کد خبر: ۷۱۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

حسن‌بیگی: شعب سیار در تهران فعال هستند/ گزارش‌های خریدوفروش آرا به طور جدی بررسی می‌کنیم

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: صندوق‌های سیار انتخابات در شهر تهران کاملاً فعال هستند و گزارش‌ها مبنی بر نبود این شعب در نقاط مشخص‌شده به دست ما می‌رسد که براساس آن این کمبودها نیز برطرف می‌شوند.
حسن‌بیگی: شعب سیار در تهران فعال هستند/ گزارش‌های خریدوفروش آرا به طور جدی بررسی می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

شکرالله حسن‌بیگی در پاسخ به پرسشی درباره صحت گزارش‌ها در زمینه فعال‌نبودن صندوق‌های سیار در شهر تهران اظهار کرد: ما در استان تهران ۴۲۸ شعبه سیار داریم که از این مقدار ۳۶۶ شعبه در شهر تهران است و در واقع به اندازه نصف شعب یک استان، شعبه سیار در شهر تهران وجود دارد.

وی افزود: همه اینها مسیرهای‌شان مشخص شده و این شعب به صورت ترتیبی و براساس لیست به مراکز تعیین شده می‌روند.

حسن‌بیگی یادآور شد: اگر جایی باشد که فراموش شده یا جدیداً به فهرست اضافه شده باشد شخصاً به آقای فرماندار اعلام می‌کنم تا اقدام لازم انجام شود. مثلاً در مورد بیمارستان لبافی‌نژاد اعلام شد که صندوق اخذ رای نیامده است، اما پس از اعلام این مورد به فرمانداری مشخص شد که صندوق سیال در مسیر تعیین شده قرار دارد و به آنجا نیز خواهد رفت.

رییس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: حتی اگر سالمندانی هم باشند که امکان حضور در شعب را ندارند با فرمانداری هماهنگ می‌کنیم که این شعب سیار در مسیر خود رای آنان را هم اخذ کنند.

وی افزود: خواهش می‌کنم اگر جایی هست که مرکز تجمع مردم است و افراد می‌خواهند رای بدهند با دفتر فرمانداری تهران تماس بگیرند یا به سایت فرمانداری مراجعه کنند که مسیر شعب سیار در آن مشخص شده، تا از این طریق بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

حسن‌بیگی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خریدوفروش آرا در تهران تصریح کرد: ما گزارش‌هایی هم داریم - که البته نیاز به بررسی دارد تا صحت آن معلوم شود - که در برخی از روستاهای اطراف تهران خریدوفروش آرا صرفا برای انتخابات شورای شهر و روستا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: من ابلاغ کردم تا مستندسازی لازم انجام شود و در زمان رسیدگی به تخلفات توسط هیئت اجرایی و نظارت این گزارش‌ها بررسی شوند تا اگر تخلفی وجود دارد و محرز شده است، با آن برخورد لازم صورت گیرد. پس این افراد بدانند که هرچه پول هزینه کرده‌اند بی‌فایده خواهد بود چرا که انتخابات در آن حوزه‌ها باطل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین