کد خبر: ۷۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

رئیس ستاد انتخابات: زمان رای‌گیری تا ساعت ۲۳ تمدید شد

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به استقبال مردم از انتخابات گفت: زمان رای گیری تا ساعت ۲۳ تمدید شد.
رئیس ستاد انتخابات: زمان رای‌گیری تا ساعت ۲۳ تمدید شد
آفتاب‌‌نیوز :

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به استقبال مردم از انتخابات گفت: خوشبختانه روند رو به رشد اقدامات در ستاد انتخابات کشور ادامه دارد و مشارکت خوبی توسط مردم انجام شده است.با توجه به این شرایط تصمیم گرفته شد که ساعت رای گیری تا ساعت ۲۳ تمدید شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی از استانداران اعلام کردند که فرآیند رای گیری در بافت‌های روستایی به پایان رسیده است لذا تصمیم گرفته شد که در بافت‌های روستایی استانداران با هماهنگی هیئت‌های نظارت و موافقت آن‌ها نسبت به تمدید یا عدم تمدید تصمیم بگیرند. بنابر این استانداران محترم جلسه‌ای را با حضور نماینده هیات نظارت بر انتخابات برای بررسی این کار برگزار خواهند کرد.

عرف اظهار کرد: زمان تمدید رای گیری را تا ساعت ۲۳ اعلام می‌کنم و تا آن موقع رای گیری خواهند کرد. مسئولان شعب رای گیری پس از رسیدن به ساعت ۲۳ مجددا در آن زمان ارزیابی خواهند کرد و در صورت ضرورت زمان را تمدید خواهند کرد. طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه داده شده است که در صورت لزوم بر اساس مراجعه و حضور مردم ساعت رای گیری را تا ساعت ۲ بامداد افزایش بدهیم و درب شعبه‌ها را باز نگه داریم.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره اخبار منتشرشده درباره میزان مشارکت در انتخابات در برخی رسانه‌ها اظهار کرد: آمار و ارقامی که در برخی رسانه‌ها اعلام می‌شود به هیچ وجه اعتبار ندارد و بیشتر شبیه تخمین یا پیش‌گویی است؛ لذا نسبت به اعلام چنین آمار‌هایی قطعاً باید رسیدگی شود و اگر از طریق اعلام این آمار مشکلات سیاسی امنیتی ایجاد شود، افراد منتشرکننده چنین آمار و ارقامی باید پاسخگو باشند؛ لذا عرض می‌کنم تنها مرجع اعلام رسمی آمار و نتایج انتخابات وزارت کشور است که قطعاً با هماهنگی هیئت‌های نظارت مرکزی در شورای محترم نگهبان و مجلس شورای اسلامی این کار را انجام می‌دهد؛ لذا از همه عزیزان در رسانه‌ها خواهش می‌کنم پیشگویی نکنند تا مشکلات به وجود نیاید که به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است این موارد را پیگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین