کد خبر: ۷۱۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند

آمریكایی‌ها به معنای واقعی كلمه در منطقه درمانده شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمله نظامی آمریكا به عراق و افغانستان را موجب نفرت ملت‌ها از آمریكا برشمردند و افزودند: امروز آنها خوب فهمیدند كه پیروزی نظامی به معنای پیروزی واقعی نیست و آمریكایی‌ها به معنای واقعی كلمه در منطقه درمانده شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عبدالله واد رییس‌جمهور سنگال، زبان آمریكا و ابرقدرت‌ها را زبان تهدید و ارعاب دانستند و خاطر نشان كردند: اگر كشورهای اسلامی متحد باشند، این زبان ارعاب اثربخش نخواهد بود.
 
ایشان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس آتی سران سازمان كنفرانس اسلامی در كشور سنگال خاطر نشان كردند: هر چه این اجلاس قوی‌تر و با محتواتر برگزار شود، دنیای اسلام بیشتر از آن بهره خواهد برد. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به محاصره غزه و كشتار ملت مظلوم فلسطین، یكی از وظایف مهم سازمان كنفرانس اسلامی را حمایت از فلسطین دانستند و اظهار امیدواری كردند: این سازمان بتواند به وظایف خود در قبال مردم مظلوم فلسطین جامه عمل بپوشاند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شكوفایی‌ها و پیشرفت‌های علمی كشورهای اسلامی به ویژه ایران اشاره و خاطر نشان كردند: جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به كمك آمریكا و قدرت‌های جهانی پیشرفت‌های زیادی كرده است و آمادگی دارد آن را در اختیار كشورهای اسلامی قرار دهد.
 
ایشان با اشاره به وجود فكر غلط در برخی كشورهای اسلامی كه تا آمریكا و قدرت‌ها موافق نباشند نمی‌توان كاری كرد تصریح كردند: این طرز فكر، دروغ و غلط است و اگر ملت‌ها بدون رضایت ابرقدرت‌ها اراده كنند می‌توانند كارهای بزرگی انجام دهند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه سازمان كنفرانس اسلامی و وجود منابع مادی و انسانی غنی در كشورهای اسلامی افزودند: این سازمان باید با گسترش همكاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان اعضای خود و بدون توجه به خواست آمریكا و قدرت‌های جهانی به سازمانی قوی و اثرگذار در صحنه جهانی تبدیل شود.
 
ایشان از توافق رؤسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال برای اجرایی شدن موافقت‌نامه‌های دو كشور ابراز خرسندی و بر گسترش روابط دو جانبه تأكید كردند. 

در این دیدار كه احمدی‌نژاد رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای عبدالله واد رییس‌جمهور سنگال با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سران كنفرانس اسلامی در داكار افزود: این نوع همكاری‌ها نشانه نزدیك بودن دو ملت ایران و سنگال است و ما همواره ایران را به عنوان الگوی خود می‌دانیم. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار خاطر نشان كرد: این سخنان را منشأ الهام خودم در انجام امور و اقدامات قرار می‌دهم. 

رییس‌جمهور سنگال بر گسترش روابط دو جانبه تأكید و تصریح كرد: دو كشور جمهوری اسلامی ایران و سنگال بهترین همكاری‌ها را در زمینه‌های مختلف به ویژه در ساخت كارخانه خودروسازی، احداث پالایشگاه و ایجاد خط انتقال برق دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین