عمده صنعتی، مراکز عمده دانشگاهی، مراکز عمده رفاهی و اقتصادی، جایی که می‌شود شغل ایجاد کرد در مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کردند حتی در همان‌ها هم پدیده‌ای مثل حاشیه نشینی، آلودگی هوا و محیط زیست، از بین رفتن منابع آبی، مهاجرت و فقر نمود دارد.

گفت وگوی علیرضا زاکانی با شبکه‌های استانی ایلام، خوزستان، کردستان و مازندران

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی خوزستان با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های عظیمی در زمینه‌های مختلف برخوردار است گفت: همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوزستان باید در مسیر جبران عقب ماندگی‌های استان بکارگیری شود.

علیرضا زاکانی به ماه‌های ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: طی سال‌های دفاع مقدس دفعات متعدد در خوزستان حضور داشته ام و از نزدیک شاهد رشادت‌ها و مقاومت‌های مردم این استان بودم.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودم که به چه شکل شهر‌های اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و اندیمشک مورد هجوم دشمن قرار گرفت و این مردم بودند که با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم این استان شایسته برخورداری بیشتر از توسعه و رفاه هستند گفت: کانون تولید نفت و سرمایه‌های زیرزمینی کشور، خاک حاصلخیز و آب فراوانی در این استان وجود دارد و با تکیه بر این ظرفیت‌ها نباید دچار مشکلاتی مانند این حجم از بیکاری و عقب افتادگی باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با شبکه استانی کردستان گفت: رویکرد اول دولت اقدام و اصلاح، ۲ مقوله اقتصاد و مدیریت است که در ذیل آن با جهش تولید مشکلاتی همچون مسکن و اشتغال هم حل می‌شود.

علیرضا زاکانی اظهار داشت: مردم ایران سال اول دولت بنده، تغییر ملموسی احساس می‌کنند و سه سال بعد صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهند کرد.

وی یادآور شد: امیرکبیر سه سال و ۲ ماه کار کرد، اما افتخار بزرگی برای مملکت کسب کرد و ماییم که باید این مسیر را برویم.

زاکانی با بیان اینکه در کنار توجه به اقتصاد و مدیریت کشور را بر مدار شایستگی باید اداره کنیم تاکید کرد: عملکرد دولت به صورت شفاف بوده و توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم.

وی با اشاره به اینکه در کنار این‌ها به تمرکز زدایی دقت می‌کنیم اضافه کرد: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند و جای همه می‌توانند فکر کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز جان همه به لبشان رسیده، چون فشار آنقدر بر مردم بالا است که کمر آن‌ها می‌شکند، اما گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد.

زاکانی همچنین در گفتگو با شبکه استانی ایلام بیان کرد: مبازره با مفاسد اقتصادی و تمرکززدایی از اولویت‌های اصلی و مهم دولت اقدام و اصلاح خواهد بود.

وی اظهار داشت: دولت الکترونیک زمینه مبارزه با بروکراسی‌های اداری و مفاسد اقتصادی را در دستور کار خواهد داشت و تمرکز زدایی امکان دادن اختیارات را به استان‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: بنده ۲ دهه سابقه مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارم و با مسوولان ارشد کشور برخورد کرده ام چرا که معتقدم باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید و به لطف خدا بار‌ها افراد از بنده شکایت کرده اند و این دانه درشت‌ها به دنبال این بودند که حق شما مردم خورده شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفتگو با مردم مازندران که از صدا و سیمای استانی پخش شد، گفت: تمرکززدایی قدرت و اجرای چهار رویکرد تحولی در حوزه اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و سیاست یک اصل در دولت اقدام و اصلاح است.

زاکانی با بیان اینکه دولتش، "دولت اقدام و اصلاح است نه دولت طرح و شعار" افزود: دولت اقدام و اصلاح، با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور مسیری را برای ظهور و بروز ظرفیت‌های داخلی ایجاد خواهد کرد.

وی بر ضرورت تغییر رویکرد کنونی مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: باید از تمام توانمندی داخلی، منطقه و دنیا در جهت سرآمدی ایران بهره گرفت.

زاکانی توضیح داد: دولت من در داخل کشور با عقلانیت، معنویت، عدالت، خلاقیت و آزادی زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر استقلال، آزادی را برای ایران به ارمغان خواهد آورد، ضمن اینکه جمهوری اسلامی باید متظمن استقلال، آزادی و عدالت و معنویت باشد تا ایران قوی و پیشرفته را در دنیا داشته باشد.

وی افزد: دولت من برای برون رفت از این مشکلات نخست به ظرفیت‌های داخل کشور توجه دارد و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی درجهت پیشرفت و رفع مشکلات و تورم جامعه گام برخواهد داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود. سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین