کد خبر: ۷۱۶۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

التهاب قیمت مرغ در بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : چند روزی است قیمت مرغ دچار التهاب شده هم در تامین و هم در توزیع مرغ مشکلاتی داریم .
التهاب قیمت مرغ در بازار
آفتاب‌‌نیوز :

 محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه چند روزی است قیمت مرغ دچار التهاب شده، گفت : هم در تامین و هم در توزیع مرغ مشکلاتی داریم و باید از هم اکنون تمهیداتی اندیشیده شود تا آشفتگی اسفندماه تکرار نشود.

او گفت : متاسفانه برخی مرغداری‌ها از تحویل مرغ با قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها امتناع می‌کنند که همین امر باعث کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار شده است.

دارابی خواستار نظارت جدی بر مرغداری‌ها شد و افزود: باید نظارت‌ها بگونه‌ای باشد که واحد‌های مرغداری مکلف باشند مرغی که دوره رشد خود را طی کرده و به مرحله کشتار رسیده را حتما به کشتارگاه تحویل دهند.

او افزود: کشتارگاه‌ها هم باید موظف باشند میزان کشتارشان را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند، در غیراینصورت بعنوان عرضه خارج از شبکه با آن‌ها برخورد شود.

دارابی با بیان اینکه متاسفانه از چند روز گذشته در بخش خرده فروشی اختلاف قیمت ایجاد شده مرغ از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰تومان تا حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ادامه داد: اگر نظارت جدی بر حلقه‌های تولید و کشتار و پس از آن توزیع داشته باشیم، می‌توانیم از تشدید این آشفتگی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صمت استان افزود: در کنار این پیگیری تخصیص سهمیه مرغ منجمد به استان هستیم که این امر هم می‌تواند در ایجاد آرامش در بازار مرغ موثر باشد.

کاهش جوجه ریزی در خرداد
نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کاهش جوجه ریزی در خرداد امسال را دلیل آشفتگی در بازار مرغ دانست و گفت: خرداد امسال حدود ۵۰۰ هزار قطعه کاهش جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

او افزود: در این شرایط نهایتا بتوانیم روزانه ۱۱۰ تن لاشه مرغ وارد بازار کنیم که جوابگو نیست، لذا باید در کنار آن عرضه مرغ منجمد هم به بازار داشته باشیم.

تا دو سه روز پیش مشکلی در بازار مرغ نداشتیم
غلامی رئیس اتحادیه مرغ فروشان کرمانشاه با بیان اینکه تا دو سه روز پیش مشکلی در بازار مرغ نداشتیم، گفت: از چند روز پیش قیمت‌ها افزایشی شده و تا حدودی هم کمبود در بازار داریم.

او ادامه داد: متاسفانه برخی مرغداری‌ها حاضر به عرضه مرغ با قیمت کیلویی ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان به کشتارگاه نیستند و آن را گرانتر به کشتارگاه تحویل می‌دهند و در این شرایط هم کشتارگاه مرغ را کیلویی ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان به خرده فروش نمی‌دهد و خرده فروش‌ها هم که مرغ گرانتر به دستشان رسیده، مرغ را با قیمت حدود ۲۶ هزار تومان عرضه می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه خرده فروشان تنها کیلویی هزار تومان روی مرغ می‌کشند، گفت: برای سامان دادن به بازار مرغ باید جلوی گلوگاه‌های تحویل مرغ به زنده فروشی‌ها را گرفت.

برخی مرغداری‌ها بخشی از تولید خود را به کشتارگاه نمی‌فرستند
بهزاد باباخانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به بازدید شب گذشته از تعدادی از کشتارگاه ها، گفت: متاسفانه برخی مرغداری‌ها بخشی از تولید خود را به کشتارگاه نمی‌فرستند و آن را روانه زنده فروشی‌ها می‌کنند.

باباخانی افزود: یک تیم با هدایت فرمانداران هر شهرستان، هر شب از مرغداری‌ها بازدید و مرغ‌های آماده کشتار را به کشتارگاه‌ها ببرند و بر مراحل پس از کشتار تا توزیع نیز نظارت دقیقی صورت گیرد.

خلاء‌هایی در مراحل مختلف تولید تا توزیع مرغ وجود دارد
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خلاء‌هایی در مراحل مختلف تولید تا توزیع مرغ وجود دارد، گفت: باید نظارت قوی بر این چرخه صورت گیرد.

بازوند افزود: باید یک تیم نظارتی قوی در هر شهرستان متشکل از نماینده فرماندار و جهادکشاورزی، صمت، تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی تشکیل و بر چرخه تولید و توزیع مرغ نظارت کامل و دقیق داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: باید بگونه‌ای عمل کنیم که مرغ با همان قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مردم برسد، کما اینکه در یکی دو ماه گذشته نیز به همین شکل بود و مردم رضایت داشتند.

او ادامه داد: باید بگونه‌ای عمل کنیم که حاصل کار ما رضایت مردم باشد و اجازه سوء استفاده به برخی افراد داده نشود.

بازوند افزود: پیگیری خواهم کرد سهیمه مناسبی مرغ منجمد هم در اختیار استان قرار گیرد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین