کد خبر: ۷۱۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

افشای تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط یمن با اسرائیل

دولت صنعا اعلام کرد اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا برای عادی سازی روابط میان یمن و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرده است.
افشای تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط یمن با اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت اطلاع رسانی در دولت صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز(یکشنبه) اسناد رسمی را درباره برخورد مثبت نظام علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن با دستورات آمریکا برای پایان تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و تسلیم شدن این نظام در برابر فشارهای واشنگتن درباره تحریم اقتصادی منتشر خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: اسنادی که در رسانه‌های مختلف منتشر خواهد شد تلاش‌های دولت‌های آمریکا از دهه ۹۰ برای ترغیب نظام علی عبدالله صالح برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طرق مختلفی چون پایان تحریم اقتصادی تولیدات صهیونیست‌ها و عدم مشارکت در فعالیت‌های مخالف با دشمن را نشان می‌دهد. اسناد شامل ادله و جزئیات جدیدی درباره ناخرسندی آمریکا و اسرائیل از تحریم تولیداتشان و فشارهای وزارت خارجه آمریکا بر مقامات یمنی برای استقبال از تولیدات دشمن صهیونیستی و شرکت‌های مرتبط با آن‌ها است.

وزارت اطلاع رسانی دولت صنعا انتشار این اسناد در میان افکار عمومی را شواهدی برای قیمومیت آمریکا بر یمن قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر دانست.

کشف این اسناد همزمان با تلاش برخی برای ورود لباس‌های ساخت اسرائیل به بازارهای یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین