کد خبر: ۷۱۵۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

مردی که به مدت ۱۰ ماه به کووید-۱۹ مبتلا بود!

دیو اسمیت، مردی که به مدت ۱۰ ماه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بود با درمانی مشابه درمان دونالد ترامپ بهبود یافت.
مردی که به مدت ۱۰ ماه به کووید-۱۹ مبتلا بود!
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از گاردین، دیو اسمیت(Dave Smith) یکی از کسانی بود که مانند هزاران فرد دیگر در آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ در بریتانیا در سال ۲۰۲۰ به این ویروس مبتلا شد. ویروس زنده در بدن اکثر مردم از جمله کسانی که کووید طولانی مدت را تجربه می‌کنند پس از چند هفته از بین می‌رود اما اسمیت شرایط متفاوتی را تجربه کرد. عفونت در بدن او به مدت ۲۹۰ روز باقی‌ماند یعنی تقریبا ۱۰ ماه. این مدت بیشترین زمانی است که برای ابتلا به کووید-۱۹ تاکنون ثبت شده است.

در طول این مدت اسمیت ۷۲ ساله از بریستول ۴۲ تست مثبت پی‌سی‌آر(PCR) ثبت کرد و هفت بار در بیمارستان بستری شد. او می‌گوید: زمان‌هایی بود که حالم خیلی بد می‌شد و تا دم مرگ می‌رفتم. همسرم پنج بار شروع به ترتیب دادن مراسم خاکسپاری برای من کرد.

اسمیت که یک مربی آموزش رانندگی بازنشسته است در نهایت با "کوکتل آنتی‌بادی"(antibody cocktail) که برای دونالد ترامپ نیز استفاده شده بود درمان شد. این دارو میزان مرگ و میر را در بین افرادی که هیچ‌گونه آنتی‌بادی کووید-۱۹ در بدنشان نیست کاهش می‌دهد.

این کوکتل حاوی دو آنتی‌بادی به نام‌های کازیروییماب(casirivimab) و ایمدویماب(imdevimab) است که به بخش‌های مختلفی از پروتئین سنبله ویروس متصل می‌شوند و به آن اجازه‌ی اتصال به سلول را نمی‌دهند.

این دارو در حال حاضر در انگلستان موجود نیست زیرا از نظر بالینی تایید نشده است و اسمیت طی یک برنامه به نام "استفاده دلسوزانه" به این درمان دست پیدا کرد. درمان زمانی انجام می‌شود که هیچ‌درمانی کارساز نباشد و در آن می‌توان از داروهای غیر مجاز استفاده کرد.

پزشک او اکنون به دنبال گرفتن تاییدیه برای مصرف این درمان برای سایر بیمارهایی مشابه اسمیت است.

اد مورن(Ed Moran) یک مشاور در زمینه بیماری‌های عفونی در سرویس سلامت همگانی در شمال بریستول می‌گوید: تعداد زیادی از این نوع بیماران وجود ندارد اما می‌دانیم که این بیماران جهش‌هایی مشابه جهش‌های جدید پیدا می‌کنند. اگرچه این موضوع در حد تئوری است اما وجود دارد بنابراین زمانی که صحبت از درمان‌های در دسترس می‌شود نباید از این بیماران چشم‌پوشی کرد.

مانند اسمیت، اکثر افرادی که عفونت‌های مزمن دارند سطح آنتی‌بادی پایینی دارند که علت آن می‌تواند انجام درمانی مربوط به سرطان خون یا بیماری‌های ارثی باشد که باعث نقص در سلول‌های ایجاد کننده‌ی آنتی‌بادی می‌شود.

اسمیت در سال ۲۰۱۹ تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته بود و درست زمانی که از سرطان پاک شد همه‌گیری کووید-۱۹ آغاز شد.

او می‌گوید: من به طور کامل نیروی خود را از دست داده بودم و حس بویایی و چشایی نداشتم اما تا زمانی که در ماه آوریل به علت عفونت به بیمارستان رفتم تست نداده بودم.

او پس از دریافت آنتی‌بیوتیک به خانه فرستاده شد اما زمانی که دوباره حالش وخیم شد به بیمارستان بازگشت و بستری شد. و آزمایش کوویدش مثبت اعلام شد.

بیماری او دائما بهتر و بدتر می‌شد و به دلیل کاهش اشتها وزن زیادی از دست داد.

پس از دریافت درمان آنتی‌بادی او کم کم بهبود یافت و توانست بعد از مدت‌ها به تنهایی کارهایش را انجام دهد. ۴۵ روز پس از دریافت دارو تست پی‌سی‌آر اسمیت منفی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین