کد خبر: ۷۱۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
مراسم افتتاح طرح های گاز و پتروشیمی وزارت نفت

روحانی: اگر بوروکراسی نبود تحریم‌ها تمام شده بود

رئیس جمهور گفت: اگر برخی مسائل تشریفات و بوروکراسی‌ها نبود، تحریم‌ها هم تمام شده بود. به هر حال کار را دولت انجام داده و فعلا به بوروکراسی افتاده است، امیدوارم خداوند ما را از شر بوروکراسی رها کند.
روحانی: اگر بوروکراسی نبود تحریم‌ها تمام شده بود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت با اشاره به اتصال بیش از ۲۸۰۰ روستا در مراسم امروز به شبکه گازرسانی کشور اظهار کرد: ۹۵ درصد مردم کشور از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می‌کنند که این آمار در سطح جهان بی‌نظیر است و این رقم افتخاری برای دولت یازدهم و دوازدهم بوده و پاسخ قاطع به کسانی است که نسبت به این دولت با انصافی حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم در گازرسانی به روستاها ۲.۵ برابر دولت‌های گذشته و حتی رژیم گذشته فعالیت داشته و اکنون به ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده است. تا همین ۲۰ سال پیش بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نداشتند و از کپسول استفاده می‌کردند. یک تحول عظیمی در کشور انجام شده است. در آغاز این دولت ۵۴ درصد روستاها به گاز دسترسی داشتند که این رقم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است. گازرسانی به شهرها هم به ۹۹ درصد رسیده و تقریبا انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان این‌که حقوق ملت ایران در زمینه‌ نفت و گاز بیش از هر زمان دیگری تامین شده است خاطرنشان کرد: کشور میدان‌های مشترکی با برخی همسایگان دارد که هم ما و هم کشور همسایه می‌تواند از آن استفاده کند. البته حجم این میدان‌های مشترک محدود است و وقتی همسایه استفاده می‌کند و ما استفاده نمی‌کنیم، در واقع حقوق ملت از بین می‌رود. در پارس جنوبی بخش اعظم گاز را همسایه خوب ما قطر استفاده می‌کرد. اما اکنون ما کمی بیشتر از آنها از گاز پارس جنوبی استفاده می‌کنیم. بهره‌برداری از این میدان نسبت به سال ۱۳۹۲، ۲.۵ برابر شده است. همچنین بهره‌برداری ما از میدان مشترک با عراق در غرب کارون نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از پنج برابر شده است.

روحانی با بیان این‌که نسبت به محیط زیست کارهای بسیاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما ناچار بودیم به خاطر تحریم‌ها از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم که این خطرناک بود، اما اکنون ۷۶ درصد ما بنزین یورو ۴ بوده که با استانداردهای جهانی منطبق است. در گازوئیل هم همین شرایط را داریم، بخش بزرگی از فلرها جمع‌آوری شده و دیگر نمی‌سوزد. گازرسانی به روستاها هم در واقع حفاظت از محیط زیست است زیرا مردم روستاها پیش از این ناچار به جمع‌آوری هیزم یا چوب درختان بودند چاره‌ای هم نداشتند، اما اکنون گاز به آنها رسیده است و وقتی بوته‌های بیابان کنده نمی‌شود گرد و خاک کمتر خواهد بود و وقتی جنگل‌ها محفوظ می‌ماند، هوا هم سالم می‌ماند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما بنزین و گازوئیل را وارد می‌کردیم حتی در فصل زمستان هم گاز وارد می‌کردیم، اما امروز در زمینه‌ بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا بوده و صادرات هم داریم، اما دچار حیرتم از کسانی که می‌نویسند این دولت چه کرده است. در همین زمینه نفت و گاز ما از حقوق ملت مراقبت کرده، محیط زیست را حفظ کرده و به خودکفایی رسیده و صادرات انجام می‌دهیم. در این دولت آب، برق و گاز کم‌مصرف‌ها بر روستاییان مجانی شد، البته برای خیلی‌ها سخت است که این را بگویم که این دولت این کار را انجام داد؛ با این حال این کار افتخاری برای نظام است. مجانی شدن آب و برق از قول‌های امام خمینی (ره) به مردم بود که دولت دوازدهم آن را انجام داد. امام خمینی (ره) در بهشت زهرا گفت که آب و برق را مجانی می‌کنیم ما گاز را هم مجانی کردیم و این از افتخارات نظام است و با این کار دهان کسانی که با توهین نسبت به امام خمینی (ره) صحبت می‌کردند، بسته شده است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که دولت یازدهم و دوازدهم کارهای عظیمی در زمینه‌ روستاها انجام داده است، خاطر نشان کرد: ما ارتباطات و شبکه مجازی را به ۹۸ درصد روستاها رساندیم. شبکه بهداشت، راه و آموزش توسعه زیادی پیدا کرد. مدارس کپری در این دولت برای همیشه از بین رفت البته هرچه که ما به روستا خدمت کنیم کم است زیرا روستاییان افراد زحمت‌کشی هستند و امنیت غذایی ما را تامین می‌کنند. باید هم اشاره شود که فاصله شهر و روستا کم شده و امتیازات شهرها هم به روستاها رسیده و این موجب کم شدن مهاجرت می‌شود؛ در مجموع شرایط مناسبی در روستاها داریم و گاز، آب بهداشتی و برق به روستاها رسیده است.

وی گفت: در هر روز ۹ تا ۱۰ روستا گازرسانی می‌شود و ۲۰ روستا به ارتباطات وصل می‌شود. در هر هفته به ۳۵ روستا آب آشامیدنی سالم می‌رسد. در سال ۱۳۹۲ کمتر از یک میلیون نفر از روستاییان از آب بهداشتی استفاده می‌کردند که این رقم اکنون ۱۰ برابر شده و ۱۰ میلیون نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

روحانی تاکید کرد: این اقدامات پاسخ دندان شکنی به آمریکا و تحریم‌کنندگان است. ملت ما آمریکا را وادار کرد که پای میز مذاکره بیاید. اگر برخی مسائل تشریفات و بوروکراسی‌ها نبود، تحریم‌ها هم تمام شده بود. ما از این بوروکراسی‌ها داد می‌زنیم از جمله بوروکراسی پارلمانی و باید معطل شده و لایحه بدهیم تا به فلان کمیسیون برود، البته من خودم ۲۰ سال در مجلس بودم خیلی زبانم به انتقاد نمی‌چرخد. باید بوروکراسی را کنار بگذاریم نه تنها در دولت بلکه در پارلمان و قوه قضاییه. اگر بوروکراسی نبود تحریم‌ها هم تمام شده بود. به هر حال کار را دولت انجام داده و فعلا به بوروکراسی افتاده است، امیدوارم خداوند ما را از شر بوروکراسی رها کند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
5
12
این اگر ها و شایدها تمامی ندارد و تا 11 مرداد 1400 ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
انصاف داشته باشیم
و روحانی دقیقا در این مورد درست می گوید
بیش از ۵ سال است که در اداره امور جاری کشور ، جلوی پای دولت سنگ اندازی های بی شماری کردند و میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
10
متاسفانه بروکراسی هست . همان طور که قاچاق کالا , اعتیاد و اختلاس هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
7
اگر امریکا هم نبود الان تحریمی نبود اگر همه در ایران متحد و همدل بودند الان تحریمی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
6
محیط زیست!!!!!؟؟من خودم دکترای این رشته ام توی فقط سه سال اخیر روند تخریب به حدی زیاد بوده که اصلا قابل تصور نیست. اکثر فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی و محیط زیست بیکار هستن. تو رو خدا حرف از محیط زیست نزنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
3
ایشان خسته نمی شوند از این همه اگر اگر اگر
باشه بابا فهمیدیم تو همه کارهاتو خوب انجام دادی!!! فقط دیگران نذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
5
اگر شماها نبودید تحریم هم نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
0
از کی تا حالا به کاسبان تحریم میگن بوروکراسی؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین