کد خبر: ۷۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

دفاع جانسون از ورود ناو انگلیسی به آب‌های کریمه

نخست‌وزیر انگلیس گفت از آنجا که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد معتقد است ناوشکن انگلیسی وارد حریم آبی روسیه نشده بود.
دفاع جانسون از ورود ناو انگلیسی به آب‌های کریمه
آفتاب‌‌نیوز :

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پارلمان گفت: «فکر می‌کنم استفاده از آب‌های بین‌المللی اقدامی کاملاً درست بود. نکته مهم این است که ما الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه گفت: «این‌ها آب‌های اوکراین بوده و استفاده از آن برای عبور از نقطه آ به نقطه ب کاملاً درست است».

او همچنین ضمن تکذیب قرار داشتن روابط روسیه و انگلیس در پایین‌ترین سطح گفت: «در طول عمر خودم دوره‌هایی را به یاد دارم که اوضاع از این نیز بدتر بود. تمام آنچه ما انجام می‌دهیم برپا داشتن حاکمیت قانون است».

رسانه‌های بین‌المللی بعداز ظهر چهارشنبه گزارش دادند یک ناو روسیه‌ای برای بیرون راندن ناو جنگی «اچ ام اس دیفندر» انگلیس از آب‌های شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده است که کاردار نظامی انگلیس در مسکو را برای اعتراض به مانور ناوشکن انگلیسی احضار کرد.

علاوه بر این، امروز (پنجشنبه) در پی ورود جنجالی این ناو جنگی به آب‌های سواحل «کریمه»، وزارت خارجه روسیه، «دیبورا برونرت» سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

بعد از جنگ سرد این نخستین بار است که روسیه برای جلوگیری از پیشروی یک کشتی جنگی ناتو گلوله جنگی شلیک می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این‌باره اعلام کرد: «ما دیروز اعلام کردیم که نماینده بریتانیا احضار خواهد شد. وی امروز، در وزارت خارجه حضور خواهد داشت. پیام تندی به وی ابلاغ خواهد شد...چنین اقدامات گستاخانه‌ای باید با پاسخ متناسبی دریافت کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین