کد خبر: ۷۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۵
با انتخاب دستاوردهای برتر رایانه‌ای و قدردانی از آنها

پایان دومین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: برنامه اختتامیه دومین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای با حضور مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان‌های دولتی و خصوصی و كاندیداهای این نمایشگاه پنجشنبه گذشته، 2 اسفند ماه در سالن تلاش وزارت كار و امور اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم موسی خواجوی، نماینده شورای عالی اطلاع‌رسانی، ضمن تشریح فعالیت‌های شورای عالی اطلاع‌رسانی در حوزه تولید محتوای الكترونیكی، گفت:«شورای عالی اطلاع‌رسانی از دستاوردهای برگزیده این جشنواره حمایت خواهد كرد و در آینده در زمینه امنیت و مدیریت IT فعالیت‌‌های بیشتری خواهد داشت». 

همچنین در ادامه این مراسم، مهندس رمزی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان گسترش و نوسازی صنایع كشور، گفت:«سازمان گسترش و نوسازی صنایع كشور از تمامی افرادی كه در زمینه‌های نوآورانه فعالیت می‌كنند حمایت خواهد كرد». 

به گفته رمزی شركت‌های مگفا، گسترش انفورماتیك و نیمه هادی عماد كه زیر مجموعه سازمان گسترش نوسازی صنایع هستند، سیاست‌های حمایتی خود را در قبال فعالان نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و الكترونیكی كشور اعمال خواهند كرد. 

در مراسم اختتامیه WSA متن كامل نامه ارسالی پرفسور براك، رییس دستاوردهای رایانه‌ای جهانی (WSA) به جشنواره قرائت شد. 

براك در این نامه با ابراز خرسندی از اینكه برای اولین بار در ایران نمایشگاه دستاوردهای رایانه‌ای برگزار می‌شود، ذكر كرده است كه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای رایانه‌ای می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی و آگاهی مردم از محتوای الكترونیكی تولید شده در ایران شود. 

در نامه براك آمده:«این نمایشگاه فرصت مناسبی برای من و هیات WSA بود تا ظرفیت‌های خلاقانه محصولات چندرسانه‌ای ایران را از نزدیك مشاهده كنیم». در ادامه این نامه، براك عنوان كرده است:«با توجه به اینكه برای اولین بار در ایران نمایشگاه دستاوردهای رایانه‌ای برگزار می‌شود، همكاری ایران با WSA می‌تواند موجب ارتقای سطح تولید محتوای الكترونیكی در این كشور شود». 

در پایان این مراسم از میان نامزدهای انتخابی در هشت شاخه، دو دستاورد برتر انتخاب و با اهدا جوایزی از آنان قدردانی شد.در شاخه پورتال، پورتال جدید كمیته امداد امام خمینی و اطلاع‌رسانی بانك تجارت انتخاب شدند و از پورتال ارتباطات سیار قدردانی شد. 

در شاخه تجارت الكترونیكی، سیستم جامع مدیریت فروش از شركت كیان نور رایانه و تجارت الكترونیكی وب سایت تبیان و در شاخه آموزش الكترونیكی الفبای ایران نسخه 2 از شركت رای مهر و مدرسه الكترونیكی تبیان به عنوان دستاوردهای برتر انتخاب شدند. 

در شاخه زیر ساخت الكترونیكی از پارمیدا، دستاورد شركت برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه پارمیدا، كتاب‌ساز و نرم‌افزارساز نویسا از شركت رسانه ساز دانش و در شاخه سلامت الكترونیكی از نرم‌افزار ثبت پرونده الكترونیكی حكیم از شركت پگاه فناوری و دانش و همچنین كلینیك الكترونیكی روان یار از شركت تارتن سامانه قدردانی شد. 

در شاخه سرگرمی الكترونیكی، بازی عمو زنجیرباف از شركت سمیع‌پرداز رایان و بازی استراتژیك نجات بندر از موسسه فرهنگی هنری تبیان نو در شاخه دولت الكترونیكی، سیستم رایانه‌ای دفاتر ازدواج و طلاق و فیلمساز از شركت هدیش به عنوان دستاورد برتر این جشنواره انتخاب شدند.در شاخه علوم الكترونیكی، هلیكوباكتر پیلوری از انتشارات تیمورزاده و نرم‌افزار سازه 80 و همچنین در شاخه فرهنگ الكترونیكی، نرم‌افزار Persia older than history از شركت ایرانگردان و دوره علوم و معارف علامه طهرانی از انتشارات علامه طباطبایی و نیز در شاخه دانشجویی، سامانه اتوماسیون مكاتبات و لغت‌نامه PS از سوی پارسا ستوده‌نیا و فرهنگ لغات تركی استانبولی به فارسی و بالعكس ارایه شده از سوی پرویز نیك‌محمدی به عنوان نامزدهای برتر این نمایشگاه انتخاب شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین