کد خبر: ۷۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

تحلیل رهبر انقلاب از آراء باطله انتخابات/ با در نظرگرفتن کرونا، نزدیک به ۶۰ درصد شرکت کرده‌اند

خب با یک چنین وضعی مردم این‌جور می‌آیند شرکت میکنند، با وجود کرونا که حالا محاسباتی که کردند آدمهای کارشناس می گویند لااقل ده درصد از عدم شرکتها مربوط به کرونا است که اگر چنانچه آن را محاسبه کنیم نزدیک به شصت درصد شرکت است که چیز خوبی است.
تحلیل رهبر انقلاب از آراء باطله انتخابات/ با در نظرگرفتن کرونا، نزدیک به ۶۰ درصد شرکت کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفتند: این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود. به معنای واقعی کلمه حماسه‌ این مردم بود، حماسه آفریدند. تلاش‌هایی انجام می‌گیرد، نامه می‌نویسند، در فضای مجازی حرف می‌زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند اما فایده‌ای ندارد. این تلاش بیهوده است. تحلیل‌گرانی که چشمشان به این انتخابات بود، آنها می‌فهمند چه اتفاقی افتاد.

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: در کجای دنیا معمول است و دیده می‌شود که همه‌ دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف، فعال و مؤثر به کار بیفتند برای اینکه به مردم نهیب بزنند که در انتخابات شرکت نکنید. رادیوهای آمریکا، رادیوهای انگلیس، رادیوهای بعضی از کشورهای مرتجع و روسیاه به کار بیفتند، عناصری از خودشان، عناصر خائنی هم از ایرانی‌هایی که زیر پرچم آمریکا و انگلیس زندگی می‌کنند و از آنها ارتزاق می‌کنند، اینها شروع کنند از مدت‌ها پیش در رادیو، در تلویزیون، در ماهواره، در فضای مجازی به خصوص، نه یکی دو تا، صدها بلکه هزاران شبکه و کار و مسیر برای اینکه مردم را از انتخابات دور کنند.

*دستگاه تبلیغاتی دشمن برای کاهش مشارکت به مشکل معیشتی مردم امید بسته بود؛ بعضی از حوادثی که بعداً اتفاق افتاد مثلاً بحث احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیتها، اینها را هم بهانه میکنند.

*حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکند، بر طبق قانون عمل میکند. اینها مردمان متشرع و پرهیزگاری هستند و مقید به وظیفه‌ی دینی هستند، طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکنند. حالا ممکن است بنده مثلاً با یک مورد، دو مورد یا کمتر یا بیشترش موافق هم نباشم اما اعتقادم بر این است که آنها [طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکنند].

*یکی از بهانه‌ها این [بحث احراز صلاحیت‌ها] بود، یکی از بهانه‌ها مسائل معیشتی بود و شروع کردند یقه‌درانی کردن برای اینکه مردم را از پای صندوقها منصرف کنند و امیدشان هم این بود که مشارکت مردم حدود بیست درصد مثلاً یا بیست و پنج درصد در انتخابات باشد.

*خب با یک چنین وضعی مردم این‌جور می‌آیند شرکت میکنند، با وجود کرونا که حالا محاسباتی که کردند آدمهای کارشناس می گویند لااقل ده درصد از عدم شرکتها مربوط به کرونا است که اگر چنانچه آن را محاسبه کنیم نزدیک به شصت درصد شرکت است که چیز خوبی است.

*بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه میکنند. آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است.

*آن کسی که می‌آید در شعبه‌ی رأی‌گیری میخواهد رأی بدهد، با صندوق قهر نکرده، میخواهد رأی بدهد، نگاه میکند میبیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ی نامزدها نیست، خب این چه کار کند؟ میتواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در فهرست این نامزدها نیست من رأی نمیدهم، میتواند برود، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این میشود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیداست که به صندوق رأی علاقمند است، پیداست که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است. بعضی ها روی این چیزهای بی‌خودی همین‌طور مدام تحرک و حرف و گفت و تحلیلهای غلط و اینها میکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین