کد خبر: ۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
میرلوحی:

عده‌ای برای اثبات خودنظرات امام(ره) و تصمیمات انقلاب را زیر سوال می برند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمود میرلوحی معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت خاتمی گفت: «عده‌ای حاضرند برای اثبات خود حتی نظرات امام(ره) و تصمیمات انقلاب را زیر سوال ببرند».

میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص اظهارنظر رازینی مبنی بر اینکه خروجی مردم در نبود نظارت، بنی‌صدر بود و اینکه آیا در آن زمان اگر نظارتی نبود چگونه رجوی یا جلال‌الدین فارسی ردصلاحیت شدند، گفت: «متاسفانه این حرفها که از سوی آقایان مطرح می‌شود تنها برای اثبات حقانیت خودشان است».

وی اظهار داشت: «تنها در این مورد نیست که آقایان برای اثبات خودشان به تاریخ انقلاب متوسل می‌شوند و حاضرند برای همین موضوع(اثبات خود) امام(ره) و تصمیمات انقلاب را زیرسوال ببرند».

میرلوحی با اشاره به حیات امام(ره) در  زمان تائید صلاحیت بنی‌صدر گفت: «آن زمان اقتضائات خود را داشته است و به همین دلیل در قانون پیش‌بینی‌هایی شده که ممکن است شرایطی احراز شود که رییس جمهور یا حتی رهبری نتواند از عهده وظایف خود بر آیند بنابراین جامعه را نباید معطل کرد و براساس قانون تصمیم گرفت».

وی اظهار داشت: «به اعتقاد من این نوع استفاده از تاریخ فقط سفسطه‌های بی‌مورد است و در اینگونه موارد بهتر است مجالس بعد از انقلاب بررسی شود».

معاون پارلمانی وزارت کشور دولت خاتمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها مرتبا به مجلس ششم می‌تازند و مجلس هفتم جزو بهترین مجالس از سوی آ‌قایان معرفی می‌شود، گفت: «وقتی مردم نمایندگان را انتخاب کردند پس آنها باید تشخیص دهند کدام مجلس مفید بوده، مردم باید نمایندگان را ارزیابی کنند ولی آقایان خودشان نظر می‌دهند که مجلس هفتم بهترین مجلس بوده است».

میرلوحی تصریح کرد: «اکنون باید از شورای نگهبان و آقایان سوال کرد مجلس هفتم با این ویژگی‌های برجسته چرا برخی نمایندگانش در انتخابات مجلس هشتم ردصلاحیت شدند».

وی با اظهار تاسف از اینکه هیات رییسه مجلس هفتم تنها ردصلاحیت نمایندگان مجلس هفتم را پیگیری کرده است، اظهار داشت: «با وجود اینکه شورای نگهبان تا این اندازه تلاش کرد و فیلترهای سختی برای کاندیداها در نظر گرفت و بعد از انتخاب نمایندگان مجلس هفتم چه تعابیری در مورد آنها به کار رفت ولی شاهدیم بسیاری در این دوره ردصلاحیت شدند بنابراین روشها، برنامه‌ها و فیلترها پاسخگو نیست».

معاون پارلمانی وزارت کشور در دوره موسوی لاری افزود: «مهمترین مساله نظارت عمومی است وقتی از کاندیدا اصلاح‌طلب خواسته می‌شود توبه نامه امضاء کند آیا چنین شخصی توانایی دفاع از دیدگاه مردم را دارد یا هرچه از او بخواهند برای حفظ قدرت امضا می‌کند؟ مطمئنا چنین شخصی وکیل‌الدوله است نه وکیل مردم».

میرلوحی گفت: «بنابراین اینگونه مقایسه مع‌الفارغ است،زیرا شورای نگهبان قادر نیست تمام افکار و عقاید و عملکرد افراد را تشخیص دهد مثلا دولت نهم شعارش با رفتارهایش چقدر منطبق است و اگر ارزیابی بر پایه برنامه‌ها باشد این ارزیابی مطمئنا درست نخواهد بود». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین