کد خبر: ۷۱۷۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
ارفاقات قانونی شامل محکومان امنیتی و رسانه هم خواهد شد

دستور رییس قوه قضاییه برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رییس جدید قوه قضاییه فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست از دستور اژه‌ای برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات خبر داد.
دستور رییس قوه قضاییه برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی
آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص رویکرد رئیس جدید قوه قضاییه درخصوص محکومان امنیتی و اصحاب رسانه گفت: رویکردی که ما در قوه قضاییه از رئیس جدید قوه قضاییه دیده‌ایم این است که در اجرای قانون فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست و همه دادرسی‌ها باید مطابق با ضوابط قانونی باشد. در رویکرد جدید ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات شامل محکومان امنیتی و اهالی رسانه نیز خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاقات قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است.

وی افزود: در همین آغاز دوره جدید ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دستور دادند تا لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات و نحوه رفتار آن‌ها در ایام تحمل محکومیت و وضعیت فعلی آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخوداری از ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات را داشته باشند برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
1
چقدر محکومان غیر امنیتی هم در زندانهای ما هستند و باید فقط کسانی که جرمشان مشهود است حتما در زندان باشند یا توبه کنند و به دامن زندگی برگردند تا مشکلات قوه کم شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین