کد خبر: ۷۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

کارگران عسلویه پس از ۱۸ سال صاحب تشکل می‌شوند

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تشکیل تشکلات کارگری منطقه ویژه از روز شنبه کلید خواهد خورد و کارگران نیز از این تاریخ به بعد انجمن صنفی و شورای اسلامی کار خواهند داشت.
کارگران عسلویه پس از ۱۸ سال صاحب تشکل می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

مصدق کشاورزی با اشاره به مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن اداره کل استان بوشهر برای صیانت از حقوق کارگران، عنوان کرد: با منطقه ویژه انرژی- اقتصادی پارس جنوبی یک سری اختلاف نظرهایی در خصوص ورود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به حوزه این مناطق در سال‌های قبل داشتیم که در ۱۸ سال اخیر این اداره کل نتوانست آن مناطق را مورد بازرسی قرار دهد.

وی افزود: در پنج ماه قبل یک روند بسیار طولانی انجام شد و با هماهنگی و استقبال خوبی که میان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی صورت پذیرفت به زودی قانون کار به طور دقیق در این مناطق اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طبق قانون کار بازرس کار که حکم خود را از وزیر دریافت می کند می تواند در هر ساعت از شبانه روز بدون هماهنگی قبلی به واحدهای کارگری مراجعه کرده و قراردادهای کارگری، حفاظت، ایمنی، بهداشت کار، ایاب و ذهاب، کمپ کارگری و تشکلات کارگری را مورد رصد قرار دهد.

کشاورزی ضمن اعلام حضور ۲۵ گروه بازرسی در این مناطق و بازرسی واحدهای پیمانکاری و پروژه ها، اضافه کرد: نتایج این اقدامات ملموس خواهد بود و گزارش اقدامات به اطلاع مردم استان خواهد رسید، قانون کار قانون بالادستی و همیشه زیر مجموعه موظف هستند از قوانین بالادستی تبعیت کنند.

وی بیان کرد: بازرسی‌های ما بدین معناست که دیگر کارگران دغدغه قرارداد سفید امضا و تبعیض پرداختی را نخواهند داشت و ورود ما باعث برخورد با چنین اتفاقاتی است، در واقع بازرسی هایمان کامل و جامع خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ۱۸ سال اخیر کارگران منطقه ویژه بدون تشکل قانونی بوده‌اند، تشکیل تشکلات کارگری از روز شنبه کلید خواهد خورد و کارگران نیز از این تاریخ به بعد انجمن صنفی و شورای اسلامی کار خواهند داشت و همه مطالباتشان را از راه قانونی دنبال خواهند کرد. همچنین ما هم این آمادگی را خواهیم داشت تا این افراد را به کمیته های خود دعوت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین