کد خبر: ۷۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

آمریکا: غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران گامی رو به عقب است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی فلز اورانیوم، آن را گامی رو به عقب دانست.
آمریکا: غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران گامی رو به عقب است
آفتاب‌‌نیوز :

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به گزارش ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تصمیم ایران برای تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد واکنش داد و آن را گامی رو به عقب خواند.

بر این اساس، پرایس در بخشی از سخنان خود گفت: «تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی یک گام رو به عقب است.»

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «پنجره دیپلماسی برای مذاکره با ایران باز است. واشنگتن ضرب الاجلی برای پایان مذاکرات تعیین نمیکند.»

وی تاکید کرد: گرچه ما از دیپلماسی در برابر ایران حمایت می کنیم اما واشنگتن بسته تشویقی به ایران ارائه نخواهد کرد. از تهران می خواهیم به سرعت به میز مذاکره باز گردد.

پیش تر خبرگزاری رویترز اعلام کرد مقامات تهران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در جریان قصد خود برای تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد قرار دادند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در پیامی توییتری مدعی شد: «از چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود مطلع شدم که آژانس انرژی اتمی در نظر دارد گزارشی درباره تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد از سوی ایران به شورای حکام ارائه دهد.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران در نظر دارد اورانیوم ۲۰ درصد را در راکتور تحقیقاتی تهران مورد استفاده قرار دهد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: «آژانس بین المللی انرژی اتمی از غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیم از سوی ایران خبر می دهد. در عوض آمریکا هم سیاست فشار حداکثری را پیش گرفته که سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور است.

او در ادامه افزود: «تنها راه بیرون آمدن سریع از این دور باطل از سرگیری مذاکرات بدون تعلل و احیای کامل برجام است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین