کد خبر: ۷۱۴۸۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
ازدواج بد عامل مرگ زودرس مردان

نتایج تحقیقات جدید؛ ازدواج بد شما را خواهد کشت

نتیجه بررسی نشان داد افرادی که ازدواجی ناموفق و ناخوشایند داشتند بیش‌تر در معرض خطر مرگ زودرس به خصوص بر اثر ابتلا به سکته مغزی قرار گرفته بودند.
نتایج تحقیقات جدید؛ ازدواج بد شما را خواهد کشت
آفتاب‌‌نیوز :

آیا ازدواج بد شما را خواهد کشت؟! نتایج بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد مردانی که با همسر خود اختلاف دارند بیش‌تر در معرض خطر مرگ در سنین پایین قرار دارند. در نتیجه، پژوهشگران هشدار می‌دهند که رابطه زناشویی ناموفق به اندازه سیگار کشیدن می‌تواند برای سلامت و طول عمر افراد مضر باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پژوهشگران داده‌های ۳۰ ساله درباره سلامت و مرگ ۱۰ هزار مرد در اسرائیل را مورد بررسی قرار داده اند. این مردان در دهه چهارم عمرشان قرار داشتند و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با آنان برای نخستین بار در دهه ۶۰ میلادی آغاز شد. در صورت متاهل بودن از مردان خواسته شد به کیفیت ازدواج‌شان بین عدد یک تا چهار امتیاز دهند. یک به معنای راضی‌بودن بسیار زیاد از ازدواج و چهار به معنای راضی نبودن از ازدواج بود. نتیجه بررسی نشان داد افرادی که ازدواجی ناموفق و ناخوشایند داشتند بیش‌تر در معرض خطر مرگ زودرس به خصوص بر اثر ابتلا به سکته مغزی قرار گرفته بودند.

این بررسی توسط تیمی از پژوهشگران دانشگاه تل آویو صورت گرفته و هدف از آن درک علت مرگ و میر بیش از ۱۰ هزار مرد اسرائیلی بوده است. این بررسی نشان داد ناراضی بودن از ازدواج و بد قلمداد کردن آن در مردان به ویژه خطر ابتلا به سکته مغزی و انسداد رگ‌ها را به میزان سیگار کشیدن و کمبود فعالیت بدنی افزایش می‌دهد.

پژوهشگران دریافتند مردانی که از ازدواج‌شان ناراضی بودند ۶۹ درصد بیش‌تر از کسانی که از ازدواج‌شان راضی بودند در معرض خطر مرگ بر اثر سکته مغزی قرار دارند.

هنگام در نظر گرفتن تمام موارد مرگ زودرس در مردان مشاهده شد میزان مرگ در مردانی که گفته بودند ازدواج شان نامطلوب بوده ۱۹ درصد بیش از سایر مردان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
0
2
واقعا راست گفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
واقعاً راست گفته که زن بلاست خدا هیچ خونه ای بی بلا نکنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین