کد خبر: ۷۱۷۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

چه کسانی از کرونا مصون اند؟

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت : مصونیت کسانی که یک بار به کرونا مبتلا شده‌اند و واکسن تزریق کرده‌اند نسبت به دیگر موارد واکسینه‌شده‌ها بیشتر است.
چه کسانی از کرونا مصون اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 علی‌رضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت : آرام آرام به سمت افزایش شیوع می‌رویم و باتوجه به وضعیت دیگر استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود در روز‌های و هفته‌های آینده با افزایش تعداد مراجعان، بستری‌ها و فوتی‌ها پیک پنجم را تجربه کنیم.

او گفت : طرح همگانی شهید سلیمانی در پیک قبلی در راستای جلوگیری از انتشار بیماری نتیجه خوبی به همراه داشت، ظاهرا براساس صحبت‌های صورت گرفته این کار دوباره انجام خواهد شد، ولی تنها با این طرح نمی‌توان از شیوع بیماری جلوگیری کرد، بیماریابی با توجه به ماهیت بیماری کووید که دائما در حال تغییر است خیلی پیش‌بینی نمی‌شود، بنابراین این طرح در کنار سایر موارد پیشگیری و مبارزه با بیماری می‌تواند موفق باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه افزود: این روز‌ها با دیدن هر علامت غیرعادی در فرد باید به بیماری کرونا شک کرد، علائم ویروس دلتا هم تقریبا شبیه قبلی است در شرایط سنی مختلف شکل‌های متفاوتی تجربه می‌شود، بدن درد، تب سرفه، آبریزش بینی و...، اما سرفه این نوع از بیماری مشخص است؛ سرفه‌هایی منقطع، کوتاه و بدون خلط است.

او افزود: در فرم دلتا بیماری سریع انتشار می‌یابد و سریع به مراحل پیشرفته‌تر خود می‌رسد و نیاز به بستری دارد، چون دوره کمون کوتاه دارد ابتلا خانوادگی است به تدریج بیمار دچار تنگی نفس می‌شود و ضعف یکی از مشخصه‌های آن است.

جانبخش جنگ با ویروس کرونا را جنگی تن به تن توصیف کرد و گفت: ویروس در هر شرایط با تغییر رفتار، شکل جدیدی از خود را نشان می‌دهد که با هر تغییر رفتار ویروس باید رفتار ما هم تغییر کند، ولی متأسفانه مردم علی‌رغم اینکه خطرات آن را می‌دانند، خیلی عادی با آن برخورد می‌کنند و دیگر چندان رعایت نمی‌کنند.

او ادامه داد: اگر پوشش واکسیناسیون زیاد باشد و گردش ویروس کمتر و جهش هم کمتر خواهد شد، البته بین موارد بستری افراد واکسینه هم دیده می‌شوند بنابراین واکسن تنها راه مبارزه نیست. واکسن تا ۶۰ تا ۷۰ درصد جلوی ابتلا را می‌گیرد یا موارد شدید را کم می‌کند باید همچنان دستورالعمل ها رعایت شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت: مصونیت کسانی که یک بار مبتلا شدند و واکسن تزریق کرده‌اند نسبت به دیگر موارد واکسینه‌شده‌ها بیشتر است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Norouz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
فایده واکسن چیست؟.مردم واکسن بزنند یا نزنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین