کد خبر: ۷۱۷۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

هشدار دیپلمات ارشد آمریکایی نسبت به پیشرفت تسلیحات هسته‌ای چین

به گفته فرستاده آمریکا به کنفرانس خلع سلاح در شهر ژنو سوئیس، پکن ممکن است به‌زودی به سلاح‌های هسته‌ای نامتعارف همچون زیردریایی های بدون سرنشین و موشک‌های با نیروی هسته‌ای دست یابد.
هشدار دیپلمات ارشد آمریکایی نسبت به پیشرفت تسلیحات هسته‌ای چین
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت وود، فرستاده آمریکا به کنفرانس خلع سلاح در شهر ژنو گفت: چین به دنبال توسعه سیستم تسلیحات هسته‌ای پیشرفته است؛ موضوعی که به گفته این دیپلمات آمریکایی متخصص در امور خلع سلاح، می‌تواند باعث اخلال در ثبات راهبردی جهانی شود.

رابرت وود عنوان کرد، به زودی ممکن است سلاح‌های هسته‌ای غیر متعارفی همچون زیردریایی‌های بدون سرنشین و موشک‌هایی که با نیروی هسته‌ای کار می‌کنند تبدیل به بخشی از زرادخانه هسته‌ای چین شوند.

وود در ادامه اظهار کرد، تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده اقدام چین در ساختن ۱۱۹ سیلوی جدید در جنوب غرب این کشور مشابه با سیلوهای جای دهنده تسلیحات هسته‌ای فعلی آن، "بسیار نگران کننده" هستند.

وی افزود: چین در حال حاضر آنجایی که ۱۰ سال پیش قرارداشت نیست.

چین به دنبال ارتقاء جایگاه خود با به روزرسانی زرادخانه هسته‌ایش از طریق جدیدترین تکنولوژی است تا تسلیحاتش قادر به هدف قرار دادن اهداف آمریکایی باشند .

وود ادامه داد، این ابر قدرت اقتصادی شرق دور اکنون سلاح‌هایی را پیگیری می‌کند که مشابه با سیستم‌های تسلیحاتی با نیروی هسته‌ای که روس‌ها به دنبالشان بوده‌اند هستند.

روسیه به دنبال راه‌های جدیدی جهت مقابله با سیستم‌های آمریکا برای دفاع در برابر تسلیحات بالستیک است و وود مظنون است که چین هم از این روند تبعیت می‌کند.

طبق استدلال وود، مساله این است در ضمن وجود چارچوبهای کاری بین روسیه و آمریکای برخوردار از بالغ بر ۱۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ای به منظور رسیدگی به این مسائل، این نقطه ارتباطی با چین وجود ندارد.

وی افزود: تا زمانی که چین نشستی دوجانبه با آمریکا نداشته باشد، ریسک یک رقابت تسلیحاتی ویرانگر روند افزایش را ادامه داده و این به نفع هیچ کس نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین