کد خبر: ۷۱۴۹۸۴
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
اینکه ما غصه می‌خوریم که چرا ۴۸ درصد شد و چرا ۵۰ درصد نشد، یعنی مردم مهم هستند

روحانی: بیخودی برای مشارکت کم مردم در انتخابات علت نتراشید/ نمی دانم برجام چه نیشی به برخی زده

رییس‌جمهوری انقلابی بودن را از یاد نبردن اهداف مهم عنوان کرد و گفت: نباید هدف‌های اصلی انقلاب، نظام و ایران را به خاطر انتخابات فدا کنیم و اهداف بلند باید سر جای خودش باقی بماند.
روحانی: بیخودی برای مشارکت کم مردم در انتخابات علت نتراشید/  نمی دانم برجام چه نیشی به برخی زده
آفتاب‌‌نیوز :


رئیس‌جمهور گفت: می‌خواهم جوانان ما تاریخ سیاسی امام هشتم را بخوانند. اینکه می‌گوییم انقلابی هستیم یعنی تابع امام هشتم هستیم و مصالح دنیای اسلام را رعایت می‌کنیم. انقلابی بودن یعنی گاهی با حاکم شرع حرف زدن یا با حاکم وقت همسایه شدن. اینها نکات بسیار مهمی در تاریخ زندگی امام هشتم است. انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. در بحث انتخابات هم بحث همین است. نباید اهداف انقلاب را برای انتخابات فدا کنیم.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به علاقه مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت گفت: زمانی که امام هستم (ع) وارد کشور شدند، شهری نبود که ایشان مورد استقبال قرار نگیرد؛ در بعضی شهرهای ایران گروهی که مامور بودند کنار امام هشتم باشند موظف بودند از برخی شهرها مانند قم با فاصله زیاد عبور کنند، گفتند نباید از قم عبور کنند چرا که در قم همه شیعیان بسیار علاقمند به خاندان رسالت ساکن بودند و می‌بینید در نیشابور چه جمعیتی حاضر می شود و چه تقاضاهایی و اشتیاقی برای اینکه کلام امام را بنویسند و استفاده کنند،‌وجود داشت.

وی ادامه داد: من غیر از اینکه می‌خواهم بگویم ایران از ابتدا عاشق خاندان رسالت بوده مساله دیگری که وجود داشت سیاست امام هشتم(ع) بود. ایشان که نمی‌خواستند مدینه را ترک کنند و به مرو بیایند و با فشار خلیفه وقت و به علت حفظ مصالح دنیای اسلام به این اقدام تن دادند؛ می‌دانید که در زمان هارون الرشید چه سختی هایی بر خاندان رسالت تحمیل شد. الان زمانی است که امام حقانیت تشیع و تشریح اسلام در میان ادیان دیگر را انجام داد و الان ملجا شریف امام هشتم مورد علاقه همه ادیان است که امام هشتم با همه ادیان بزرگ آن زمان به مباحثه نشست وحقانیت دین مبین اسلام را تبیین کرد.

وی افزود: می‌خواهم جوانان ما تاریخ سیاسی امام هشتم را بخوانند. اینکه می‌گوییم انقلابی هستیم یعنی تابع امام هشتم هستیم و مصالح دنیای اسلام را رعایت می‌کنیم. انقلابی بودن یعنی گاهی با حاکم شرع حرف زدن یا با حاکم وقت همسایه شدن. اینها نکات بسیار مهمی در تاریخ زندگی امام هشتم است. انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. در بحث انتخابات هم بحث همین است. نباید اهداف انقلاب را برای انتخابات فدا کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: مساله بسیار مهمی که این روزها داشتیم انتخابات بود که برای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار شد. اصل انتخابات بسیار مهم است. انتخابات از ارکان نظام است. اگر گفتیم جمهوری اسلامی، جمهوریت بدون انتخابات محقق نخواهد شد. جمهوریت یک پایه بسیار مهم در کنار اسلامیت است که اگر این پایه‌ها متزلزل شود جمهوری اسلامی و تلاش‌ها و زندان‌ها برای این بود که اسلامیت محفوظ بماند و جمهوریت محفوظ بماند. حالا نسبت به اسلام چطور رفتار می‌کنیم همه تلاش کنیم به آن لطمه نزنیم. اسلام جایگاه عظیم و بلندی دارد و به ما احتیاجی ندارد حداقل به آن لطمه نزنیم. در اسلام همه چیز سر جای خودش است. مخصوصا اخلاق اسلام که اگر اخلاق از بین رفت، دروغ گفتن آدم را منفور کرد، فایده‌ای ندارد. باید جامعه ای داشته باشیم که اگر یکی دروغ گفت در جامعه از بین برود.

روحانی با بیان اینکه مساله جمهوریت آسان‌تر از اسلامیت است و می‌توان مردم را در این زمینه سهیم کرد، گفت: در جمهوریت اگر ۵۰ درصد را سهیم کنید، حداقلی است. اگر ۷۰ رصد را سهیم کنید، قابل قبول است، اگر به ۹۰ درصد رسیدیم به نقطه به اوج رسیدیم. در جمهوریت و اسلامیت باید فضا را باز کنیم مردم را در آغوش بگیریم.

وی تاکید کرد: طرد مردم هنر نیست اینکه بگوییم یک جناح نباشد و ۳۰ درصد مردم را کنار بزنیم، هنر نیست و به انسجام و امنیت کشور خدمت نکردیم. اینکه مردم ناراحت شوند خاصیتی به حال ما ندارد. اصل انتخابات بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: یکی از کارهای دولت دوازدهم برگزاری انتخابات امن با توجه به پروتکل‌های بهداشتی بود که کار مهمی انجام گرفتو اینکه تا پاسی از شب مردم پای صندوق باشند آن هم در شرایط کرونایی رای‌گیری در زمان کوتاهی انجام شود و صندوق‌ها سالم به مقصد برسد و اول وقت فردا بگویند منتخب کیست کار با عظمتی است. اینکه در صندوق کسی نیم ساعتی معطل شود طبیعی است به خاطر دستمال قیصریه را به آتش نمی‌کشند عقل کجا رفته است. همه وزرا پای کار بودند شبانه روز وزارت ارتباطات و آب و برق و امنیت اگر نبود چه می‌شد؟

روحانی عنوان کرد: یک انتخابات بزرگ در امنیت کامل این کشور برگزار شد که باید افتخار کنیم در مجلس اول افرادی بودند می‌خواستند امضا جمع کنند که به امام بگویند در زمان جنگ نمی‌توان انتخابات برگزار کرد و باید عقب بیفتد امام نپذیرفت و گفت باید انتخابات در روز مشخص برگزار شود. این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در زمان جنگ همه پای صندوق آمدند. این تو دهنی است به کسانی که می‌گویند در اینجا مردم هیچ کاره هستند. این حرف غلطی است اینکه غصه می‌خوریم چرا مشارکت ۴۸ درصد شد یعنی برای ما مردم مهم هستند اگر مهم نبودند میزان فرقی نمی‌کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه رهبری مردم را دعوت می‌کنند و مردم و مسئولان همه می‌آیند به معنای این است که رای مهم است اگر در دوره‌ای حضور مردم مقداری کم رنگ بوده باید حلش کنیم. این میزان مشارکت فقط باید یکبار در تاریخ باشد. باید دفعات بعد جبران کنیم. برای من روشن است مشکل چه بوده باید مشکل را حل کنیم. محققان بنشینند بررسی کنند اگر فلان مشکل نبود انتخابات این می‌شد.

وی گفت: من درآوردی مشکل ایجاد نکنیم نگوییم وضع مردم بد بود پای صندوق نیامدند اتفاقا در شهرهایی مشارکت کم است که وضع زندگی مردم بهتر است. در خارج از کشور چرا مردم کمتر آمدند؟ مردم کار بزرگی کردند در جنگ اقتصادی پای صندوق آمدند و به آمریکا نشان دادند نتوانستید ما را پشیمان کنید در کرونا برخی احتیاط می‌کنند و این طبیعی است اما شیوه و نحوه چیده شدن کاندیداها هم بوده که باید حل شود ولی نباید با نظام و صندوق قهر کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر مشکلی هست باید برای انتخابات بعدی حل کنیم راه حل روشنی هم دارد همه می‌توانیم آن را حل کنیم انتخابات به پایان رسید و وزارت کشور نظر خود را اعلام کرد و آقای رئیسی آرا لازم را کسب کرد.

روحانی گفت: همه باید به دولت جدید کمک و یاری کنیم. هیچ فرقی هم نیست این دولت، دولت دوازدهم است و دولت بعدی، سیزدهم؛ همه ما یک نظام و یک ملت هستیم. من به محض اینکه صبح شنبه آقای وزیر کشور گفت ۹۰ درصد آرا شمرده شده و به من گفت ایشان رئیس‌جمهور است، همان زمان به ایشان زنگ زدم و تبریک گفتم و قرار گذاشتیم ساعت ۱۱ خدمت ایشان بروم و به دیدن کاندیدایی رفتم که رئیس‌جمهور منتخب است و حضوری تبریک گفتم.

وی تصریح کر: البته در آن جلسه بحث‌های خوبی در خصوص مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی داشتیم که امروز هم جلسه دوم را با رئیس‌جمهوری منتخب داریم که باید همه واقعیت‌های کشور را بدون کم و کاست برای ایشان توضیح دهیم. ما در یک شرایط سخت کشور را اداره کردیم و من فکر می‌کنم شرایط دولت سیزدهم راحت‌تر خواهد بود. ما در یک دورانی که جنگ اقتصادی به ما تحمیل شد کشور را اداره کردیم که در تاریخ ایران بی‌سابقه بود که کشوری را که از همه نظر محاصره کنند و همه ارتباطات را ببندند حتی برای وارد کردن دارو مواد غذایی چه مشکلات که داشتیم و با چه سختی توانستیم دارو وارد کنیم. مردم می‌دانند وزارت نفت ما چه کرد تا نفت بفروشد و در طول سه سال ارز لازم را تامین کرد تا به آمریکا بگوییم شما شکست خوردید.

روحانی با بیان اینکه اگر دولت دست روی دست می‌گذاشت، کار عظیم و بزرگی که وزارت نفت انجام داد را انجام نمی‌داد. صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی، گاز و در کنارش صادرات برق، پتروشیمی وفولاد که انجام شد، انجام نمی‌شد، اگر اینها نبود چگونه می توانستیم کشور را اداره کنیم؟ می گویند نگاه دولت به آسمان بود، نگاه ما به رحمت خداوند بوده و هست و البته به زمین هم نگاه کرده و تلاش و کوشش می‌کنیم. شما می‌گویید از خدا نخواهیم؛‌ نه، از خدا می‌خواهیم.

وی افزود: می‌گویند نگاهشان به برجام بود؛ برجام چه نیشی به اینها زده است که نمی‌توانند آن را تحمل کنند؟ در ایامی که ترامپ خائن، از برجام خارج شد ما دست روی دست گذاشتیم؟ یا آنچه را که لازم بود صادر و وارد کردیم. کشور را بدون نفت اداره کردیم. اما یک نفر نیامد این را بگوید که دولت خسته نباشید، شما کشور را برای بار اول در طول صد چند سالی که از کشف نفت می‌گذرد بدون نفت اداره کردید؛ یکی نگفت برای فروش پتروشیمی، فولاد و فرآورده نفت دستتان درد نکند.

رئیس جمهور تاکید کرد: کشور اداره شده، حقوق‌ها در روز آن پرداخت شده است و نگذاشتیم حقوق‌ها یک روز به تاخیر بیفتد. تمام اوراقمان سر ساعت پرداخت شده است، تمام کمک‌های معیشتی سر موقع و به روز پرداخت شده است، همه این کارها در دولت یازدهم و دوازدهم بی‌نظیر بوده و در این دولت اتفاق افتاده است. شما دولت های قبلی را نگاه کنید، چرا بی انصافی می‌کنید و واقعیت را نمی‌گویید که دولت کار بزرگی انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه دولت این کشور را در این سه سال و نیم جنگ حفظ کرده و جنگ را با موفقیت به پایان رسانده است، تصریح کرد: به ملت ایران اعلام می‌کنم، دولت جنگ را به پایان رساند و در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشانده است، حرف زده و مسائل مهم را حل و فصل کرده است و اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم، ه همین امروز دوم تیر می‌توانیم تحریم‌ها را برداریم. همین الان اختیارات بدهند با آقای دکتر عراقچی که به وین سفر کند و در چند روز توافق را نهایی کند و آن را اعلام کنند. ما کار خودمان را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور را به خوبی در این چند سال اداره کرده‌ایم، گفت: در این چند سال مواد لازم وارد کشور شد، کارخانه‌ای به خاطر وارد نشدن مواد اولیه از خارج تعطیل نشد، هیچ بیماری به خاطر نبوده تخت بیرون بیمارستان نماند؛ این هنر و فداکاری ملت ایران است، ما این راه را ادامه ‌می‌دهیم.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه در این میان مشکلات اساسی بانک‌ها را نیز حل کردیم، گف: همه موسسات غیر مجاز را جمع کردیم که کار عظیمی بود و پول عظیمی هم بابت آن پرداخت کردیم؛ ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانک‌ها مصرف کردیم، سی و چند هزار میلیارد بابت موسسات اعتباری و حدود ۷۰ هزار میلیارد برای ساماندهی بانک‌های نیروهای مسلح هزینه کردیم که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شد ، آن را ضربدر هفت کنید، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان صرف این کار شد.

وی افزود: دولت در میان مشکلات، عمل جراحی بانک‌ها را انجام داد و شفافیت ایجاد کرد. این دولت بود که جلوی فساد را گرفت؛ با دادگاه نمی‌شود جلوی فساد را گرفت بلکه با شفافیت می‌شود. سامانه تجارت ما نشان می‌دهد چه کسی از بانک مرکزی پول گرفته از کدام کشور خرید کرده، کالا در کدام بندر است، کی به گمرک می‌رسد و کی به انبار شهر و بازار می‌رسد، این شفافیت را چه کسی درست کرد؟ کار عظیم و بزرگی را این دولت برای مقابله با فساد انجام داد. جز شفافیت هیچ راهی برای مبارزه با فساد وجود ندارد؛ اطلاعات باید در اختیار مردم قرار گیرد دولتی که اطلاعات را در اختیار مردم گذاشت و قانون را اجرا کرد این دولت بود. دولتی که پهنای باند را درست کرد که مردم به راحتی بتوانند بدانند چه خبر است، این دولت بود. وزیر بهداشت و درمان اعلام می‌کند در یک سال اخیر تا پایان ماه مرداد ۱۴ هزار تخت افتتاح می‌شود، می‌دانید یعنی چه؟ تمام تاریخ ایران از ابتدا و قبل از آغاز دولت ما مگر چند تخت داشته است؟ در این دوران تخت چند بوده و در این دوره چند تخت ایجاد شده است؟ تخت‌‌های قدیمی را نیز بازسازی کردیم.

روحانی تصریح کرد: حقوق ملت را این دولت تأمین کرده است، اینکه اکنون در غرب میزان استخراج نفت ما ۵ برابر شده و در پارس جنوبی استخراج ما بیش از دو برابر شده و همچنین از حقوق ملت دفاع کرده است، این دولت بود. می‌گویند به برجام نگاه داشتید؛ پارس جنوبی را چه کسی تکمیل کرده و استخراج از غرب کارون را چه کسی به ۶۰ درصد رسانده است؟ دولت به شرق کشور آب برد.

وی با بیان اینکه دولت را برابر با حسن روحانی می‌دانند، تاکید کرد: روحانی یک خدمتگزار کوچک است، ما باید با آرامش و امنیت همدلی قدرت را به دولت سیزدهم منتقل کنیم؛ من خوشحال شدم که دیدم رئیس جمهور منتخب گفته‌اند «در دولت آینده دنبال شایسته سالاری هستم»؛ مرداد هم خواهیم دید که همه دولت از جناح خاصی نیستند. این خیلی عالی و بسیار خوب است و ما کاملاً استقبال می‌کنیم. وقتی رئیس‌جمهور شدم دو یا سه نفر از وزرای دولت از اعضای ستاد رقیب بودند.

رئیس شورای عالی امنیت کشور با تاکید بر اینکه در تمام این چهل و یک روز باید در حال خدمت به مردم باشیم و تا لحظه آخر و تحویل این قدرت به منتخب مردم برای دولت سیزدهم هیچ کار دیگری وجود ندارد، یادآور شد: ۷۰ هزار میلیارد تومان میزان هزینه افتتاح روز دوشنبه بود. فردا نیز گاز رسانی به ۲۸۰۹ روستا و ۲۱ شهر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور و امکان پتاسیون پیدا کردن این ویروس افزود: واکسن‌های داخلی ما تولید شده و به بازار می‌آید، شرکت‌های دانش‌بنیان، تخصصی و سرمایه‌گذاران و همه شرکت‌های دیگر کشور را به این نقطه رساندند که امروز واکسن داخلی ما به بازار می‌آید؛ هفته دیگر یک واکسن به بازار می‌آید و هفته بعد واکسن دیگری وارد می‌شود. دولت در شرایط بسیار مناسب دولت را تحویل منتخب، و وزرای بعدی می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه اول امسال صادرات غیر نفتی ما شرایط بسیار خوبی نسبت به پارسال که سال کرونایی بود داشته است، افزایش صادرات در سه ماهه اول امسال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است و تراز تجاری ما نیز در این سه ماهه مثبت است و ۴۷۶ میلیون دلار بوده است. من تشکر می کنم از همه آنهایی که امروز در صادرات و در تولید تلاش می‌کنند. با همه توان ما در لحظه آخر برای خدمت به این مردم تلاش خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
19
30
روحانی امروز از شوک ضربه مردم در انتخابات کمی به هوش امده وشروع کرد
sedighi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
14
21
دستت درد نکند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
21
33
آره دستتون درد نکنه ملت را به خاک سیاه نشاندین و سرمایه ملت را تو بورس گرفتین تا کسری بودجه تون جبران کنین.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
12
41
آقای روحانی شما تنها کار نادرستت یکی این بود که به رای مردم پشت کردی و دوم اینکه با بورس دست کردی تو جیب مردم و کم و کسری دولت رو از اونجا تامین کردی و سوم اینکه مصالح خودتون رو به مصالح ملت ترجیح دادی و شفاف نشدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
42
23
آقاي روحاني، كدوم برجام؟ يك فايده برجام و شما بفرماييد؟ پز چي و داريد ميديد؟ توافقي كه طرف مقابل زد زيرش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
5
23
آب رفته به جوب برنمی گردد
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
37
23
زنده باد روحانی که به ناحق مورد حجمه دوست و دشمن قرار گرفته ولی خدامیداند که شما چه زحماتی در این جنگ نابرابر اقتصادی کشیدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
14
26
روحانی با عملکرد ضعیف اش ، عامل تضعیف جایگاه اصلاح طلبان در بین مردم شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
24
17
سلام. تشکر از رئیس جمهور بابت اداره کشور بدون نفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
27
14
خدا حفظت کنه مرد خدا در سکوت برای نجات کشور کوشیدی و عده ای در داخل خود را خسر الدنیا والاخره کردند که باید جوابگو باشند سربلند باتقوای کم سخن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
9
32
جنابعالی، از میزان رای مردم استفاده نکردید و یک آدم محافظه کار و ترسو هستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
7
8
ای کاش رییس جمهور هر روز راجع به برجام صحبت نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
اگر از اهمیت توافق برجام مطلع بودید صحبت کردن در مورد آن آزارتان نمیداد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
3
11
احیای برجام و لغو تحریمها به آنهایی که ادامه تحریم ها برایشان سود است نیش میزند .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
10
7
آقای روحانی مردم فهیم ایران قدر زحمات و خدمات شما را به خوبی میدانند . به جرات میتوان گفت هیچ کدام از دولت های گذشته نتوانستند اقدامات و پروژه های غظیمی که در دوران 8 ساله شما صورت گرفت را به انجام برسانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
4
6
جناب روحانی خودکرده را تدبیر نیست باعملکرد ضعیفت هم خودوهم اصلاح طلبان را به قعروبازمانده ازآرا باطله بردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
1
5
تو رو فرستادن که اصلاحات را نابود کنی الحق که کارت رو به بهترین شکلی که میشد انجام دادی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
1
2
با 18 میلیون رای , رئیسی موفق شد 30 درصد رای واجدین شرایط راکسب کند . مجموع کل آراء 4 کاندید ریاست جمهوری هم کمتر از 25 میلیون بود . یعنی 41 در صد واجدین شرایط به 4 کاندیدا رای دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
4
1
برجام به کاسبان تحریم نیش زده به جنگ طلبان نیش زده به بدخواهان نیش زده . چطور انتظار دارید این عده ساکت بنشینند .
ورمرزیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
3
نیش برجام به تولید کنندگان، صاحبان مشاغل و مردم نیش زد البته نیش زهر آگین.
ga
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
2
0
اینها که با برجام مخالفت میکنند همه چی را میدانند ولی چرا مخالفند
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
0
تولیدکنندگانی که نیش خوردند یا زدند؟ منتظر بودید دلار بره بالا اجناستون را صدبرابر کنید . هرروز هم اگر دلار پایین بیاید و برجام امضا شود تولیدکنندگان ذره ای کمک نمی‌کنند . ایکاش مطلبی در باره لطف نکرده تولید کنندگان زرنگ و دغل باز و به کمین نشسته داشتید تا مردم مقالات و درد دلهاشون را بنویسند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین