کد خبر: ۷۱۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

اطلاعیه سفارت ایران در روسیه در پی بروز برخی مشکلات برای شهروندان کشورمان در فرودگاه‌های مسکو

در پی بروز برخی مشکلات برای شهروندان کشورمان در فرودگاه‌های مسکو ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ، اطلاعیه ای را در این زمینه منتشر کرد .
اطلاعیه سفارت ایران در روسیه در پی بروز برخی مشکلات برای شهروندان کشورمان در فرودگاه‌های مسکو
آفتاب‌‌نیوز :

در متن این اطلاعیه آمده است :"سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به اطلاع شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به فدراسیون روسیه را دارند، می رساند طبق اطلاعات واصله، برخی از آژانس های مسافرتی در چند وقت گذشته مبادرت به فروش غیر قانونی بلیط و Fan ID برای تماشای مسابقات جام ملت های اروپا در سنت پترزبورگ به برخی از شهروندان ایرانی کرده اند.
مرزبانی فرودگاه های روسیه با ادعای جعلی بودن Fan ID و اختصاص یک بلیط به چند نفر مانع ورود این عده از شهروندان به مسکو شده است. این امر با شیوع بیش تر ویروس کرونا در فدراسیون روسیه و اقدام غیر قانونی چند ایرانی در هفته گذشته جهت عبور از مرز روسیه به سمت اروپا، همزمان شده و در نتیجه مرزبانی فرودگاه های مسکو سخت گیری های خود جهت ورود مسافران ایرانی به روسیه را افزایش داده و در صدد بازگرداندن آنان به کشورمان شده اند.

این سفارت به محض اطلاع از این موضوع، در احقاق حقوق این افراد تلاش کرده و با پیگیری های مستمر، مانع از بازگرداندن تعداد زیادی از آنان به کشورمان شده است. لکن مشکل به طور کامل حل نشده و هنوز افرادی در فرودگاه شرمیتووا بلاتکلیف باقی مانده و با احتمال بازگشت (دیپورت) به کشور مواجه هستند.
سفارت جمهوری اسلام ایران در فدراسیون روسیه به شهروندان عزیز ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، اکیدا توصیه می‌شود جهت اجتناب از معطلی و اخراج از روسیه، بعد از اخذ روادید و مجوز ورود به روسیه (صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونای روسیه ) و اطمینان از صحت اسناد و مدارک مذکور، مبادرت به سفر به روسیه کنند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین