کد خبر: ۷۱۵۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

محاکمه یوسی کوهن درباره افشای اطلاعات نفوذ اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران

برخی مسئولان رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه رئیس پیشین موساد به دلیل افشای اطلاعات در خصوص ایران شدند.
محاکمه یوسی کوهن درباره افشای اطلاعات نفوذ اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسپوتنیک، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که برخی مسئولان اسرائیلی خواستار محاکمه یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد به دلیل درز اطلاعات در خصوص ایران شدند.

روزنامه عبری معاریو در گزارشی نوشت که یوسی لانغوتسکی، یکی از مسئولان بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) و همکار وی جونی آرنون از آفیخای ماندلبلیت ، مشاور قضایی دولت این رژیم در خواست کردند که یک تحقیقات رسمی در این رابطه با یوسی کوهن انجام دهند.

این روزنامه اعلام کرد که کوهن اطلاعات مهم و محرمانه در رابطه با ایران منتشر کرده است و باید بازجویی شود و این اطلاعات مبنی بر نقش رژیم صهیونیستی در انجام عملیات محرمانه و سری در داخل ایران است.

بر اساس این گزارش، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی دهم همین ماه میلادی گفت وگویی طولانی با یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد انجام داد و وی مدعی شد که در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ طی یک عملیات سری آرشیو هسته ای ایران به سرقت رفت.

وی تاکید کرد: در این عملیات محرمانه اسرائیل، تقریبا ۲۰ مزدور مشارکت داشتند و نمی توان گفت که همه آن ها اسرائیلی هستند و به محض نفوذ در ساختمان آرشیو هسته ای در تهران و حتی قبل از اینکه این مزدوران از مقر عملیات در ایران خارج شوند، اطلاعات هسته ای به تل آویو رسید.

کوهن ادعا کرده است که عملیات سرقت آرشیو هسته ای ایران دو سال قبل از تاریخ سرقت برنامه ریزی شده بود و ماموران موساد در یکی از کشورها مقری ساخته بودند تا چگونگی سرقت و نفوذ در این ساختمان که در اطراف تهران است را آموزش ببینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین