کد خبر: ۷۱۷۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

تغییر شرایط کنکور کارشناسی ارشد؟

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: بر اساس مصوبه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو»، آزمون کارشناسی ارشد به روال سال‌های گذشته برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به این دوره به بررسی‌های بیشتر موکول شد.
تغییر شرایط کنکور کارشناسی ارشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا آهنچیان با ارسال نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد به انجام مطالعات و بررسی های بیشتر موکول شده است.

به گزارش روز دوشنبه وزارت علوم، وی افزود: بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو»، آزمون کارشناسی ارشد به روال سال‌های گذشته انجام می‌شود.

این مسوول در وزارت علوم یادآور شد: اداره کل برنامه ریزی آموزش عالی مرجع تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها نیست و تصمیمات مقتضی در خصوص اجرای مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی پس از انجام بررسی‌های کارشناسی در سطح کارگروه‌های تخصصی و طرح و تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اتخاذ می شود.

همچنین در این نامه از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواسته شده است که نظرات دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت آموزش و توانمندی داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به این دفتر اعلام شود.

روز گذشته نامه ای با امضای آهنچیان در خصوص ممنوعیت شرکت رشته های غیرمرتبط در کنکور کارشناسی ارشد از سال ۱۴۰۱ منتشر شد که نگرانی های زیادی برای داوطلبان این آزمون پُر طرفدار ایجاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین